te snel paardje/Arabiertje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 14:18

Hoi Carin, zoals dat bij elk ras is, moet er een goede band komen tussen jou en je Arabier. Zeker bij Arabieren, zo is mijn ervaring, is geduld de beste leermeester. Privélessen zijn de enige oplossing en wel van iemand, die eveneens het geduld kan opbrengen, je op de juiste momenten de goede aanwijzingen te geven. Het snelle lopen is afhankelijk van de leeftijd van je paard en meestal, als een paard nog niet de juiste balans heeft. Het sneller gaan is een oplossing om het gebrek aan coordinatie op te vangen. Zowel jij, als je Arabier zullen samen nog veel moeten leren en.....als het klikt, komt het succes vanzelf.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:40

Ik heb zelf geen Arabier, maar een KWPN-er met veel volbloed erachter. Ik had hetzelfde probleem. Wat bij mij ook heel goed hielp, is heel rustig lichtrijden, soms zelfs een beetje tegen het ritme in. Je echt laten opgooien door je pony. Misschien helpt dit ook bij jou??

shadowfaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:39

Privélessen zijn een erg goede noodzakelijke oplossing.Ik heb vroeger een kruising gehad tussen een Arab en een Welsh,dat was m'n verzorgpony. Wel,hij croste letterlijk heel de bak rond als je nog maar hulpen wou geven met je benen,en sturen of je stem hielp dan helemaal niet.Hij was ongelooflijk gevoelig,en door wat je hebt gezegd ben ik van mening dat je ook zo'n gevoelige Arabier hebt,want dat is een eigenschap van de Arabieren. het is ermee dat je op de juiste manier met je Arabier in een puzzeltje zou moeten passen; jullie moeten elkander terug vinden n de Harmonie van het rijden. De enige manier omdat te kunnen is blijven oefenen met elkaar,en vooral opletten; waar gaat het verkeerd,waaromgaat het verkeerd,hoereageert jou paard erop,en als je privéles hebt kan je tegelijk jezelf concentreren op de les en je rijstijl,en kan je Lesgever/lesgeefster zich focussen op de baisnormen die ik hier boven heb uitgelegd,vetgedrukt. Ik hoop dat je er iets verder mee bent,

Melissa

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:39

Paduc schreef:
Hoi Carin, zoals dat bij elk ras is, moet er een goede band komen tussen jou en je Arabier. Zeker bij Arabieren, zo is mijn ervaring, is geduld de beste leermeester. Privélessen zijn de enige oplossing en wel van iemand, die eveneens het geduld kan opbrengen, je op de juiste momenten de goede aanwijzingen te geven. Het snelle lopen is afhankelijk van de leeftijd van je paard en meestal, als een paard nog niet de juiste balans heeft. Het sneller gaan is een oplossing om het gebrek aan coordinatie op te vangen. Zowel jij, als je Arabier zullen samen nog veel moeten leren en.....als het klikt, komt het succes vanzelf.

Knipoog Knipoog je hebt gelijk Knipoog Knipoog

Je ziet het ook bij shatia,maar middels de prive lessen gaat het super.

ik adviseer ook prive lessen werkt super.