Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kan me wel vinden in jouw uitleg en verhaal.
) En was het nu maar mogelijk om in de toekomst te kijken.....
Misschien lees je uit deze regel al wat mijn beslissing zou zijn
Ik zou beide houden (ook de dochter
) het geeft haar de meeste kansen om de opleiding af te maken, en als ze door haar paarden kansen heeft om hogerop te komen is dat alleen maar mooi meegenomen!
maximuss schreef:Persoonlijk zou ik me nog niet teveel vastpinnen op een sporttak met dit paard, een jong paard krijgt imo best een zo compleet mogelijke opleiding.
Mijn trainer leidt zijn jonge paarden op in de 3 disciplines (hogere dressuur, **eventing, min 1m40 jumping), welliswaar zonder financiële of sportieve druk, maar hij krijgt hier altijd heel sterke, veelzijdige paarden door.
En ik geef haar dolgraag een kans. Voor ons staat haar geluk voor op, dan hebben wij maar wat minder luxe.SuperStar123 schreef:Paarden worden van Eventing juist heel erg voorzichtig, ze zullen daardoor ook minder snel op kijken in het spring parcours.
de eventing sport is nog steeds heel erg in opkomst. Een goed eventing paard gaat doorgaans voor minder weg dan een top-springpaard maar er is echt wel een markt voor eventingpaarden. Kijk alleen maar naar de wedstrijden voor jonge eventingpaarden, en de KWPN die er speciale veilingen voor organiseert.
Percy schreef:Hij bood aan om een goed eventingpaard voor mijn dochter te kopen en nog een flink bedrag er bij als hij dit paard maar in handen kreeg.
omgerekend hadden wij €9.000 betaald. We kregen op de dag van de cross een bod van €25.000. Ik weigerde. Die mens heeft nog 3 keer gebeld, zijn laatste bod was €45.000 of anders moesten we maar zelf een bedrag voorstellen. Maar ik was net zoals jij nu reageert, in de veronderstelling dat ik zelf het talent er wel zou kunnen uitrijden, mijn kans op hoog niveau enzo. Uiteindelijk was het paard te sterk voor mij, ik ben blijven hangen op 1m20, terwijl dat paard ook makkelijk 1m40 had kunnen lopen met een goeie ruiter. Ik heb altijd spijt gehad dat ik niet verkocht heb. Vandaag is bij mij alles te koop, weliswaar voor de correcte prijs.