paard draaft heel moeizaam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:43

fransje23 schreef:
.
Paard heeft in Frankrijk waarschijnlijk arm ruwvoer gehad en het ruwvoer in Nederland is vaak vrij rijk. Darmflora zal daar niet op ingesteld zijn.
Daarbij heeft de veranderde ondergrond en hoeveelheid vocht,modder, zeker ook zijn invloed op zijn hoeven. Van veel vocht worden hoeven toch wat weker/zachter.

Ik zie dat je paard in Frankrijk is geweest. Denk ook eens aan Lyme. Want die van ons had dat ook toen hij naar NL kwam en na natuurkundige behandeling van darmen en lever is ze zo opgeknapt. Maar ons paard werd slechter en slechter en we dachten dat we haar zouden verliezen zo ziek en toen bleek ze o.a. Lyme te hebben. Met name dat lusteloze vind ik heel herkenbaar.

Mungbean

Re: paard draaft heel moeizaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:30

Fijn dat het bloedonderzoek wat opleverde TS. Hopelijk wordt hij snel weer fit.

Linda911

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:47

zo me niet al te druk maken, omdat het paard nog jong is zal het nog sterke moeten worden. Zoveel jongen paarden zijn nog slap!

MrsMidnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 19:10

Voor de bloedarmoede krijgt hij Redplex, net zoiets als Redcell. Met oa ijzer, zink, koper en magnesium. Stimuleert de aanmaak van rode bloedcellen als we de fles mogen geloven.
Ben nu een week aan het modderen met al die supplementen en nog geen enkele verbetering helaas. Hoewel hij wel wat beter uit zijn ogen kijkt (of is dat verbeelding?).
Als het niet snel bergopwaarts gaat, ga ik idd op Lyme laten testen.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 01:20

Ik vond onze pony's ook niet actief genoeg, ik geef ze nu sinds anderhalve week Metazoa en ik verneem nu al echt verschil veel meer energie.
Het is een brok met alleen maar vitaminen, en zonder suiker, dus ze worden er zeker niet dik van.

MrsMidnight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 07:08

Dat klinkt goed, zeker omdat het zonder suikers is!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:00

struikelen en natuurlijk bekapt zegt genoeg!
Goede hoefsmid erbij evt. op ijzertjes tijdelijk om de stand weer goed te laten worden.
Verklaart zeker het niet "willen" lopen. Pijn in zijn voeten.
Hoe kan je nou aandraven als je hielen eraf zijn gehaald.
Het type paard wat je hebt, heeft veelal een evenwichtige bouw en hebben om hun been correct weg te kunnen zetten wat hiel nodig.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:04

MrsMidnight schreef:
Dierenarts is geweest, en hij heeft lichte hoefbevangenheid vastgesteld :-(
"Lichte" hoefbevangenheid? Ik wist niet echt wat ik me hierbij voor moest stellen.
Na wat speurwerk ben ik op de site van Heleen davies (http://www.paardenhoeven.info) wat duidelijke info tegengekomen en ja, het zou 'obel 1' kunnen zijn.
De DA heeft dit vastgesteld op basis van een test met knijptang; hij was flink gevoelig aan de voorkant van de zolen van zijn voorhoeven.
Nu hoop ik eigenlijk stiekem dat hij ernaast zit, en dat de gevoeligheid komt omdat hij sinds september van ijzers af is en natuurlijk bekapt is, dus veel meer druk op de zool. Deze DA heeft echter nog nooit van natuurlijk bekappen gehoord en adviseerde meteen speciaal beslag.

.

Goedzo! en geen natuurlijk bekapper meer bij je paard!