Ozep in een training 'met uitdrukking' draven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:38

Persoonlijk vind ik dat je op sommige foto`s wat te strak met je stang zit. Hij heeft zn mond een stuk open, lijkt het niet echt fijn te vinden...

Verder ziet het er wel netjes uit.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:38

Wow, *kwijl*.
Ziet er echt super uit Kwijl Kwijl Kwijl.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:32

Wauw!
Mooi paard! Kwijl

Btw, sjieke trailer daar ergens op de achtergrond Cool

Enne, hij lijkt een beetje op een paard wat op de manege staat (niet beledigd zijn Tong uitsteken hij loopt Z hoor Knipoog) alleen heeft Chendo (zoals dat paard heet) hogere witte benen.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:04

Over de benen vind ik het er wel goed uitzien. Stoer paard ook. Maar over de oren, die open mond en de stang bijna overdwars vind ik wel afbreuk doen aan het totaalplaatje. Volgens mij zou iets meer lengte in de hals en meer ontspanning heel veel goed doen,

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:05

die foto met de fries gaat hij wel zitten!
Het valt me nu pas op hoe gespierd hij is geworden! ziet er niet slecht uit

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:07

Ik vind hem van voren te strak waardoor hij lengte in de hals mist, daardoor toont hij ponyachtig. Jammer dat door deze manier van rijden, met uitdrukking draven zoals het hier genoemd wordt , ten koste gaat van de ontspanning vanvoren en daardoor ook de lengtebuiging.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:08

Mooie foto's!
En wat staat dat donkerbruine tuig ontzettend chique!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:47

Jeetje, wat loopt hij er toch weer mooi bij Sjuim. Toppie!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 22:07

Zoals ik al zei.....
Geeft dit een klein indrukje van waar ik mee bezig ben, Ozep is zowiezo nooit de makkelijkste, ik moet het ook allemaal leren en op het achterbeen zetten vinden de meeste paarden niet zo leuk.

Het zijn iedere keer korte stukjes waaruit ik weer weg rij om daarna weer te proberen hem groot maar toch gesloten te laten draven,
kan wel zulke lala plaatjes erbij zetten maar die missen dus in dit geval compleet het doel:
Afbeelding

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:36

Ik vind Ozep echt een fantastisch mooi paard! Erg mooie foto's ook weer, de kwaliteit van jouw foto's is altijd top! OK dan!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:46

OK, dat dit plaatje jouw doel mist (tonen van uitdrukking) snap ik. Zie ik ook. Maar ook hier zie ik weer een vrij scheve stang, waar ik over val. Hoofdhalshouding is iig stukken mooier.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:47

Het ging mij meer om de stang. Dat die te strak stond, en Ozep zijn mond open heeft. Ik weet wel dat je het nog moet "leren", maar gaat ontspanning niet voor?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 22:57

Nogmaals, zoals ik al zei,
ik ben het aan het leren en Ozep ook, ik heb van te voren gezegd dat het geen perfecte foto's zijn.
Als hij zou spannen zou hij zowiezo niet groter kunnen draven aangezien hij zijn rug dan niet gebruikt.
De foto's die ik op de 1e pagina heb laten zien zijn gemaakt op het punt dat ik hem zo ver mogelijk doorverzameld heb, dit is voor hem een heel moeilijk stukje en daar gaat hij dan ook wat lopen worstelen, ik probeer daar toch iets in door te zetten en als hij dan netjes met tact en balans draaft en van mijn hand en been is wordt hij weer naar voren gereden. Ik ben continue tempo wisselingen aan het rijden en continue aan het varieëren met de hoofdhalshouding.

Het stang gebruik had minder gekund, maar vind het nou ook weer niet veel te veel, het opensperren van de mond heeft meer te maken met het feit dat hij daar niet goed op verbinding is.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:01

Hij treed inderdaad beter onder. Het is een heel stuk verbeterd Sjuim, petje af.

De indruk die ik van de foto's krijg, is dat er echt aan gereden wordt! Vooral die eerste spreekt me het meest aan, met name vanwege het gebruik van de achterhand.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:05

ik vindt het er netjes uitzien, je ziet hem opd e foto's vooruitgaan.
Over de stang , ik zie een foto waarbij hij naar mijn inziens iets te strak is (met de mond open). Maar de rest zit hij rond de 45°. verder zie je dat hij op de foto met de fries niet aangehaald wordt en een ruiter die graag aan de stang zit zou hem juist op dat moment aangehaald hebben.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:07

Nou ik doe het je niet na hoor.
Als alles volgens het boekje zou gaan zou paardrijden wel er makkelijk zijn
Ik vind het er in iedergeval erg netjes uit zien.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:57

Ik vind Ozep super lopen en er heel goed uitzien.
Voor de rest.... op de foto's ga ik verder geen commentaar geven, zolang ik het zelf niet beter kan.
Natuurlijk zie je soms kleine dingetjes op foto's, maar Suzan geeft zelf aan dat ze het aan het leren zijn, dus ja, niet alles is de eerste keer perfect. Haha!

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 00:13

Nou ik heb jullie in het echt zien rijden in Almere, en vind dat je hem super rijdt hoor!! Ik doe het je niet na, aangezien hij veel dingen erg spannend vond en je zo relaxt door bleef rijden, absoluut niet hard in de hand!
Foto's zijn moment opname en dat is wat velen helaas vergeten.
En dat Tuig.. ja staat hem echt super, heb ik je toen ook al gezegd Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 00:16

In Almere was hij wel af en toe wat stout ja *LOL*
Het is een ondeugend boefje met een heeeel klein hartje.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 10:15

de Fries toont karakter Haha!

Ozep ziet er lekker uit hoor, mooi bespiering Kwijl

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 10:26

Tyrza schreef:
Vooral die eerste spreekt me het meest aan, met name vanwege het gebruik van de achterhand.

Ik vond die eerste juist het minst zo op het oog, omdat ik het daar een beetje pony-achtig vind, net of hij maar een heel kort nekkie heeft.
Op de andere foto's wordt het al weer beter en natuurlijk lever je altijd ergens een beetje op in als je paard de verzameling moet gaan leren...komt vast helemaal goed!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 10:26

Tsssss die Friezen van tegenwoordig, staan een beetje te hangen en anderen lastig te vallen...

Knipoog

Mooie foto's hoor! Zal ongetwijfeld nog een hoop aan moeten gebeuren, maar zoals je al zei, je bent aan het trainen je bent nog niet waar je wilt komen.
Maar ik denk wel dat je al een eind de goede weg op bent...

*kabt zich een keer achter de oor... hmmmm..... heb ook een vos, vind zo'n bruine Set (zadel/hoodfstel) toch ook wel heel erg mooi.....*

Heb je meer foto's??? :-D

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:02

Hij loopt er top bij, Sjuim... kom je dat Silly ook even leren?? Haha!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:11

Ik begrijp goed waar je mee bezig bent en het begin is er. OK dan!

Alle begin is moeilijk Knipoog

Maar persoonlijk zie ik liever meer van de hand af gereden paarden en zou je misschien meer kunnen opvangen met je zit ipv met teugelhulpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:19

Ziet er heel goed uit hoor het is een trots paard!!! en mooi setje ook Lachen

Ik ben benieuwd of je thuis altijd op S&T traint of hang je er regelematig nog een trensje in. En merk je dan veel verschil tijdens de training?