Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sassol schreef:Ik deed het met doorzitten, in de bocht de energie erin stoppen (dus niet harder laten gaan), daarna meer ruimte bieden met de hand en vanuit m'n zit maakte ik een soort van duwende beweging. Dus de energie die je er vantevoren in stopt, er uit laten. Maar een halve lange zijde, dan weer terugnemen.
Moonlight17 schreef:Helaas krijg ik niet altijd de reactie die ik wel bij mijn hulp voor verruiming, maar gaat ze zich juist omhoog drukken en verruimt daarna.
MarjanB schreef:ik was even een weekend weg dus nu wat uitgebreider![]()
Waar drukt ie zich op? Vanuit de schoft? zo ja dan zou ik dit zeker niet afstraffen! Je paard komt daardoor al vanuit zichzelf op het achterbeen in plaats van op de voorhand duiken. Dat is eigenlijk een stukje waar heel veel mensen later problemen mee hebben als je paard dat nu al aanbied moet je daar juist blij mee zijn!
. Ze duwt echt haar hele gewicht voor mijn gevoel omhoog. Alsof mijn paard tijdelijk een paar centimeter groeit. Op elke plek in de bak doet ze dit eigenlijk. Urielle schreef:Wat gebeurt er als je niet meer teugellengte geeft maar wel meer lucht, dus _voor_ je vertrekt al de gelegenheid geven tot meer kaderopening, waarbij je ook oplet dat je zelf heel los blijft in je polsen/ellebogen/schouders?
al meer heb toegestaan naar voren