Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar ik zal het is proberen
vandaag halen we haar op en mag ze naar huis
Team_Sublime schreef:ik vond dat ik me teugels al aardig kort hadmaar ik zal het is proberen
![]()
van het weekend ga ik haar weer rijdenvandaag halen we haar op en mag ze naar huis
Je mag ze best een stuk naar voren houden en net doen alsof het hoofd van je paard een majorette poppetje is. Ik heb zelf ook veel geoefend met het dragen van mijn handen door ze meer van me af te houden (dus je armen een hoek van bijna 90 graden te houden) dat er weliswaar boogjes in mijn teugels hingen. Uiteindelijk is dat natuurlijk niet hoe het eruit hoort te zien, maar daardoor heb ik wel mijn zit verbeterd (doordat je zit niet afhankelijk van de teugel is) en zacht in de hand te worden (je gebruikt je handen alleen wanneer het daadwerkelijk nodig is). Na veel te oefenen kun je weer beginnen met het oppakken van de teugel wanneer er boogjes ontstaan, en los te laten wanneer je paard gaat nageven (veel voorwaarts-neerwaarts rijden). Bij je één-na-laatste foto zien je handen er al een stuk beter uit, maar hier mogen je armen nog wat meer ontspannen (je ziet een beetje dat je je handen naar je toetrekt). Ik zou als ik jou was vooral veel oefenen met de ontspanning van je handen, daardoor relaxt je paard ook wat meer (nageeflijkheid ontstaat door ontspanning, niet door een ruk in de mond) en zal je zit een stuk verbeteren. Heel veel succes ermee en goed dat je zo open staat voor tips!