Zou ik gaan lessen? (sorry met half-levensverhaal..)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 18:11

[/quote]

Oké :) Ik woon in omgeving Winterswijk, dat is het grootste dorp zo bij ons in de buurt ;)[/quote]

Dat is precies aan de andere kant van Gelderland, dus niet echt in de buurt :+[/quote]

Ow.. Dat is jammer ;(

Angela

Re: Zou ik gaan lessen? (sorry met half-levensverhaal..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 03:05

Zeker les nemen. Het maakt niet uit hoe goed of slecht je bent, les is altijd nodig. Daarnaast zal de les ook zorgen dat je meer plezier in het rijden krijgt en houdt, en dat je paard er beter van wordt en sterker.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:38

Zit daar niet manege de achterhoek in de buurt? Heb ik eens een buitenrit gemaakt en had daar een goede indruk van. Daar zit ook een ponyclub. Maar ik ken het daar verder niet dus misschien zitten daar nog veel leukere/betere manege's in de buurt...
Weet je wat je zou kunnen doen? Je wil graag bij een manege lessen. Je zou bij een paar manege's in de buurt eens een proefles kunnen nemen (op hun paarden als dat makkelijk is), daarbij aangeven wat je hier ook tegen ons zegt, waarom je een beetje huiverig bent voor de les, en dan kijken of ze daar goed rekening mee houden en of ze bij je passen. Dus gewoon verschillende manege's uitproberen. Als je dan een manege/instructeur hebt gevonden die bij je past, dan kan je daar afspraken gaan maken om daar vast te gaan lessen met je eigen pony.
Maar ik zou ook zeker verder kijken dan alleen manege's. Misschien zijn er wel fijne instructeurs in de buurt die bij je aan huis kunnen komen voor privéles. Ook daar kan je gewoon eerst een paar proeflessen met verschillende instructeurs afspreken en daarna pas kiezen.
Misschien kan je allebei wel uitproberen? Proefles bij een manege en proeflessen van instructeurs aan huis? Die vriendin waar je hebt leren rijden heeft misschien ook wel ideeën over wie bij jou zou passen qua les.
En in alle gevallen geldt: ook als je al een tijdje les hebt en je merkt dat je je gepusht voelt, onzeker wordt of dat je om een andere reden de les niet meer zo leuk vindt, bespreek dat dan met je instructeur en als er dan niet heel snel iets verandert, gewoon een andere instructeur zoeken. Het is je hobby en je moet vooral plezier hebben! Veel succes!

kietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:35

tuurlijk je neemt privéles maar als je het wil moet je het doen je kan je vriendin vragen voor hulp :D

Roos_Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:36

lessen is altijd goed ! zo leer je ook de dingen die wat minder gaat aan te pakken ! Ik zeg: Gewoon lessen !

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 16:40

Hee!
Ben er denkik redelijk over uit :) Wss wel lessen :)
Ik heb vandaag weer met haar gereden!! Waar ik best wel een beetje trots op ben ;) Na mn ongeluk weer, en ze is de hele tijd niet bereden en het ging super goed!!
Wil het 'gewone' rijden hoe ik het eerst deed, weer beetje gaan oppakken.
Ik wil intussentijd bij maneges rond gaan, om te vragen van 'hoe en wat'.
Echt heel erg bedankt allemaal!! Alle reacties zijn natuurlijk nog welkom!

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:51

Fijn dat je weer na zo'n lange tijd weer lekker hebt gereden! +:)+

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:02

Misschien is er een rijvereniging bij jou in de buurt? Wellicht is jouw drempel minder hoog als je met mensen rijdt die je een beetje leert kennen enzo?

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 17:14

Visitor schreef:
Fijn dat je weer na zo'n lange tijd weer lekker hebt gereden! +:)+

Jaa :) Wel alleen maar ff gestapt, zodat we er allebei (vooral ik ;)) weer een beetje aan konden wennen :). Morgen/overmorgen wss weer rijden en dan ook proberen te gaan draven! :) Heb er super veel zin in! ;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:34

Dat klinkt helemaal goed.