Luc in de zon, tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSarahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:39

Ziet er leuk uit!
Op een paar foto's zie ik je naar beneden kijken. Ik weet niet of dat een moment opname is?
Ik krijg altijd te horen 'Je paard moet nageven, jij niet!' dat lijkt bij jou ook een beetje zo ;)
Wat ik altijd doe is kijken naar de toppen van de bomen of iets anders in de verte.
Veel succes, ook met de andere tips! :D

Amy02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:52

hey
mooi stel jullie 2,
1 tip bij het springen zou ik meer je handen naar voor doen.
dit probleem had ik namelijk ook maar als je er rekening mee houd lukt het vast heel goed met jullie 2.

suc6 *D

groetjes amy

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 19:08

xSarahx schreef:
Ziet er leuk uit!
Op een paar foto's zie ik je naar beneden kijken. Ik weet niet of dat een moment opname is?
Ik krijg altijd te horen 'Je paard moet nageven, jij niet!' dat lijkt bij jou ook een beetje zo ;)
Wat ik altijd doe is kijken naar de toppen van de bomen of iets anders in de verte.
Veel succes, ook met de andere tips! :D

Het is denk ik geen moment opname want ik heb op elke foto mijn hoofd wel naar beneden... Maar dat heb ik zelf niet door, ik ben er nu tijdens het rijden op aan het letten. :)
Bedankt!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 19:09

amylh schreef:
hey
mooi stel jullie 2,
dit probleem had ik namelijk ook maar als je er rekening mee houd lukt het vast heel goed met jullie 2.

suc6 *D

groetjes amy

bedankt voor de tip! Ik ga er rekening mee houden. :j

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 06:07

yellowtje8 schreef:
amylh schreef:
hey
mooi stel jullie 2,

suc6 *D

groetjes amy

bedankt voor de tip! Ik ga er rekening mee houden. :j

Je handen naar voor doen is niet echt de bedoeling. Je moet hand geven richting zijn mond (naar beneden).

Afbeelding

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:11

Lekker actief op je been gaan rijden en dan komt het helemaal goed. :)

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:24

Dit is geen rijtechnisch commentaar maar wat betreft het schrikken kan het helpen om voor het rijden eventjes 10 minuutjes grondwerk te doen. Neem vooral alle plekken mee waar hij vaak schrikt en loop de hoeken ook helemaal in. Dit doe ik bij een paard ook altijd waardoor ze helemaal niet meer schrikt terwijl ze eerder ook altijd als een tijdbommetje tekeer kon gaan om niets! :)

Rijtechnisch wil ik wat commentaar geven op je zit. Dit zie ik bij bijna iedere ruiter bij HAW. Richt je op! Je kijkt wat je paard doet en dit moet je niet doen. Je duikt in elkaar en krijgt zelfs een bolle rug waardoor je hele zit er niet meer netjes uitziet en je je paard belemmert. Kijk voor je uit en VOEL hoe je paard loopt.

Ik denk ook dat je de beugels wat langer mag maken maar dit is iets wat alleen jij kan voelen. Je beugels moeten op zodanige lengte zijn dat jij nog wel de mogelijkheid hebt om volledig te steunen op je beugels.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 19:18

yeye schreef:
Je handen naar voor doen is niet echt de bedoeling. Je moet hand geven richting zijn mond (naar beneden).

[ Afbeelding ]

Ik spring niet zo vaak, en had wel vaker gehoord dat je je handen naar voren moet doen. Maar dat is dus helemaal niet zo. Bedankt voor je tip! Ik ga er rekening mee proberen te houden als ik weer eens ga springen! :)

blubblabhoi schreef:
Lekker actief op je been gaan rijden en dan komt het helemaal goed. :)

Dat ging de vorige keren dat ik reed al een stuk beter! Ik heb toen helaas geen foto's kunnen maken.

ponytjuh76 schreef:
Dit is geen rijtechnisch commentaar maar wat betreft het schrikken kan het helpen om voor het rijden eventjes 10 minuutjes grondwerk te doen. Neem vooral alle plekken mee waar hij vaak schrikt en loop de hoeken ook helemaal in. Dit doe ik bij een paard ook altijd waardoor ze helemaal niet meer schrikt terwijl ze eerder ook altijd als een tijdbommetje tekeer kon gaan om niets! :)

Rijtechnisch wil ik wat commentaar geven op je zit. Dit zie ik bij bijna iedere ruiter bij HAW. Richt je op! Je kijkt wat je paard doet en dit moet je niet doen. Je duikt in elkaar en krijgt zelfs een bolle rug waardoor je hele zit er niet meer netjes uitziet en je je paard belemmert. Kijk voor je uit en VOEL hoe je paard loopt.

Ik denk ook dat je de beugels wat langer mag maken maar dit is iets wat alleen jij kan voelen. Je beugels moeten op zodanige lengte zijn dat jij nog wel de mogelijkheid hebt om volledig te steunen op je beugels.

