Paard druk zich omhoog in plaats van verruiming

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manonutjuh

Re: Paard druk zich omhoog in plaats van verruiming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:49

Hihi ben erg zelf ook erg blij mee! Mn merrie is erg lang gelijnd en kon niet met dr neus over de grond draven, gaat nu prima!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:50

Ik deed het met doorzitten, in de bocht de energie erin stoppen (dus niet harder laten gaan), daarna meer ruimte bieden met de hand en vanuit m'n zit maakte ik een soort van duwende beweging. Dus de energie die je er vantevoren in stopt, er uit laten. Maar een halve lange zijde, dan weer terugnemen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 12:56

Sassol schreef:
Ik deed het met doorzitten, in de bocht de energie erin stoppen (dus niet harder laten gaan), daarna meer ruimte bieden met de hand en vanuit m'n zit maakte ik een soort van duwende beweging. Dus de energie die je er vantevoren in stopt, er uit laten. Maar een halve lange zijde, dan weer terugnemen.

Bij mij is het puur tijdens het lichtrijden. Doorzitten probeer ik nog niet, is nog te vroeg.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:26

Bij lichtrijden werkt het toch eigenlijk op dezelfde manier, je moet altijd eerst energie opbouwen die je er daarna uit kan laten gaan...

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:35

Moonlight17 schreef:
Helaas krijg ik niet altijd de reactie die ik wel bij mijn hulp voor verruiming, maar gaat ze zich juist omhoog drukken en verruimt daarna.

Wat is hier mis mee? Dit is toch een hele fijne en goede reactie?

Laat ik het zo zeggen: Wat ik heb geleerd is dat je vlak voor het verruimen een fractie 'tegenhoudt', zodat je de power, die van achter komt, een beetje bij elkaar houdt en vanuit daar geef je iets toe in je hand, waardoor je paard naar voren kan en kán verruimen.

Mijn (oud) instructeur legde dat altijd uit aan de hand van een zweepje. Een kant is de voorkant en de andere de achterkant: Je rijdt van achter naar voren - zweepje wordt aan de voorkant iets tegengehouden en vanuit de achterkant komt er meer input en het midden van het zweepje komt dus iets omhoog (dat is dat omhoog drukken) en daarna geef je dus wat ruimte aan de voorkant (zweepje verlengt zich weer).

Ik zou dit persoonlijk absoluut niet afstraffen met een tikje op de kont.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 18:22

Wilde vandaag filmen, doet ze het niet :Y)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:02

Nou daar is je antwoord, je hebt een tv-paard! Voortaan gewoon een camera op haar zetten tijdens het rijden :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:27

ik was even een weekend weg dus nu wat uitgebreider :)

Waar drukt ie zich op? Vanuit de schoft? zo ja dan zou ik dit zeker niet afstraffen! Je paard komt daardoor al vanuit zichzelf op het achterbeen in plaats van op de voorhand duiken. Dat is eigenlijk een stukje waar heel veel mensen later problemen mee hebben als je paard dat nu al aanbied moet je daar juist blij mee zijn!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 19:03

Sassol schreef:
Nou daar is je antwoord, je hebt een tv-paard! Voortaan gewoon een camera op haar zetten tijdens het rijden :D

Hopelijk doet ze het in de toekomst dan ook zo goed dat ze eer tv-paard wordt. :P

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 19:05

MarjanB schreef:
ik was even een weekend weg dus nu wat uitgebreider :)

Waar drukt ie zich op? Vanuit de schoft? zo ja dan zou ik dit zeker niet afstraffen! Je paard komt daardoor al vanuit zichzelf op het achterbeen in plaats van op de voorhand duiken. Dat is eigenlijk een stukje waar heel veel mensen later problemen mee hebben als je paard dat nu al aanbied moet je daar juist blij mee zijn!

Ja ik wou dat ik het je zou kunnen laten zien, helaas paard doet alles goed als je een camera bij hebt :P . Ze duwt echt haar hele gewicht voor mijn gevoel omhoog. Alsof mijn paard tijdelijk een paar centimeter groeit. Op elke plek in de bak doet ze dit eigenlijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:09

Wat gebeurt er als je niet meer teugellengte geeft maar wel meer lucht, dus _voor_ je vertrekt al de gelegenheid geven tot meer kaderopening, waarbij je ook oplet dat je zelf heel los blijft in je polsen/ellebogen/schouders?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 19:22

Urielle schreef:
Wat gebeurt er als je niet meer teugellengte geeft maar wel meer lucht, dus _voor_ je vertrekt al de gelegenheid geven tot meer kaderopening, waarbij je ook oplet dat je zelf heel los blijft in je polsen/ellebogen/schouders?

Dat was ook de enige optie die ik in de openingspost kon bedenken. Nou heeft ze het laatst heel goed gedaan, dus ik denk dat ik onbewust(eigenlijk had ik na dit topic dit bewust moeten doen) |o al meer heb toegestaan naar voren