GamblersCup schreef:Ik denk dat niemand hier er wat nuttigs over kan zeggen. Simpelweg omdat we er niet bij waren. Verhalen worden altijd aangedikt/verzwakt/anders uitgelegd dan dat het in werkelijkheid was. Vraag deze "dames" maar na, hun verhaal zal al anders zijn dan het jouwe, ts. Jij doet het af als "was normaal even doorpakken" maar voor hun was het misschien wel "die knol flink op z'n lijer geven en de bak door knallen". En eerlijk gezegd denk ik dat het wat erger was dan jij doet voorkomen, anders hadden ze niet allebei zo gereageerd. Als je met een filmpje komt, kunnen we er wat zinnigs over zeggen.
Het ging wel om moeder en dochter, dat roept meestal wel dezelfde reacties op
Ik heb het neergezet zoals ik het beleefd heb. Zoals ik al aangaf werkt het helemaal niet voor dit paard om haar te blijven slaan, ze heeft een paar keer een tik gehad omdat ze in de staak ging maar zodra ze weer voorwaarts ging bleef de zweep stil. 'Die knol op zijn lijer geven' kan dus niemand zo hebben ervaren lijkt me.
Edit: Het is zeker niet erger dan ik doe voorkomen, ik geef toch ook aan dat het paard niet leuk deed en een aantal keer een tik heeft gehad? Het waren trouwens tikken met beide teugels in de hand dus niet eens dat ze de teugels in één hand nam om flink met de zweep uit te kunnen halen, dat zie ik ook geregeld gebeuren bij andere ruiters.