Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mahitri schreef:Leuke fjord en je hebt hem ook al goed aan het lopen!
Knap dat hij de wissel al een beetje begint te snappen. Persoonlijk zou ik de wissel niet gesprongen hebben omdat de galop niet goed voor elkaar was (ook al gaat het je om de reactie). Als tip wil ik je meegeven dat je eerst zorgt dat de basisvoorwaarden voor elkaar zijn (dus als hij heet wordt of tact / sprong verliest toch eerst de galop weer ontspannen voor elkaar krijgen) en dan pas weer de wissel proberen te springen.
xSlvna schreef:Het paard gaat heter worden omdat die voorbereid wordt en niet weet waarvoor, door het doen van de wissel gaat het paard begrijpen dat deze voorbereidingen voor een 'huppel' zijn en dan kan het paard gaan ontspannen voor de huppel, hij weet wat gaat komen.
Meerdere wegen naar Rome hè. Heb ook liever dat een paard 'opgefokt' naar een overgang of oefening loopt en het hierdoor in een klein aantal trainingen goed begrijpt en goed uitvoert dan dat het 'met alle rust' gebeurd. Ben niet iemand die weken over iets oefent, is voor het paard ook niet leuk, steeds maar weer het zelfde 'vanaf het begin beginnen' en niks nieuws doen.
Ziet er hartstikke goed uit TS. Leuke fjord heb je.
Dorine92 schreef:CK88 schreef:Ik vind het super knap hoor, logisch dat je nog een grote hulp geeft als ze het zelf nog niet snapt. Op de volte een wissel springen is makkelijker, misschien dat eens proberen
Vanuit contra ook bedoel je?

hij maakt een zooitje van het bericht... Sorry!