Waarom turnen slecht voor paardrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:18

Het is natuurlijk niet zo dat het een probleem MOET zijn om het allebei te doen. Maar je hoort wel vaak dat turners prachtig rechtop zitten maar iets te strak rechtop zeg maar.
Vriendinnetje van mij heeft hoog niveau geturnd, ze heeft daar voordeel van met rijden doordat ze heel veel controle heeft over haar lichaam, maar ook nadeel omdat ze gewend is haar spieren aan te spannen. Dit heeft ze moeten leren om bewust te ontspannen en ze kan nu op elk paard doorzitten.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:20

kelseyclover schreef:
Das egt super jammer.
Mijn hart ligt bij dansen , maar paardrijden ook.
Van mama MOET ik op paardrijden blijven.
Snap ik ook wel, en zou er niet onder uit willen alleen dansen zou ik ook super leuk vinden.
Alleen aangezien deze reden doe ik het ook alleen voor een hobby.

Het is prima te combineren :j
Gewoon overleggen met je moeder of het allebei zou mogen.
En anders lekker Youtube ofzo erbij pakken en zelf choreo's gaan oefenen :D
Dansen, paardrijden, turnen...als het mij is gelukt kan een ander het ook :))

-btw doorzitten is ook geen probleem bij mij...vergeet alleen soms te ademen :')

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:22

kelseyclover schreef:
Das egt super jammer.
Mijn hart ligt bij dansen , maar paardrijden ook.
Van mama MOET ik op paardrijden blijven.
Snap ik ook wel, en zou er niet onder uit willen alleen dansen zou ik ook super leuk vinden.
Alleen aangezien deze reden doe ik het ook alleen voor een hobby.

Het kan wel maar kbedoel van dat is wat ze zeggen,
Was ook keertje bij you think you can dance ... meisje deed ook beide,
Maar jaa wat doe je liever? en met welke ben je meer bezig.. je ben altijd in 1ntje iets beter.
Kbedoel daar mee te zeggen ( je hoeft niet met een ervan te stoppen) maar dat je kan kiezen waar je beter in wil worden en zijn.. je kan bijv gewoon dansen voor de lol (geen danswedstrijden of er echt iets meer willen bereiken, of bijv: paardrijden recratief.. of wil je hoog komen dan zou je het andere moeten minderen (denk ik :o

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:22

YamaSaki schreef:
Bobbielove, leuke vergelijking XD
Ik dans al mn hele leven en ook daar totaal geen problemen mee _O-
Heb wel gehoord dat ze bij hoog niveau ballet niet blij zijn als je ook paardrijd :')
Voor flexibiliteit gewoon extra rekken en strekken, probleem opgelost ;)

Haha :P

turtlelito

Re: Waarom turnen slecht voor paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:26

Was vroeger toch ook zo'n typisch Penny-verhaal wat altijd terug kwam..... Meisjes die op ballet en paardrijden zaten en dan moesten kiezen.

Ik denk dat het best te combineren is, zolang je niet de prima ballerina in een balletgezelschap wilt zijn terwijl je daarnaast traint voor de Olympische Spelen in dressuur ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:52

ik heb heel lang geturnt voordat ik ging paardrijden. Wat mij in de weg zit is dat mij aangeleerd is ALLES met m'n tenen 'ge-point' te doen (dus alles op m'n tenen. ik turnde ook wedstrijden, was sus nogal streng dit). Hierdoor zijn mijn kuitspieren "korter" en heb ik erg moeiten m'n hakken uit te drukken + dat ik nu automstisch alles men mn tenen gestrekt doe.Deze dingen zorgen ook weer voor pijn en kramp in m'n kuiten :(

heeft ook wel één voordeel het turnen,:sterke buikspieren :D