oefenen, oefenen, oefenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

evelien11

Re: oefenen, oefenen, oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:50

Chaps of laarzen geven al een wat stabielere beenligging.

michelle3112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:39

Probeer je teugels korter te maken, je had te ontspannen en hem met je benen naar je hand toe te rijden. Daar word het plaatje iets vriendelijker van. Zo lijkt het namelijk net of je je hand heel erg vast zet.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 11:16

ik vond dat ik me teugels al aardig kort had :+ maar ik zal het is proberen :)

van het weekend ga ik haar weer rijden :) vandaag halen we haar op en mag ze naar huis :)

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:56

Je benen gaan zoals aangegeven alle kanten op :P Chaps of laarzen helpen daar inderdaad bij. Misschien kun je ook je beugels een gaatje korter maken en proberen je hakken wat meer uittedrukken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:58

Team_Sublime schreef:
ik vond dat ik me teugels al aardig kort had :+ maar ik zal het is proberen :)

van het weekend ga ik haar weer rijden :) vandaag halen we haar op en mag ze naar huis :)

Het gaat met om de plaats van je hand, je drukt ze nu naar beneden waardoor de lengte van de teugels automatisch langer wordt. Als je je handen meer gaat dragen en boven de hals gaat plaatsen dan kunnen je teugels ook al korter ;)

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:56

Let op dat je geen kapstok voeten maakt ;)

YDasmin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:57

Volgens mij is het al een aantal keer gezegd, maar probeer je handen wat meer te dragen :) Je mag ze best een stuk naar voren houden en net doen alsof het hoofd van je paard een majorette poppetje is. Ik heb zelf ook veel geoefend met het dragen van mijn handen door ze meer van me af te houden (dus je armen een hoek van bijna 90 graden te houden) dat er weliswaar boogjes in mijn teugels hingen. Uiteindelijk is dat natuurlijk niet hoe het eruit hoort te zien, maar daardoor heb ik wel mijn zit verbeterd (doordat je zit niet afhankelijk van de teugel is) en zacht in de hand te worden (je gebruikt je handen alleen wanneer het daadwerkelijk nodig is). Na veel te oefenen kun je weer beginnen met het oppakken van de teugel wanneer er boogjes ontstaan, en los te laten wanneer je paard gaat nageven (veel voorwaarts-neerwaarts rijden). Bij je één-na-laatste foto zien je handen er al een stuk beter uit, maar hier mogen je armen nog wat meer ontspannen (je ziet een beetje dat je je handen naar je toetrekt). Ik zou als ik jou was vooral veel oefenen met de ontspanning van je handen, daardoor relaxt je paard ook wat meer (nageeflijkheid ontstaat door ontspanning, niet door een ruk in de mond) en zal je zit een stuk verbeteren. Heel veel succes ermee en goed dat je zo open staat voor tips! :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:08

Als je je armen in bijna een hoek van 90 graden hebt, houdt je je handen veels te hoog. De hoogte van je handen wordt bepaald door de positie waarin je paard het hoofd draagt, niet door de ruiter. Pas bij een volledig verzameld en opgericht paard komen de armen in een dergelijke scherpe hoek, en anders trek je hem gewoon in een valse oprichting en nodig je uit tot rug wegdrukken. Van elleboog naar mond dient een rechte lijn te zijn. TS moet vooral haar handen veel meer naar voren plaatsen. Als ik zo naar de fotoos kijk heb ik vnl het idee dat je je handen zo streng hebt om dat je handen nodig hebt voor je balans. Probeer een meer onafhankelijke zit te krijgen. Zoals eerder gezegd, laarsen/chaps helpen hierbij al. Leg een knoop in de teugels en ga zonder handen rijden (evt aan longeerlijn) maar zorg ervoor dat je leert zitten zonder je handen voor je balans te gebruiken.

salami_worst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:56

je zadel lijkt me niet echt comfortabel voor je :=
blijf er op letten dat je je hakken uit drukt!