Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

monica42 schreef:Daphne
We hebben het gezegd
En het lost niets op
We gaan daar geen geld aan uit geven hoor daar kan ik iets veel beter aan spenderen
Daaphh schreef:Och Jolien, Je bent nog nooit in de winterlessen geweest.
Daar hebt ge verschillende hindernissen die ge kunt springen.
Maar als jij denkt dat het niet beter na 5 lessen.
Joris geeft super les, je moet hem niet vertellen waar er op verbetert moet worden.
Ik zal je vorderingen wel zien bij de tornooien.
capopjekop schreef:monica42 schreef:Daphne
We hebben het gezegd
En het lost niets op
We gaan daar geen geld aan uit geven hoor daar kan ik iets veel beter aan spenderen
Ik ken Joris en zijn manier van lesgeven niet. Maar sta je wel open voor tips? Door je reacties in dit topic krijg ik een beetje het idee dat je nogal overtuigt bent van je eigen kunnen. Dat kan een leerproces ook negatief beïnvloeden. Ik zou iig een instructeur zoeken waar je vertrouwen in hebt en samen met hem bekijken waar het precieze probleem van jou zit.
capopjekop schreef:monica42 schreef:Daphne
We hebben het gezegd
En het lost niets op
Ik ken Joris en zijn manier van lesgeven niet. Maar sta je wel open voor tips? Door je reacties in dit topic krijg ik een beetje het idee dat je nogal overtuigt bent van je eigen kunnen. Dat kan een leerproces ook negatief beïnvloeden. Ik zou iig een instructeur zoeken waar je vertrouwen in hebt en samen met hem bekijken waar het precieze probleem van jou zit.

monica42 schreef:Daaphh schreef:Och Jolien, Je bent nog nooit in de winterlessen geweest.
Daar hebt ge verschillende hindernissen die ge kunt springen.
Maar als jij denkt dat het niet beter na 5 lessen.
Joris geeft super les, je moet hem niet vertellen waar er op verbetert moet worden.
Ik zal je vorderingen wel zien bij de tornooien.
We gaan niet meer op lrv
Nu toch niet
En ik hoef van Joris niet te weten hij rijd niet internationaal
bigone schreef:Volgens mij ben jij een beetje een over het paard getilde ponyamazone, overtuigd van eigen kunnen.
Ik vind je echt ontzettend betweterig en arrogant overkomen, paard springt niet op wedstrijd, ik had bijna het internationale jumping gewonnen, ikke, ikke, ikke. je lesgever deugt niet meer want hij rijd niet internationaal, blablabla. Weet je wat jij eens zou moeten doen, weer bij de basis beginnen en eens zorgen dat je zonder zweep en sporen een oefenparcours kunt springen. Als dat paard zoveel ervaring heeft en hij doet het niet bij jou dan ligt het maar aan één persoon en dat ben je zelf.
Percy schreef:Had tijdens het lezen niet door dat Joris Joris Meulemans is.
Soms klikt het niet tussen instructeur en leerling maar zeggen dat deze man niet weet waar hij het over heeft en beweren dat je van hem niets meer kunt leren omdat hij niet internationaal zou rijden vind ik wel heel verbazingwekkend. Je wil toch niet serieus suggereren dat jij hoger rijdt dan hem?
Ik denk dat je inderdaad terug moet naar de basis. Niet hoog gaan springen maar er voor zorgen dat er vertrouwen komt bij het springen van lagere hindernissen. Daarna kan je weer de hoogte in maar hoogte train je niet veel thuis, dat heeft geen meerwaarde.
monica42 schreef:bigone schreef:Op welke hoogte spring je en hoeveel ervaring heb je zelf??
Ik rijd al mijn hele leven en ik heb al met haar 1.30 gesprongen
44Myrthe44 schreef:Als je paard weigert als er ONDERBOUW staat, moet je veel verschillende soorten LAGE hindernissen oefenen. Als je dat lukt, lukt het met een balk erbovenop ook. Springen gaat niet om de hoogte, dat is gewoon een kunstje wat lukt als de basis erin zit. Springen gaat om de techniek. Als je aan iemand vraagt ''hoeveel ervaring heb je met springen?'' en diegene antwoordt ''ik spring 1.30'' weet je dus nog helemaal niks. De hoogte zegt namelijk echt helemaal niks over de techniek.
monica42 schreef:Percy schreef:Had tijdens het lezen niet door dat Joris Joris Meulemans is.
Soms klikt het niet tussen instructeur en leerling maar zeggen dat deze man niet weet waar hij het over heeft en beweren dat je van hem niets meer kunt leren omdat hij niet internationaal zou rijden vind ik wel heel verbazingwekkend. Je wil toch niet serieus suggereren dat jij hoger rijdt dan hem?
Ik denk dat je inderdaad terug moet naar de basis. Niet hoog gaan springen maar er voor zorgen dat er vertrouwen komt bij het springen van lagere hindernissen. Daarna kan je weer de hoogte in maar hoogte train je niet veel thuis, dat heeft geen meerwaarde.
Het heeft niets mee te maken of het klikt tussen joris en mij
Hij weet gewoon geen oplossingen en daar geef ik geen geld aan
Ik train ook niet al te hoog