Fjord Vera is aan het trainen voor Z2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Re: Fjord Vera is aan het trainen voor Z2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 21:20

We hebben meerdere dingen geprobeerd, maar aan het eind van de lange zijde vanuit contragalop werkt bij Vera het beste. Het is bij ieder paard anders..

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:12

Leuke fjord en je hebt hem ook al goed aan het lopen!
Knap dat hij de wissel al een beetje begint te snappen. Persoonlijk zou ik de wissel niet gesprongen hebben omdat de galop niet goed voor elkaar was (ook al gaat het je om de reactie). Als tip wil ik je meegeven dat je eerst zorgt dat de basisvoorwaarden voor elkaar zijn (dus als hij heet wordt of tact / sprong verliest toch eerst de galop weer ontspannen voor elkaar krijgen) en dan pas weer de wissel proberen te springen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:18

Het paard gaat heter worden omdat die voorbereid wordt en niet weet waarvoor, door het doen van de wissel gaat het paard begrijpen dat deze voorbereidingen voor een 'huppel' zijn en dan kan het paard gaan ontspannen voor de huppel, hij weet wat gaat komen.

Meerdere wegen naar Rome hè. Heb ook liever dat een paard 'opgefokt' naar een overgang of oefening loopt en het hierdoor in een klein aantal trainingen goed begrijpt en goed uitvoert dan dat het 'met alle rust' gebeurd. Ben niet iemand die weken over iets oefent, is voor het paard ook niet leuk, steeds maar weer het zelfde 'vanaf het begin beginnen' en niks nieuws doen.

Ziet er hartstikke goed uit TS. Leuke fjord heb je.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 23:21

Mahitri schreef:
Leuke fjord en je hebt hem ook al goed aan het lopen!
Knap dat hij de wissel al een beetje begint te snappen. Persoonlijk zou ik de wissel niet gesprongen hebben omdat de galop niet goed voor elkaar was (ook al gaat het je om de reactie). Als tip wil ik je meegeven dat je eerst zorgt dat de basisvoorwaarden voor elkaar zijn (dus als hij heet wordt of tact / sprong verliest toch eerst de galop weer ontspannen voor elkaar krijgen) en dan pas weer de wissel proberen te springen.

Nja het lastige is dat ik voor het trainen van de wissels dure lessen heb + iedere keer op en neer naar Bergen rij vanuit Schagen, en als ik dan daar alleen maar kom om de hele tijd geen wissels te rijden vind ik dat een beetje zonde. Galop is thuis gewoon prima en voor en na de wissels wordt het echt met de tijd ook beter als Vera dr eerste opwinding kwijt is :j

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 23:24

xSlvna schreef:
Het paard gaat heter worden omdat die voorbereid wordt en niet weet waarvoor, door het doen van de wissel gaat het paard begrijpen dat deze voorbereidingen voor een 'huppel' zijn en dan kan het paard gaan ontspannen voor de huppel, hij weet wat gaat komen.

Meerdere wegen naar Rome hè. Heb ook liever dat een paard 'opgefokt' naar een overgang of oefening loopt en het hierdoor in een klein aantal trainingen goed begrijpt en goed uitvoert dan dat het 'met alle rust' gebeurd. Ben niet iemand die weken over iets oefent, is voor het paard ook niet leuk, steeds maar weer het zelfde 'vanaf het begin beginnen' en niks nieuws doen.

Ziet er hartstikke goed uit TS. Leuke fjord heb je.

Mooi verwoord, dit is idd wat ik bedoel. Ik maak Vera niet gelukkig met vaag gedoe. Beter dat ze zsm weet wat er van haar verwacht wordt, en dan blijft ze wel rustig. Ze weet heus dat ze dan weer gewoon normaal moet galopperen en niet drammen enz

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:12

Ik vind het super knap hoor, logisch dat je nog een grote hulp geeft als ze het zelf nog niet snapt. Op de volte een wissel springen is makkelijker, misschien dat eens proberen :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 11:43

CK88 schreef:
Ik vind het super knap hoor, logisch dat je nog een grote hulp geeft als ze het zelf nog niet snapt. Op de volte een wissel springen is makkelijker, misschien dat eens proberen :)

Vanuit contra ook bedoel je?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:52

Of op X de volte wisselen...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 12:08

xSlvna schreef:
Of op X de volte wisselen...

Ja B of E afwenden en op X wissel doen we nu ook wel eens :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:28

Dorine92 schreef:
CK88 schreef:

Inderdaad, contragalop op de volte en dan wissel laten springen door stellen te veranderen en been om te leggen :)

Fien_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:43

[quote="CK88"]
[quote="Dorine92"]
[quote="CK88"]

Inderdaad, contragalop op de volte en dan wissel laten springen door stellen te veranderen en been om te leggen :)

Ik vond dit indd. ook een fijne manier om het mijn paard te leren. Nou had het het ook wel heel snel door, en ik kon hem juist wat remmen door hem op de volte de wissel te laten springen.

Fien_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:44

Hoo >;) hij maakt een zooitje van het bericht... Sorry!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:21

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)