1. Handen omhoog! Handen moeten een ruime handbreedte boven de schoft. Als je dit doet worden je armen in een knik gedwongen waardoor je ook minder met teugellengte hoeft te stoeien, dat kan de knik compenseren.
2. Hoofd omhoog! Wees trots op wat je doet en laat dat ziet. Tieten naar voren en kin in de lucht
. Makkelijk is om voor te stellen dat je hoofd aan een touwtje hangt of balanceert op een stokje. Doe je hoofd is helemaal naar voren en weer helemaal naar achter en kijk waar het je spieren de minste moeite kost. Daar hoort je hoofd te staan.3. Schouders naar achteren! Gaat ook over de trotse houding.
4. Pinken bij elkaar! Als je pinken elkaar kunnen raken dan kan je geen piano spelen. Dus vooral: handen rechtop. Alleen werkt bij veel mensen het beter om te zeggen pinken bij elkaar ipv handen rechtop
5. Zitten doe je op je kont! Zitten en sturen doe je met je 2 zitbotjes op je kont. Ga voor de grap eens op je handen zitten en beweeg heen en weer. Voel je die 2 botten? Dat voelt je paard ook. Daar moet je op zitten en daarmee moet je sturen. Dus als je naar voren zit kan je niet goed sturen.
6. Hakken naar beneden. Denk lang, wees lang en zie er lang uit. Van je hoofd omhoog tot je hakken naar beneden. Dan kan je ook makkelijker drijven met je kuit.
7. Smile!! Het leven is veel te kort om boos te kijken. Leef gelukkig, gedraag je gelukkig en wees gelukkig. Een positieve mindset kan ook jou hele houding veranderen. Dus laat die lach zien!!
Ik wil je trouwens wel even zeggen dat ik het heel dapper van je vind dat je dit op bokt zet. Bokt kan behoorlijk negatief reageren. Maar jij zegt dat je weet wat fout is en dat je er graag aan wil werken. Respect! Ben benieuwd hoe het er over een paar weken uitziet.
Bedankt voor de tips! Ik snap alleen van die pinken niet?
Jij kan me al op weg helpen, als je er weer een keertje bent, en als je wil