Welk bit voor een paard met een harde mond?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 10:45

Taruta schreef:
een dubbel gebroken watertrens en dan van koper dta is een heel zacht bitje en de meeste paardne gaan daar veel beter op lopen *LOL*

daar heb je helemaal gelijk in!!! mijn merrie was ook heel vervelend met dr hoofd enzo, dus toen heeft mn instructrice een dubbel gebroken watertrens aanbevolen, ik denk: nou dan koop ik hem wel en het gaat hartstikke goed en ze is niet meer vervelend met dr hoofd OK dan!

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 10:48

germie schreef:
S&K heeft een goedkopere versie van de KK dubbelgebroken bitten. Ze kosten 25 euro en zo'n bit voldoet bij mij na een jaar nog steeds prima. Er zit iets meer koper in dan bij Aurigan verwacht ik, omdat ze iets donderder van kleur zijn dan de echte KK, en er wordt geen garantie gegeven dat het bit nikkelvrij is, maar RVS bitten zijn dat vaak ook niet.
Voor die 25 euro zijn het prima bitten, en zeker het proberen waard (scheelt ook zeker in je portemonnee.). En er zijn ook nog RVS uitvoeringen van dubbelgebroken bitten. Deze kosten 18.95 euro en zijn qua vorm prima, maar niet van aurigan. Het is niet het soort metaal dat de scherpte van het bit bepaald, maar de vorm en de ruiterhand.
Verder is het nog altijd zo dat het ene paard liever een dik bit heeft en het andere paard liever een dunnere. Geen paard is gelijk.

deze bedoel je?
Afbeelding
Africhtingsbit K&K 18mm
Dit bit van Aurigan is ideaal voor het aanrijden van jonge paarden of voor paarden met een zeer gevoelige mond. Het bit kan niet tegen het verhemelte schuren, is zacht voor de lagen doordat de tong een gedeelte van de druk overneemt. De mondactiviteit wordt sterk verbeterd en het bit veroorzaakt geen metaal allergie.