Sussanne schreef:En je zadel ligt wel ok? Als een paardje een jaar is ingereden, is het paardje ook enorm veranderd. Vooral de bespiering kan enorm snel toenemen! Dat kan in een maand veranderen, waardoor het zadel niet goed meer ligt! Misschien een zadelpasser/maker laten komen?
Goed liggend boomloos zadel.
Dat is het probleem niet....
Haar heupen zouden wel kunnen klieren.
Maar daar komen we binnenkort snel genoeg achter.
Kilometers maken, hardstikke leuk natuurlijk, maar het moet wel veilig blijven gaan.
Vorige week heb ik tot 3 keer toe, van de ene bakzeide ineens aan de andere bakzeide gestaan.
"er ging een man langs met een hond vrouwtje!"
Na hard aan het werk te zetten, leek ze wat te koelen in haar hoofd.
Tot ze zichzelf zag in de vijver. WHOEM!! een valse pirouette en zo de andere kant op.
Teugel hoefde ik al niet meer vast te houden, want anticiperen kon ik al niet meer.
Even laten gaan. Teugels los.... ABC (Ademhaling, balans en controle over jezelf) en wachte tot ze terug kwam.
Na veel compromisen sluiten, kreeg ik haar eindelijk weer langs de vijver.
Kwam de man met de hond terug.... -.-" Achja je raad het al.
We gaan straks over op Lucerne met Magnesium.
Aangezien ze wel aan het werk is, geen krachtvoer krijgt, en wel magnesium nodig heeft voor haar spieren.
Dit is in overleg gegaan, met verschillende mensen (ruitersportzaken en particulieren) die dit verkochten en gebruikten.
Ben benieuwd.
Ze stond deze week, na het losgooien ook erg te .... ja, shacken leek het wel.
Heel bloederig uit dr ogen keek ze, neusgaten open, en ronken als een kettingzaag.
Stond er naast, dus vond het wel grappig. Maarja, je zag duidelijk enorm veel explosie en spanning los komen.
Alles wat bewoog ging ze voor op de loop... En stond ik gewoon naast haar (nuchter als maar kan)
Zelfs partner lief, was een beetje geschrokken.
Weidegang zit nu op 8 a 10 uur op een dag. Dat is dus exclusief haar beweging.