Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gydja schreef:De reactie die ik dan meestal krijg is: Een IJslander hoor je niet met sporen te rijden. Nu is mijn vraag waarom een IJslander niet met sporen rijden en bij alle andere rassen kan het wel?
Koper schreef:Yessy schreef:Daarnaast geloof ik niet in 'alle IJslanders zijn hetzelfde', het blijven individuen en die hebben niet allemaal precies hetzelfde karakter, dus er zullen heus trage IJslanders zijn die niet mega voorwaarts zijn als het knopje wordt omgezet.
Dat ligt dan aan de ruiter.
Ninx schreef:Een IJslander die netjes en correct gereden wordt heeft van zichzelf voldoende voorwaartse drive... Jij bent de eerste die ik met sporen zie rijden.
Ik denk dat de oplossing niet ligt in het gebruiken van sporen. Je gebruikt ze om je paard voorwaartser te krijgen, maar daar zijn sporen niet voor bedoeld.
Los daarvan is een spoor niet bruikbaar op een IJslander. We zijn naar verhouding immers 'te lang' voor zo'n kleine pony. Je been hangt niet op de juiste plek.
We drijven met de binnenkant van onze kuit.
Om met een spoor te kunnen drijven moet je je benen helemaal optrekken, en dan zit je helemaal niet in balans.
Steek die sporen in de fik, en zoek een fijne juf.
Ga eens na waarom je paard niet voorwaarts is.... waat eet ze, hoe wordt ze gehouden, hoe rijd jij, is je zadel goed?
Snollygoster schreef:Neen, echt niet. Sporen dienen eigenlijk voor oefening als wijken, schouder binnenwaarts en noem maar op, dat is verfijning. Je paard het spoor geven omdat ie niet voor gaat is GEEN VERFIJNING. Als je paard niet meteen op 't been reageert een keer harder drukker, nog geen reactie, dan geef je een klein tikje met de zweep. Sporen zijn niet gemaakt om een paard voorwaarts mee te krijgen.
Als ik jouw reacties zo lees zoek je beter een andere instructrice en draag je beter geen sporen, volgens mij doe je er meer kwaad mee dan goed
Gydja schreef:Snollygoster schreef:Neen, echt niet. Sporen dienen eigenlijk voor oefening als wijken, schouder binnenwaarts en noem maar op, dat is verfijning. Je paard het spoor geven omdat ie niet voor gaat is GEEN VERFIJNING. Als je paard niet meteen op 't been reageert een keer harder drukker, nog geen reactie, dan geef je een klein tikje met de zweep. Sporen zijn niet gemaakt om een paard voorwaarts mee te krijgen.
Als ik jouw reacties zo lees zoek je beter een andere instructrice en draag je beter geen sporen, volgens mij doe je er meer kwaad mee dan goed
En als je paard verder niet op de zweep reageert? tjah moet je toch wat proberen

Snollygoster schreef:Neen, echt niet. Sporen dienen eigenlijk voor oefening als wijken, schouder binnenwaarts en noem maar op, dat is verfijning. Je paard het spoor geven omdat ie niet voor gaat is GEEN VERFIJNING. Als je paard niet meteen op 't been reageert een keer harder drukker, nog geen reactie, dan geef je een klein tikje met de zweep. Sporen zijn niet gemaakt om een paard voorwaarts mee te krijgen.
Cowgirl schreef:Snollygoster schreef:Neen, echt niet. Sporen dienen eigenlijk voor oefening als wijken, schouder binnenwaarts en noem maar op, dat is verfijning. Je paard het spoor geven omdat ie niet voor gaat is GEEN VERFIJNING. Als je paard niet meteen op 't been reageert een keer harder drukker, nog geen reactie, dan geef je een klein tikje met de zweep. Sporen zijn niet gemaakt om een paard voorwaarts mee te krijgen.
Ooit gehoord van een ZIT? Blijkbaar niet als je beweert dat sporen zijn voor zijgangen