Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Brainless schreef:Sjolvir schreef:Gekeurd?
Bloed afgenomen voor later? Om later te laten testen? Kan je laten controleren of ze toen deels verdoofd was.
Wat kreeg ze daar te eten? Hoeveel?
En hoeveel beweging kreeg ze daar? (was ze niet al moe gereden voor je kwam?)
Aantal dingen om te overwegen.
Overigens hebben sommige paarden aan een verhuizing een hele kluif en het kan ze inderdaad heel erg veranderen.
Dus dan heeft vorige eigenaar niets fout gedaan.
TS geeft aan dat buiten het bit om het paard super braaf is en ook zonder bit goed te rijden is.
Akhal_Teke schreef:YomiKarmijn schreef:Ik heb gevraagd of ze met bit gereden kon worden en dat was geen probleem. Daar was ook geen bit ter beschikking. Ze was daar ook zo rustig, bij het rijden ook. En nu zit er pit achter die daar ver te zoeken was.. Wat ik ook al raar vind, maar dat is nu niet zo'n groot probleem. Ik vind het gewoon vervelend dat je zelfs met man en macht het bit er niet inkrijgt en ik ga het er ook niet 'in slaan'. Ik heb wel controle over haar als ik ze bitloos rij, maar dat is niet te doen ivm de pijn die er bij komt kijken. Vind het zo zonde..
Pijn?
marjotje82 schreef:TS geeft aan dar ze vanwege haar spierziekte liever geen bitloos rijdt
eldie schreef:Ik heb hetzelfde gehad met een paard van mij. Toen ik haar proef reed was er niets aan de hand en toen ik haar thuis had wilde ze haar hoofdstel niet in. Bij navraag bleek dat ze dat vroeger op de vorige stal ook deed en daar hadden ze het haar afgeleerd. Bij mij begon ze weer. Ik ben wat ervarener en heb meteen doorgepakt en toen was het na een paar keer over. Iemand erbij halen die handig is.
Sjolvir schreef:Maar ook dat het paard meer pit heeft dan het daar had.
En als je een paard koopt moet je het uiteraard testen met de optoming die je er bij denkt te gaan gebruiken.
Als ik een paard ga kopen en ze hangen er een S&T in en zeggen hij is ook op trensje te rijden wil ik dat ook uittesten, ga dat niet op de blauwe ogen van een verkoper geloven.
Idem met als er geen bit in hangt.. en ik eventueel wel met bit wil rijden of andersom.
YomiKarmijn schreef:eldie schreef:Ik heb hetzelfde gehad met een paard van mij. Toen ik haar proef reed was er niets aan de hand en toen ik haar thuis had wilde ze haar hoofdstel niet in. Bij navraag bleek dat ze dat vroeger op de vorige stal ook deed en daar hadden ze het haar afgeleerd. Bij mij begon ze weer. Ik ben wat ervarener en heb meteen doorgepakt en toen was het na een paar keer over. Iemand erbij halen die handig is.
Heb ik gedaan?.. Grand prix ruiter heeft het geprobeerd..