wijken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horzelover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 11:28

rapunzelx schreef:
Je wilt dus maar wat gaan uitvogelen met je verzorgpony? Ik denk niet dat de eigenaar daar echt blij van wordt..

Ik mag er alles mee doen want zij rijd er niet op

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:41

Horzelover9 schreef:
rapunzelx schreef:
Je wilt dus maar wat gaan uitvogelen met je verzorgpony? Ik denk niet dat de eigenaar daar echt blij van wordt..

Ik mag er alles mee doen want zij rijd er niet op

Als ik jouw was zou ik toch even kijken of er niet iemand in de buurt is die kan helpen.
Een klein foutje is snel gemaakt. Wanneer je je pony iets wilt gaan leren kunnen zulke kleine foutjes voor grote problemen zorgen. En ik denk persoonlijk dat je dan veel verder van huis bent.

Als jouw pony scheef raakt, en daardoor moeite krijgt met balans, wat doe je dan? Of wanneer je pony het moeilijk vind en jij er per ongelijk naast komt te liggen?

Sommige dingen moet je niet alleen willen doen. En dit is er naar mijn mening één van. Zeker als je zo jong bent. En nauwelijks tot geen ervaring hebt met het aanleren van hulpen!

Martine

Re: wijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 06:29

WD-V -> RT-V

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 06:43

xSlvna schreef:
Een klein (klein!) Beetje zakken naar de kant waar je van weg wilt, been tegen het paard. Wijken doet die voor de druk, dus je moet er aan denken dat je hem "weg drukt" naar de kant waar je heen wilt.

Na 1 of 2 pasjes belonen en weer recht zitten en rechtdoor.

Dit klopt dus al niet. Je kunt echt beter eens een lesje nemen hoor ts.... vreemde eigenaresse als er niemand les zou mogen komen geven! Bovendien is de kans groot dat je het een beetje gaat vernaggelen als je zelf wat gaat prutsen en niet weet wat je doet. Als je les neemt kan er ook iemand je corrigeren als je iets fout doet. Foutrn leer je immers makkelijker aan dan af (en je pony ook).

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:08

De meningen over hoe je correct moet wijken zijn heel erg verdeeld. Of je nu dus een instructeur neemt of niet: er zijn altijd mensen die het anders zullen uitleggen.

noa0699

Re: wijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 15:58

Als je gaat rijden zonder dat je les neemt, kun je niet zien of je iets goed doet of niet, en dan leer je het jezelf fout aan. Je kunt wel dingen proberen, maar ik denk niet dat je daar goed van leert wijken. Het is niet zo makkelijk als het lijkt.

Kempertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:53

Oe! Dat is een nare situatie, vooral om dat je niet 'zomaar' les kan nemen. Wat je wel kan proberen is om iemand te zoeken die bezig is om een ORUN cursus te volgen tot instructrice. Deze mensen willen graag heel veel oefenen om beter te gaan lesgeven. Vaak hebben ze al wel een grote basiskennis. Misschien kun jij aanbieden dat ze op jou mogen oefenen met lesgeven als ze jou helpen met de beginselen van wijken? En vriendinnetje van mij heeft zo ook geoefend met zitten. Ze kreeg van iemand zit les die graag heel veel les wilde geven. Niet omdat ze niet kon lesgeven, maar omdat ze wilde leren om met zoveel mogelijk type mensen en paarden te werken. In ieder geval onwijs veel succes!

Horzelover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 14:39

Kempertje schreef:
Oe! Dat is een nare situatie, vooral om dat je niet 'zomaar' les kan nemen. Wat je wel kan proberen is om iemand te zoeken die bezig is om een ORUN cursus te volgen tot instructrice. Deze mensen willen graag heel veel oefenen om beter te gaan lesgeven. Vaak hebben ze al wel een grote basiskennis. Misschien kun jij aanbieden dat ze op jou mogen oefenen met lesgeven als ze jou helpen met de beginselen van wijken? En vriendinnetje van mij heeft zo ook geoefend met zitten. Ze kreeg van iemand zit les die graag heel veel les wilde geven. Niet omdat ze niet kon lesgeven, maar omdat ze wilde leren om met zoveel mogelijk type mensen en paarden te werken. In ieder geval onwijs veel succes!

Bedankt! Ik zal eens zoeken

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:42

Bizzybijtje schreef:
xSlvna schreef:
Een klein (klein!) Beetje zakken naar de kant waar je van weg wilt, been tegen het paard. Wijken doet die voor de druk, dus je moet er aan denken dat je hem "weg drukt" naar de kant waar je heen wilt.

Na 1 of 2 pasjes belonen en weer recht zitten en rechtdoor.

Dit klopt dus al niet.

Alles klopt of niks klopt. Er zijn 1001 manieren en dit is die wat ik gebruik en die werkt.

Sturen kun je ook door binnen vaster of buiten losser, door binnen naar buiten te plaatsen of buiten naar binnen, door binnen te openen of of of... is ook niks goed of fout van al die manieren.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:47

En waarom zou je geen les mogen nemen?
Ik, als eigenaar, zal het juist fijn vinden als ik een verzorgster had die les wil nemen.

On;
Reageert de pony op druk van je benen, kan je hem laten recht richten?
Zo niet, ga daar eerst is mee aan de gang