Hoe moet je nou officieel met een slof rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:38

Wat is precies het probleem waarvoor je een slofteugel wil gebruiken? Is het nu omdat hij af en toe en vandoor sprint of omdat hij niet nageeflijk is?
Zijn jullie in het bezit van vervoer? Zo ja dan mag je gerust langs komen voor (gratis uiteraard) hulp ;), mijn insziens zijn beide problemen prima op te lossen zonder slof op korte tijd

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 09:46

Vivat schreef:
Wat is precies het probleem waarvoor je een slofteugel wil gebruiken? Is het nu omdat hij af en toe en vandoor sprint of omdat hij niet nageeflijk is?
Zijn jullie in het bezit van vervoer? Zo ja dan mag je gerust langs komen voor (gratis uiteraard) hulp ;), mijn insziens zijn beide problemen prima op te lossen zonder slof op korte tijd

Ik heb 2 redenen om slof te gebruiken, 1: Om hem het te laten VOELEN wat omlaag lopen is, ik schep niet graag op over mijn eigen maar ik rijdt al 7 jaar paard en heb al 5 jaar eigen paarden dus voor andere hier in het topic weet ik wel wat ik doe hoor.
En omdat hij er vaak ineens vandoor sprint en dan zo dat hij niet meer te houden is en je er niks meer mee kan, ik zou de slof maar een paar keer gebruiken om hem het te leren. En het enige wat ik vraag is hoe je het vast houdt, maar blijkbaar mag je dat nog eens niet vragen omdat je meteen van mensen gezeik krijgt, (niet van jou hoor) ;) Vervoer is te regelen, weet alleen niet waar je woont... (en ik rijdt nu ook met thiedeman)

Vivat

Re: Hoe moet je nou officieel met een slof rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:51

Ik begrijp je probleem helemaal! Omdat je hem niet nageeflijk krijgt blijft hij gespannen en dat veroorzaakt het sprinten/wegrennen waarschijnlijk. Gezever over wel of niet gebruiken van een slofteugel lijkt me verder niet nodig, een oplossing voor jou probleem zodat je snel weer fijn kunt rijden wel :D
Ik woon in Someren-Eind volgens mij is dat niet zo ver weg voor jou ;)

ApplePapple

Re: Hoe moet je nou officieel met een slof rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 13:16

Daar had ik nog niet aan gedacht, dat zou ook nog kunnen ja! Ik stuur je een pb