Voordat we op Luc gaan rijden longeren we hem altijd even, daardoor is het schrikken al een stuk minder dan in het begin. Grondwerk voor het rijden kunnen we misschien ook een keer gaan proberen! Misschien gaat het schrikken dan helemaal over.
In ieder geval bedankt voor al je tips. :)

Spelt

Re: Luc in de zon, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:22

Ietsje rechterop zitten en je beugels een gaatje (of 2) langer, maar dan ga je waarschijnlijk uit jezelf al wat rechterop zitten. Voor de rest ziet het er toppie uit +:)+

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 19:33

appelsappie schreef:
Ietsje rechterop zitten en je beugels een gaatje (of 2) langer, maar dan ga je waarschijnlijk uit jezelf al wat rechterop zitten. Voor de rest ziet het er toppie uit +:)+

Bedankt! :)
Ik heb de laatste keren met rijden mijn beugels 2 gaatjes langer gedaan en ik ging inderdaad al rechter op zitten.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:52

Je beugels mogen wel een gaatje langer, en probeer erop te letten dat je je ellebogen aan je lichaam houd en en je onderarmen horizontaal.
Verder ziet het er netjes uit hoor!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 19:41

MyHu schreef:
Je beugels mogen wel een gaatje langer, en probeer erop te letten dat je je ellebogen aan je lichaam houd en en je onderarmen horizontaal.
Verder ziet het er netjes uit hoor!

bedankt!
Ik zal daar de volgende keren op letten. :)

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:59

Herkenbaar hoor, het schrikken! Mijn paard kan er ook wat van ;) Ik heb in de loop van de tijd met hem geleerd dat hoe rustiger en zekerder ik ben, hoe rustiger hij is. Hij mag schrikken, maar als hij jou voelt als zekere leider, zal hij niet weg hoeven schieten. Dus: lekker aan het werk zetten, tempowisselingen en overgangen rijden, figuren rijden en vooral actief houden. Dan heeft hij veel minder tijd om eens rustig om hem heen te kijken wat er allemaal is om van te schrikken :D Bij mijn paard heeft dit echt goed geholpen. Jullie zijn een leuk setje hoor, dus komt vast goed +:)+

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 19:08

Polderpaard schreef:
Herkenbaar hoor, het schrikken! Mijn paard kan er ook wat van ;) Ik heb in de loop van de tijd met hem geleerd dat hoe rustiger en zekerder ik ben, hoe rustiger hij is. Hij mag schrikken, maar als hij jou voelt als zekere leider, zal hij niet weg hoeven schieten. Dus: lekker aan het werk zetten, tempowisselingen en overgangen rijden, figuren rijden en vooral actief houden. Dan heeft hij veel minder tijd om eens rustig om hem heen te kijken wat er allemaal is om van te schrikken :D Bij mijn paard heeft dit echt goed geholpen. Jullie zijn een leuk setje hoor, dus komt vast goed +:)+

Ja inderdaad, ik probeer zelf ook wel rustig en zeker te zijn als ik op Luc rij maar dat lukt lang niet altijd even goed.. Maar als het lukt dan merk ik het inderdaad wel.
En hem actief houden moet ik ook echt doen, dat vergeet ik nog wel eens... :Y)
Bedankt voor je tips!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:29

Haha ja sommige paarden als je ze niet bezig houdt gaan ze voor zichzelf denken of hun ruiter even wakker schudden ;) Heb ook van die draakjes gereden.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:44

Leuk paardje :)

Misschien je handen iets hoger? Ziet er over het algemeen goed uit!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 19:49

lovecappie schreef:
Leuk paardje :)

Misschien je handen iets hoger? Ziet er over het algemeen goed uit!

dankjewel :)
Hmm ja inderdaad op sommige foto's heb ik mijn handen te laag. Daar zal ik de volgende keer ook even op letten.

Fantasycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:19

Zit het zadel nou te ver naar achteren of is het gewoon groot?

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 19:14

Fantasycat schreef:
Zit het zadel nou te ver naar achteren of is het gewoon groot?

Ik denk dat het gewoon een groot zadel is. Het is namelijk een dressuurzadel en oogt misschien nog wel groter omdat ik eigenlijk wat te klein ben voor het zadel. :P

Louisexvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:12

leuk paardje!
om je houding te verbeteren zou je je hakken iets meer uit kunnen drukken en je schouders iets meer naar achter kunnen buigen, met je borst naar voor.

verder zien jullie er samen heel leuk uit :)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 19:35

Louisexvosje schreef:
leuk paardje!
om je houding te verbeteren zou je je hakken iets meer uit kunnen drukken en je schouders iets meer naar achter kunnen buigen, met je borst naar voor.

verder zien jullie er samen heel leuk uit :)

Daar heb ik de laatste keer inderdaad extra opgelet.
Bedankt voor de tips. :)

zaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:35

Ik denk dat je houding al een stuk verbeterd met langere beugels. Nu word je een beetje in stoelzit gedrukt waardoor je ook je schouder naar voren drukt. Probeer je zelf in je hele lijf mooi lang te maken maar wel vanuit ontspanning.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 19:44

zaffie schreef:
Ik denk dat je houding al een stuk verbeterd met langere beugels. Nu word je een beetje in stoelzit gedrukt waardoor je ook je schouder naar voren drukt. Probeer je zelf in je hele lijf mooi lang te maken maar wel vanuit ontspanning.

Gister heb ik weer even gereden, met mijn stijgbeugels 2 gaatjes langer dan op deze foto's. Ik merk dat mijn houding daar inderdaad beter van wordt. :)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:22

Hakken uitdrukken, en inderdaad je beugels een stukje langer

ElineRoxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:32

Leuk dat je weer een keer kon paardrijden!
Ik zou ook inderdaad je beugels een stuk langer doen, ik reed eerst ook kort, maar nadat ik ze langer ben gaan doen zat ik ook veel netter. Probeer anders een keer te filmen hoe je rijdt, en kijk deze terug. Als je iemand kent die ook veel verstand heeft van het rijden, laat die mee kijken en je tips geven! Is enorm leerzaam en zelf vind ik dit een goede manier om jezelf beter in beeld te krijgen!

Hoop dat je er wat mee kan :)
Succes!!