voeten 'vliegen weg' in draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: voeten 'vliegen weg' in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:37

Dit probleem heb ik in draf ook nu! Stap en galop nergens last van! Hoop dat dit met een stel zitlessen opgelost kan worden! Ik merk ook dat ik daardoor mijn hulpen niet fijn door kan laten schijnen! Volg even!

nwankwo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 18:33

ik heb zojuist gereden met het springzadel, maar ik weet niet of dit wel zo'n succes was ...
ik zat wel steviger en voor mijn gevoel vrij ver voorover, maar dit komt denk ik omdat ik gewend ben om te ver naar achteren te zitten.
helaas reageerde de pony er niet goed op.
hij reageerde totaal niet meer op mijn been, het leek of hij het gewoon niet voelde.
verder was hij niet voorruit te branden en vrij vast.

nu heb ik veel overgangen gereden en oefeningen met contra stelling in stap.
op het einde was hij heel los en soepel in de stap, maar in de draf waren we totaal de draad kwijt (erg tegen de hand en we zaten elkaar erg in de weg).
in de galop ging hij erg in de teugel hangen.

morgen ga ik gewoon weer verder met mijn vertrouwde wintec en ga ik mijn beugels is een gat korter maken.
op het begin had ik de beugels altijd 3 gaten korter, maar nu zit voor mijn gevoel dat langere wel fijner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:04

Ik denk toch dat je verkeerd op je paard zit. Een goede instrukteur ziet dat en helpt je er mee. Zelf voel je ook als je niet goed zit, mits je weet hoe je moet zitten. Jouw zadel dwingt je misschien in een zithouding die je niet ontspannen laat zitten...denk er aan dat je je benen niet optrekt, je dijbenen aanspant, je knieen knelt...niet in de stoelzit gaat zitten..

nwankwo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 12:18

ik heb vandaag met mijn beugels een gat korter gereden en dit was een stuk beter.
mijn voeten waren stil en ik ging wat meer voorover zitten en zat als het goed is recht.
voor mijn gevoel ver voorover, maar dit komt omdat ik nu eenmaal dat naar achter hangen gewent ben.

ik heb een goede instructrice ze is een pyriet sportbegeleidster, maar helaas heeft ze er nooit iets van gezegd. ik heb nu dan ook al een hele tijd niet meer gelest denk 2 maanden, we waren vooral bezig met veel ontspannings oefeningen en het rechtrichten.

ik heb inderdaad heel gauw de neiging om mijn voeten op te trekken, dit zei mijn lesgeefster wel altijd.
ik vind het erg moeilijk om mijn hakken uit te drukken want krijg dan zo'n verkrampt gevoel.
vandaag heb ik inderdaad mijn onderlijf en boven benen goed aangespannen en mijn kuiten goed tegen het zadel aangehouden, mijn zit was een stuk beter!

helaas wordt pony lief met dit beetje benauwde weer ontiegelijk sloom dus was het erg zwaar om ook nog veel tempowisselingen te rijden.
in de stap was hij ontspannen lekker los en knauwde een beetje op zijn bit (dit doet hij meestal als hij ontspannen is). met het wegrijden in de draf doorzitten gingen de eerste paar meter goed, maar daarna werd het rommelig, daarom heb ik telkens maar kleine stukjes gedaan om het doorzitten te oefenen.

met het lichtrijden in draf kwam hij regelmatig erg tegen de hand en waren we gewoon alles kwijt.
meestal ga ik dan terug naar stap en begin opnieuw.
in de galop ging hij wat hangen en krijg ik wel wat gewicht in mijn handen.
toch ben ik best tevreden, maar het is nog een lange weg.
er zaten een paar erg goede stukken bij en daar ben ik erg blij mee.
ik voelde dan ook dat hij goed zijn achterbenen er onderzetten en ik zat precies mee in het tempo, ook liet hij mooi los in zijn hals.

ik zal morgen of overmorgen een filmpje proberen te maken en plaatsen om te kijken of er verschil is te zien :)