Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Grit schreef:Een bit is zo scherp als je het gebruikt.
Beter een duidelijke hulp die op het goede moment gegeven wordt en dan ook binnenkomt, dan langdurig gehang en getrek.
Natuurlijk zijn het rijtechnische aspecten. En ik zou ook zeker niet adviseren om er mee te gaan dressuren.
Maar sommige paarden zijn wat stoicijnser, pikken in hun enthousiasme signalen minder goed op/negeren deze of zijn helaas wat ongevoeliger gemaakt door eerdere ruiters/menners. Dan zou ik ook de keuze maken die TS maakt.
En ja, ik ken ook de andere kant, mijn op menbit gereden haflinger die had geleerd zijn hals/kaken vast te zetten en gewoon door te lopen, ben ik ook "gewoon" op een dubbel gebroken bitje gaan rijden. Maar ik had de mogelijkheid om dit in een bak te trainen en het koste echt wel wat tijd en vertrouwen voor ik ook veilig over de weg heen kon zonder eerder thuis te zijn dan ik wilde.
Waarom risico nemen?? TS geeft toch aan ontspannen ritjes te maken waarbij ze hem niet continue op contact rijd.
caboclo schreef:ik heb via prive een aantal goede tips gekregen en een site voor grote maten kwa bit daar staat ook wel geschikte tussen
caboclo schreef:Goldie geen idee heb daar zelf geen ervaring mee
danique998 die kreeg ik ook al voor gesteld bij de paarden shop vlak bij ons
echte ging die maar tot 14