Shetlander accepteerd bit niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Shetlander accepteerd bit niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:03

Bij mijn shet is het iets rijtechnisch denk ik. Die doet het zowel bitloos als met bit, met of zonder zadel en ook voor de wagen. Maar als ik hem lekker aan het werk zet dan houdt hij snel op met overdreven kauwen en klooien met zijn hoofd.

giuliab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:17

als een paard/pony tong over het bit doet doet het bit zeer. Je kan denk ik het best zonder bit gaan rijden want het bit doe zeer bij je pony :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:59

giuliab99 schreef:
als een paard/pony tong over het bit doet doet het bit zeer. Je kan denk ik het best zonder bit gaan rijden want het bit doe zeer bij je pony :(

Dan moet ie z'n tong niet over het bit doen, doet t ook geen zeer ;)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 22:02

LadyMadonna schreef:
Mij klinkt het ook bekend, rn die van mij had een hangend rooster. Hierdoor had ze simpelweg geen plaats voor een regulier bit. Uiteindelijk een superdunne ongebroken trens gepakt, en daar deed ze het goed op

Hangend rooster? help mij even opweg, dit zegt mij zo niets :o

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 22:04

LadyMadonna schreef:
giuliab99 schreef:

Dan moet ie z'n tong niet over het bit doen, doet t ook geen zeer ;)

hahaha :')

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 22:06

Vergeten erbij te zetten, maar mischien hebben jullie al het topic gezien?
Ik heb hem al bitloos gereden. Onder het zadel geen probleem :j voor de wagen?? Hij snapte er compleet niets van, begon alleen maar stelling te maken en te wijken en wij werden er allebij zo gefrustreerd van dat ik het na 5x heb opgegeven en de boel op zolder heb gekwakt :o

Mijn vraagteken blijft gewoon, hoe kan het dat hij op 3 en 4 jarige leeftijd het prima deed, en pas rond zijn 5-6e begon te kloten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:28

Je kan altijd nog de editknop gebruiken om dingen aan te passen en toe te voegen :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:37

Bij een hangend rooster zwelt het gehemelte, waardoor er dus minder plaats in de mond komt. Dit kan een weerstands probleem zijn. Die van mij had het altijd in het voorjaar tijdens de verharing, of als ze hengstig was

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 21:19

LadyMadonna schreef:
Bij een hangend rooster zwelt het gehemelte, waardoor er dus minder plaats in de mond komt. Dit kan een weerstands probleem zijn. Die van mij had het altijd in het voorjaar tijdens de verharing, of als ze hengstig was

oo oke! en dat kan ook op een wat latere leeftijd pas opkomen? omdat hij eerst echt geen enkel probleem had met zijn bit, geen neus of sperriem nodig :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:55

Yup, die van mij had het vanaf haar 8ste

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 17:58

Dat kan de VA/tandarts wel checken toch? dan vraag ik dat ook gelijk even en wat voor bit er dan evt in zou passen :) thanks