Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Arc_En_Ciel schreef:Ik bedoel ook niet de mensen die alleen zeggen dat het niet netjes afgewerkt is, maar vooral degenen die meteen beginnen met 'ze trekt' etc etc.
Ik denk dat zij wel weet wat ze doet. Het lijkt me stug dat zij trekt, maar iedereen van bokt het beter doet.
Tigra_ schreef:Arc_En_Ciel schreef:Ik bedoel ook niet de mensen die alleen zeggen dat het niet netjes afgewerkt is, maar vooral degenen die meteen beginnen met 'ze trekt' etc etc.
Ik denk dat zij wel weet wat ze doet. Het lijkt me stug dat zij trekt, maar iedereen van bokt het beter doet.
Dat zie je toch vrij duidelijk hoor dat ze zaagt voor ze weg stap als de proef begint. Ik ben daarbij al afgehaakt als je op dat niveau nog nodig acht het paard er er even "doorheen" te zagen vindt ik het niet de moeite waard. Daarnaast is goed rijden voor iedereen wat anders. Voor mij is goed rijden vooral met respect naar het paard toe en dat gaat niet altijd samen met topsport. Dus ze weet wel wat ze doet vast maar dat wil niet zeggen dat het voor het paard zo prettig is.
Blijf het overigens altijd wel grappig vinden dat bepaalde mensen daar mee weg komen en als iemand een recreatief rij filmpje zou plaatsen waarbij gezaagd werd als in het begin diegene best wat commentaar had kunnen verwachten maar nee het is een topsporter die weet wel wat ze doen. Zijn ook mensen hoor.
Tigra_ schreef:Zagen blijft zagen of je dan nu als recreatieve muts doet of als topsporter? Maar jij vind dus dat een topsporter dat wel mag en dat het bij een rondhobbel muts niet kan?
En dat er verschil in zit? Vraag me af of het paard er ook zo overdenkt.
Mousmous schreef:@ 0000, Dit is echt geen trainingsrondje om het paard iets bij te brengen. Dit is Uthopia, waar Carl Hester in London mee op de Olympische Spelen reed en waar hij teamgoud won en individueel 5e.
Arc_En_Ciel schreef:Tigra_ schreef:Zagen blijft zagen of je dan nu als recreatieve muts doet of als topsporter? Maar jij vind dus dat een topsporter dat wel mag en dat het bij een rondhobbel muts niet kan?
En dat er verschil in zit? Vraag me af of het paard er ook zo overdenkt.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat je misschien wel kunt zeuren over het rijden van een recreatieve ruiter, maar om nou commentaar te hebben op een proef van een olympisch kampioen.
Het heeft geen nut om commentaar te geven op zagen, terwijl de rest van de proef niet te doen is voor 95% van de bokkers hier.
).