DPTomboy schreef:Reed je vriendin op een andere manier, vroeg ze andere dingen van je pony of op een andere manier enz??
Ik denk dat het een beetje gebrek aan motivatie is bij je pony, hij wil het best doen MAAR dan moet daar wel een goede reden voor zijn...
jij doet waarschijnlijk meer dan je pony en dat maakt het voor voor je pony alleen maar leuk. Probeer consequent te zijn, als je sneller wil druk je je kuit aan, geen reactie = schopje, nog geen reactie = tikje met de zweep met als voorwaarde dat ze dan wel ECHT een groot verschil laat zien.
En probeer dingen af te wisselen, zet pionnen (of emmers ofzo) neer. Vraag steeds als je daar bent iets, in het begin is stilstaan wel een goede dat is de beloning, dan rij je naar de volgende en mag ze weer stoppen. Als ze dat door heeft kan je overgangen gaan rijden bij de pionnen, veel paarden worden daar lekker scherp van en ze hebben een doel dus zullen eerder meewerken met wat jij wilt![]()
Mijn paardje was eerst niet vooruit te branden (en hoe meer ik deed hoe minder hij deed..) maar door van punt naar punt te rijden wordt hij nu helemaal blij als er pionnen staan en ook zonder heeft hij nu een goede voorwaarts knop zonder dat ik echt been hoef te geven![]()
Iedereen kan een paard iets laten doen, maar je moet zorgen dat hij het WIL doen. Als dat lukt zal het vervelende er snel af zijn en met de juiste motivatie verdwijnt dat slome ook wel bij jou
bedankt voor je tips ik zal ze gaan gebruiken