44Myrthe44 schreef:PartoutZ schreef:Ze inderdaad vertellen dat ze niet mogen schoppen, maar moeten knijpen. Mij is dat vertelt als dat je een tube tandpasta leeg knijpt om het visueel te maken. Verder kan de pony ook "lui" worden doordat de kinderen nog niet de motoriek hebben om de benen stil te houden. Zo geven ze elke keer onbewust een hulp en als ze diezelfde hulp vervolgens bewust geven dan snapt de pony uiteraard niet dat hij nu ineens wel moet reageren, er is voor de pony nl geen verschil. Als ze eenmaal wel hun benen los kunnen houden en geen onbewuste hulpen meer geven dan kun je ze veel overgangen laten maken om de pony enthousiast te krijgen.
Kinderen hebben niet genoeg kracht om te ''knijpen'', dus ik denk niet dat dat gaat werken..
Ik weet niet hoe hard jij moeten knijpen voordat je paard vertrekt, maar zo hard is ook niet de bedoeling

Het is om uit te leggen hoe de hulp wel moet. Schoppen is hoe het niet moet. De pony reageert op stemhulpen, dus je zou dat kunnen combineren zodat de pony het knijpen van het kind gaat aanmerken als hulp voorwaarts. Maar zoals eerder gezegd, je kan niet veel van de pony verwachten als er nog teveel onbewuste hulpen worden gegeven.