Geloof dat we allemaal wel erg gecharmeerd zijn van je paard en jullie als combi
Ik vind je paard ook erg scheef, hij gooit bijna overal zijn achter hand naar rechts (vooral goed te zien als je van de camera wegrijdt. Zowel linksom als rechtsom. Hierdoor heb je ook meer moeite met wijken voor je rechterbeen en loopt hij linksom fluitend te wijken.
Bij ons wordt er trouwens bij elke nascholing van de jurycursus heel erg de nadruk gelegd op niet achter de loodlijn laten lopen, dit moet door de jury ten allen tijden streng afgestraft worden.....
Probeer de onderdelen duidelijker te laten zien (dus het wegrijden en terugrijden, das nu te vloeiend en niet duidelijk zichtbaar). Ook het wijken begin je direct al in de wending. Probeer hier ook eerst wat recht te stellen en dan in te zetten. Overgangen moeten wat vloeiender en duren soms wat lang.
Mijn 'algemene' commentaar zou dan ook zijn, ga lekker werken aan het goed losmaken links en rechts en probeer je paard rechter te krijgen. Ga ook meer aan de slag met het voorwaarts neerwaarts rijden en 'harmonica-en' (dus van lang-laag naar meer opgericht en dit afwisselen binnen je training) waardoor je paard makkelijker je hand gaat volgen waar jij hem wilt hebben.
Maar werken aan het rechtrichten zou wel bovenaan staan denk ik.
Ben heel erg benieuwd naar jullie over een jaar!
Waardoor kun je er niet wat langer op zitten voor de 1e proef? Snap dat dat voortvloeit uit de blessure maar kun je dat niet verder uitbouwen?