Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Linn_ schreef:Oke sorry ik probeer hier echt alleen maar leerpunten in te zien hoor maar jullie zeggen nu de hele tijd dat alles wat een paard doet de schuld van de ruiter is. Dus jullie kennen geen enkel paard wat aan uitproberen doet, kijken hoe ver die kan gaan. Sorry maar daar ben ik het dus echt niet mee eens.
Ja ik ben het ermee eens dat mijn benen en handen stiller moeten, daar ga ik ook zeker aan werken! Ik ga morgen zonder sporen rijden, kijken hoe dat gaat en ik ga op mijn handen letten. Ik ga proberen goed van achter naar voren te rijden, activiteit erin te rijden en veel overgangen en figuren rijden. Meer kan ik op dit moment niet doen.
Dit paard en ik zitten in de fase dat we elkaar leren kennen. Ik leer zijn karakter kennen, zijn bewegingen, hoe ik het beste op situaties kan reageren, dan kan dus niet alles meteen goed gaan.
_Linn_ schreef:Oke sorry ik probeer hier echt alleen maar leerpunten in te zien hoor maar jullie zeggen nu de hele tijd dat alles wat een paard doet de schuld van de ruiter is. Dus jullie kennen geen enkel paard wat aan uitproberen doet, kijken hoe ver die kan gaan. Sorry maar daar ben ik het dus echt niet mee eens.
Ja ik ben het ermee eens dat mijn benen en handen stiller moeten, daar ga ik ook zeker aan werken! Ik ga morgen zonder sporen rijden, kijken hoe dat gaat en ik ga op mijn handen letten. Ik ga proberen goed van achter naar voren te rijden, activiteit erin te rijden en veel overgangen en figuren rijden. Meer kan ik op dit moment niet doen.
Dit paard en ik zitten in de fase dat we elkaar leren kennen. Ik leer zijn karakter kennen, zijn bewegingen, hoe ik het beste op situaties kan reageren, dan kan dus niet alles meteen goed gaan.
bonny123 schreef:Is dit de King die al langer op deze manege staat? Mijn hemel, wat heeft dit paard het slecht gehad vroeger. Ik ken m nog van een jaar of 5 geleden, dit paard heeft zoveel klappen gehad. Was totaal onhandelbaar (vind je t gek). Je kon niet in de buurt van zn stal komen, hij vrat je je zowat op. Ben blij te zien dat iemand weer positief met m bezig is.
En voor de 2e keer ziet t er niet secht uit. Jouw zit lijkt een beetje op die van mij, ik trek mn knieen op en geef te weinig ruimte aan de voorkant. Maar ach als je wat meer went en wat meer vertrouwen krijgt en t paard wat vertrouwen in jou krijgt komt t vast wel goed. Ik hoop datje veel plezier met m hebt.
_Linn_ schreef:Ik probeer natuurlijk iets eerst op te lossen met me hersenen. Vorige keer toen hij die enorme sprongen maakte (en geloof mij, toen deed ik echt nog niks raars) toen heb ik hem meteen flink voorwaarts gereden en pas terug genomen zodra ik dat wilde.
Beugels korter ga ik denk niet doen, dan komen mijn knieën voor de wrong uit denk ik. Sporen ga ik wel af doen en met een zweepje rijden.
Het kwam op mij toch wel iets aanvallend over dat er gezegd werd dat het misschien verstandig is om eerst naar mezelf te kijken in plaats van naar het paard. Het is nu eenmaal een paard met een karakter wat ik flink moet leren kennen.
Kyno schreef:Ik reageer niet snel, vanuit mijn professie roep ik liever niet van alles op bokt , maar laat dit paard alsjeblieft behandelen door een fysiotherapeut.
Dit paard doet 'dominant' omdat hij niet anders kan. Hij heeft ongemak!
Ik zie een paard die zijn lwk behoorlijk stijf houdt en zo te zien is linksachter niet helemaal in orde. Op de draffilmpjes loopt hij hier kort-lang mee en dus onregelmatig!
Dit maakt het galloperen voor dit paard ook lastig omdat hij dan gewicht op zijn achterbeen moet nemen.
Verder zie ik zo nu en dan een headnod wanneer linksvoor de bodem raakt?
In de eerste minuut van je eerste filmpje zie je als je goed kijkt hem met linksvoor ook passen kreupel lopen wanneer je de hoek uit komt.
Ik snap dat de meesten dit niet zullen zien omdat je daarvoor een geoefend oog moet hebben, maar als je nu je filmpjes terug kijkt en je let op mijn punten... Zie je dan wat ik bedoel?
Succes. Jullie zijn een mooie combinatie.
noa0699 schreef:Waarom rem je af als je gaat aan galopperen? En als ik jou was zou ik die sporen afdoen, tot je je benen wat stiller kunt houden. En het kan natuurlijk dat het paard niet luistert en je uitprobeert. Maar uiteindelijk is het de schuld van de ruiter. Verder vind ik dat je wel mooi recht zit! Probeer wat meer figuurtjes te rijden, anders wordt het zo saai voor je paard en gaat hij nog meer protesteren ( misschien deed je dit wel) Het lijkt trouwens of het zadel te ver naar voren ligt?
_Linn_ schreef:Calanddra schreef:Aaah knappe Kingheb even met mn tinkie bij hem op stal gestaan
Ik ken hem niet zo goed, maar heb idd wel meerdere verhalen gehoord dat hij niet altijd de makkelijkste is.
Ik zou wel echt proberen je handen stil te houden, je ziet op t eerste filmpje nu continu zn hoofd van links naar rechts gaan en heel eerlijk gezegd word ik daar erg naar van en heb ik hem dus ook uit gezet. Hij kan pas nageeflijk lopen als hij ontspannen loopt en zijn lichaam goed gebruikt, op deze manier wordt hij in de krul getrokken wat tot schade kan leiden in bijv de hals (helaas afgelopen jaar een paard bij ons op stal gehad die hiervan helaas een groot voorbeeld is...)
Hoe reageert hij op voorwaarts neerwaarts? Dus wat meer ruimte van voren en goed voorwaarts rijden, veel overgangen, hem goed aan het been krijgen
Voorwaarts neerwaarts, halsstrekken dus in principe, snapt die nog niet zo erg. Hij volgt me hand nog niet naar beneden en kukelt dan ook meteen op de voorhand. Handen stiller ben ik me nu ook zeker bewust van, ga ik op letten!
_Linn_ schreef:Oké thanks Jolien, ik ga er zo meteen aan werken!
Kyno schreef:Ik reageer niet snel, vanuit mijn professie roep ik liever niet van alles op bokt , maar laat dit paard alsjeblieft behandelen door een fysiotherapeut.
Dit paard doet 'dominant' omdat hij niet anders kan. Hij heeft ongemak!
Ik zie een paard die zijn lwk behoorlijk stijf houdt en zo te zien is linksachter niet helemaal in orde. Op de draffilmpjes loopt hij hier kort-lang mee en dus onregelmatig!
Dit maakt het galloperen voor dit paard ook lastig omdat hij dan gewicht op zijn achterbeen moet nemen.
Verder zie ik zo nu en dan een headnod wanneer linksvoor de bodem raakt?
In de eerste minuut van je eerste filmpje zie je als je goed kijkt hem met linksvoor ook passen kreupel lopen wanneer je de hoek uit komt.
Ik snap dat de meesten dit niet zullen zien omdat je daarvoor een geoefend oog moet hebben, maar als je nu je filmpjes terug kijkt en je let op mijn punten... Zie je dan wat ik bedoel?
Succes. Jullie zijn een mooie combinatie.