Ruiterfitheidstraining; wat zou je hiervan verwachten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

salami_worst

Re: Ruiterfitheidstraining; wat zou je hiervan verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:07

top! :D
je paard moet in topvorm zijn, dus waarom jij niet?
lijkt me ook dat het rijden dan makkelijker gaat, in plaats van dat je met een knalrood hoofd op je paard zit te zweten als een otter := (wat in de zomer eigenlijk al snel is :+ )

wildebras72

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:44

Goed initiatief !

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:15

1. Als er een wekelijkse ruiterfitheidstraining bij jou in de buurt was, zou je hier dan aan willen deelnemen?
Ja ik denk het wel

2. Zou een dergelijke training voornamelijk op de spiergroepen gericht moeten zijn die belangrijk zijn voor het paardrijden, of zouden er ook andere onderdelen aan bod moeten komen (bijv. cardio)?
Ik weet van mijzelf dat mijn rug en buikspieren zwak zijn, dus die zou ik dan moeten trainen. en mijn conditie mag ook wel wat omhoog.

3. Wat zou je ongeveer voor dergelijke trainingen over hebben (Minder dan €10 per keer/Tussen de €10-15/€15-20)?
Ik denk tot 10 euro per keer.

4. Zou je sneller aan ruiterfitheidstrainingen meedoen dan naar de sportschool gaan (voor een reguliere les)?
Ja omdat dat meer gericht is op de dingen waar ik last van heb tijdens het paardrijden en hoe ik dat ook nog weer zou kunnen verbeteren.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:05

Ik heb thuis wat spulletjes liggen om te trainen (matje, gewichten, fitness bal en bosu-bal), ik verzin zelf dingen en ik pas complete work-outs die je op youtube kan vinden wat aan. Dit door ze bijv. zoveel mogelijk met de fitnessbal en/of op de bosubal uit te voeren. Als je zoekt naar 'core stability', 'coordination exercises' en een redelijk standaard cardio workout kom je echt een heel eind. En ik heb leren jongleren, ook leuk voor erbij!
Met werk, paard, relatie, huishouden en jureren (niet persé in die volgorde :+ ) heb ik echt geen zin/tijd om op gezette tijden buiten de deur te gaan sporten. Als ik de lotto win en het werk kan schrappen zou dat een ander verhaal zijn haha! Overigens zou ik er wellicht wel tijd voor maken als het echt in een gymzaal is met heel veel afwisseling (evenwichtsbalk, trampoline, gecombineerd met andere sporten), dus echt dingen die thuis niet kunnen.

Was echt heel lekker op dreef maar helaas door een week in het buitenland uit m'n ritme en vind het dan weer echt lastig om het op te pakken, ga mezelf weer een schop onder de hol geven :Y)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:16

@ Remember
ik heb ook spullen thuis liggen en kan ook veel oefeningen zelf doen, maar ik weet van mezelf dat ik dat niet doe. (niet dat jij dat ook niet doet hoor!) dus voor mij zou het toch fijn zijn om ergens sowieso 1 keer in de week naar toe te gaan. dat zal ik minder snel afzeggen dan dat ik thuis oefeningen niet doe

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 07:56

Het werd al genoemd, maar inderdaad hebben we met Paard&Lifestyle een 4-weekse online training die je vanuit huis volgt. Elke week krijg je eem training gericht op kracht en uithoudingsvermogen en een training gericht op balans en stabiliteit. Daarnaast krijg je ook elke week achtergrondinformatie en opdrachten (vragen met antwoorden die je kunt opslaan en opdrachten die je moet uitvoeren).

De training is op dit moment in volle gang. Waarschijnlijk start een nieuwe ronde in mei. Als je op de hoogte wilt blijven, moet je je even aanmelden voor de nieuwsbrief via http://www.paardenlifestyle.com