Eerste stapjes met Es'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:26

Ik ben het eens met wemkelover.

Ik zie ze liever 5 min achter de LL maar dan wel met een fijn ruggebruik, dan op de LL zonder.
Goed bezig, misschien hem nog wat meer te laten ontspannen, Kijk of hij je hand naar beneden wilt volgen.
Het ziet er naar uit dat hij al veel balans heeft.

Voor je houding is natuurlijk al gezegd maar idd een beetje naar achter zitten, zodra jeje hakken meer uitdrukt komt de rest van het lichaam mee, want je hem al een mooie rechte rug.

Mellanca

Re: Eerste stapjes met Es'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 11:28

Calvinengino: thanks voor de complimentjes :) fijn om te horen.
De balans komt stilaan in orde. Enkel voor de galop is het voor haar nog heel moeilijk, dan voel ik echt dat ze daar nog wat mist.
Ontspanning wordt ook beter en beter. In het begin ben ik snel 'zenuwachtig' en dat voelen ze natuurlijk. Stilaan leren we elkaar beter en beter kennen en komt de ontspanning ook sneller :)

Mellanca

Re: Eerste stapjes met Es'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 18:57

ZoZennOud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:36

Een maand onder het zadel en dan zó lopen? Ik vind het er echt goed uitzien!
Jijzelf houdt je armen vaak niet netjes naast je lichaam, op deze manier krijg je snel te veel druk in de mond. Probeer ietsje meer ruimte te geven terwijl je wel contact houdt en probeer meer van achter dan van voor te rijden (meer voor in de toekomst misschien, een jong paardje moet ook niet meteen zo hard werken).

meisjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:41

Ziet er mooi uit, Probeer niet te veel naar voren te leunen (mischien zie ik het ook wel verkeerd hoor kan)
Die groene set vind ik echt heel mooi!.

xSensi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:46

Ontspan je lichaam wat meer (dat is altijd op elk moment van de dag heel belangrijk trouwens :+ ), verder ziet het er al heel leuk uit! Supermooi paard ook.

Kempertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:53

Beste TS,

Wat heb jij een onwijs leuk dier onder je kont! Het is een zeer leuke combinatie om naar te kijken. Een tip die eenvoudig is uit te voeren en denk ik een wereld van verschil maakt is: Kijk eens een keer om je heen als je aan het rijden bent. Hiermee bedoel ik dat je volgens mij strak voor je uitkijkt en de buitenwereld vergeet. Maar voor je ontspanning en het ontspannen beeld is het misschien een idee om eens naar links of recht te kijken. Hiermee verklein je meteen de kans dat je verstijfd gaat zitten.

Heel veel succes! En geniet ervan!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:55

Ik vind het er leuk uitzien :) Wel je tenen naar binnen draaien.

Ook erg leuke setjes :P