Wat moet je doen met je lichaam ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Wat moet je doen met je lichaam ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:53

Kuggur stapte natuurlijk zelf op en was meteen beter dan *ikweetzoevengeenvoorbeeldvaneengoederuiter( :')

Te veel mensen leren vooral sturen met hun handen, dus is het juist goed dat TS zich verdiept in het rijden met je zit.

Wat bijvoorbeeld ook zo is, als jij langzamer gaat lichtrijden, gaat je pony (als het goed is) ook langzamer lopen ;) Verder is het stilstaan en sturen denk ik al redelijk genoemd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 07:57

Zoals Motje het uitlegt heb ik het ook geleerd. Een fijne uitleg.
Motje11 schreef:
Hoi Maestro18!

Om te sturen:
- gewicht op de kant waar je naartoe wilt (niet scheef gaan hangen, maar je heup aan de binnenkant iets laten zakken)
- kijken waar je heen wilt, schouders en heupen draaien iets mee
- beide handen naar de kant waar je naartoe wilt (dus binnenhand van de hals en buitenhand dicht bij de schoft, maar niet over de manenkam heen)
- buitenbeen naar achteren

Om af te remmen:
Kantel je bekken naar achteren (onderrug bollen) en hou dit stijf, dus niet meer meeveren zoals je tijdens het rijden doet. Druk hierbij je hakken naar beneden.

Deze zithulpen zijn heel nuttig tijdens het normale rijden, alles wat je met je zit kunt aangeven hoef je niet met de teugels te doen. Hierdoor heb je minder verstoring in de paardenmond. En als je paard goed op de zithulpen reageert kun je hem zelfs zonder hoofdstel besturen.

Goed dat je je erin verdiept en veel plezier met oefenen! +:)+

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:41

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:44

Voor overgang naar halt vind ik dit wel een mooi filmpje met ook duidelijk wat je met je lichaam doet... en wat het paard dan doet.
http://youtu.be/QoH3YNu2Xes

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:25

Da's inderdaad in interessant filmpje Evelijn!

Charly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:00

Als dat je doel is kom je met de tips en de uitleg hierboven al ver:) beter kan t niet uitgelegd worden denk ik. mijn tip is om te kijken of je het snapt door met een lange teugel op je zit de bak door te komen:) zo wordt je je bewust van wat je precies doet met je lichaam:)