Pony is lui bij kinderen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:38

44Myrthe44 schreef:
PartoutZ schreef:
Ze inderdaad vertellen dat ze niet mogen schoppen, maar moeten knijpen. Mij is dat vertelt als dat je een tube tandpasta leeg knijpt om het visueel te maken. Verder kan de pony ook "lui" worden doordat de kinderen nog niet de motoriek hebben om de benen stil te houden. Zo geven ze elke keer onbewust een hulp en als ze diezelfde hulp vervolgens bewust geven dan snapt de pony uiteraard niet dat hij nu ineens wel moet reageren, er is voor de pony nl geen verschil. Als ze eenmaal wel hun benen los kunnen houden en geen onbewuste hulpen meer geven dan kun je ze veel overgangen laten maken om de pony enthousiast te krijgen.

Kinderen hebben niet genoeg kracht om te ''knijpen'', dus ik denk niet dat dat gaat werken..

Ik weet niet hoe hard jij moeten knijpen voordat je paard vertrekt, maar zo hard is ook niet de bedoeling :P
Het is om uit te leggen hoe de hulp wel moet. Schoppen is hoe het niet moet. De pony reageert op stemhulpen, dus je zou dat kunnen combineren zodat de pony het knijpen van het kind gaat aanmerken als hulp voorwaarts. Maar zoals eerder gezegd, je kan niet veel van de pony verwachten als er nog teveel onbewuste hulpen worden gegeven.

Adelinee

Re: Pony is lui bij kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:45

ik weet niet of het al is gezegd maar kan je op dat moment het kind er niet even vanaf halen er er zelf op springen en even goed laten weten dat ie wel kan luisteren. En laat hem dan maar goed lopen en dan lukt het hopelijk meer...

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 13:21

Dat heb ik reeds gezegd, als ik erop zit doet hij het goed, zodra het kind er weer op zit niet meer. Pony is niet achterlijk die heeft heus wel door wie er op zijn rug zit.

Ik verwacht ook niet veel maar ik verwacht wel dat ze op zijn minst benen kunnen geven en kunnen stoppen op een vriendelijke en rustige manier..

Adelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:51

oh haha sorry ik heb niet alles gelezen...
dat is wel heel erg jammer.
ik zou het anders ook niet echt weten.

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:22

Als je een kind zoekt die jouw pony verder gaat rijden, moet je zorgen dat je iemand vind die al behoorlijk rijden kan. Van een beginner wordt jouw pony niet beter. Niveau is belangrijk niet het aantal jaren dat iemand rijdt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:20

Heb je niet een ponyclub in de buurt? Mijn ervaring is dat daar best wel wat kleinere kinderen rijden die leuk kunnen rondsturen. Ze hebben lang niet allemaal hun eigen pony dus wellicht vinden ze het wel leuk om een paar keer per week die van jou te rijden.

Als het niet lukt een geschikt ruitertje te vinden dan denk ik dat je beter een andere manier van beweging geven kunt zoeken. Het is wel belangrijk dat je pony het wel leuk blijft vinden natuurlijk. Wellicht kun je gaan mennen? Dat doe ik nu ook met mijn welsh waar ik nu te groot voor ben. En ze wordt ook gereden door een jong meisje dat eerder op mijn shetten reed. Mijn pony is een beetje het zelfde als die van jou. Als je haar te hard aanpakt naar haar zin dan sluit ze zich ook af. Alleen gaat zij dan juist overal doorheen lopen ipv traag zijn.

xhannaahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:59

precies wat capopjekop zegt op de ponyclub lopen genoeg kindjes waarvan er waarschijnlijk eentje bij jou pony past :)

Fiona3FM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:24

Is hij extreem voorzichtig of écht lui en vind het niet leuk?
Als het het laatste is... Lekker laten gaan. Hij vind kinderen schijnbaar niet leuk, gewoon accepteren dus. Ik vind kinderen ook niet leuk. :+