Hoe ben je een pony de baas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:58

ezzy160 schreef:
ik heb geen foto dat ik er op zit

Zou je mijn vragen dan willen beantwoorden? want daar ben ik wel heel erg benieuwd naar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:59

NesxNas schreef:
Is jouw zus een gediplomeerde instructrice dan? En je hebt geen antwoord gegeven op mijn post dus ik quote mezelf maar even.
NesxNas schreef:
Is alles medisch al uitgesloten? Tuig goed? En ben jij misschien niet te lang? Hoe is ze met longeren? Als ik jou was zou ik les nemen, en zelf niet aanklooien.

En ik quote mezelf nog maar een keer.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:00

esmeerambo schreef:
ezzy160 schreef:
ik heb geen foto dat ik er op zit

Zou je mijn vragen dan willen beantwoorden? want daar ben ik wel heel erg benieuwd naar :j

Onze vragen zijn hetzelfde, heb mezelf nu al voor de derde keer gequote. Ben benieuwd naar antwoord.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:00

Ik had het ook gevraagd, maar geen antwoord @ nesxnas :n

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:01

Dat weet ze allemaal niet.
Er is geen geld voor les dus zulke mensen laten ook geen zadelpasser komen en geen dierenarts.
Het is een vervelende rotknol en die sla je vooruit want hij moet maar luisteren.
Ligt niet aan de meisjes maar aan het rotbeest.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:02

Ik heb niet alles gelezen maar wil toch reageren. Jij hebt een probleem, een rij-technisch probleem. Ik zou als ik jou was serieus les gaan nemen want slaan is geen optie, daar wek je het verkeerde bij op. Heb veel geduld en respecteer je pony.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:02

little_king schreef:
Dat weet ze allemaal niet.
Er is geen geld voor les dus zulke mensen laten ook geen zadelpasser komen en geen dierenarts.
Het is een vervelende rotknol en die sla je vooruit want hij moet maar luisteren.
Ligt niet aan de meisjes maar aan het rotbeest.

_/-\o_ _/-\o_
volgensmij is het probleem simpel op te lossen door een neiuw zadel of nieuw bit of de dieranarts te laten komen of les te nemen of een andere pony omdat ze er mischien te groot voor is

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:04

{Dit gaat nu erg penny klinken..} Heb je uberhaubt wel een klik met het dier?! Paardrijden is niet hij de baas, en niet jij de baas! Het is samenwerken. Doe je wel afwisseling? Als ik een paard was en ik wist dat ik elke dag onder het rijden een mep kreeg zou ik ook niks doen. Ik snap hem best. En de tandarts? Als je een bit in je mond krijgt en je tanden zijn te lang en vlijmscherp, zit niet echt lekker. En als je een niet-passend zadel op de rug van het dier gooit en je gaat er op rijde, belast je de rug..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:05

Ik vrees dat je met die instelling niet ver gaat komen. Je vraagt hier om tips, waarom wil je geen les zodat je ter plekke hulp kan krijgen? Jij en je zus redden het niet samen, anders had je hier geen topic hoeven starten. Mijn enige vraag, waarom zou je GEEN les nemen? Het kan geen kwaad, je leert er veel van, wat je ook in je latere paardencarrière kan gebruiken, en jeweet zeker dat je goed en eerlijk met je dier omgaat. Alleen maar voordelen. Dus als je niet wilt:waarom niet?

Edit: geld is het probleem zie ik. Ook ik ben van mening dat als je daar al geen geld voor hebt, je de pony verder ook niet zal kunnen betalen. Ik zou zeggen: hops aan het werk, 1x in de maand les en leren is beter als verknoeien.

Marjo89

Re: Hoe ben je een pony de baas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:08

hoe oud is je zus eigenlijk. Je bent zelf nog maar 11.
Je hoort gewoon les te krijgen.

En heb zwaar medelijden met je pony..

Samblabla

Je zegt dat je geen geld hebt voor les, heb je die dan wel voor de hoefsmid, dierenarts, zadelpasser, osteopaat etc?

aeolusnr1

maar idd je wil geen les, want je denkt dat paardrijden heel simpel is.
Je hebt geen geld om lessen te betalen, dus heel waarschijnlijk ook geen geld als er eens iets mis loopt met de gezondheid van jouw paardje, onkunde en vooral onwetendheid is hier de oorzaak van de problemen die je nu hebt, dat kan je echt niet oplossen door met een zweep in het rond te gaan slaan.
Je bent zelf piepjong, en je begrijpt niet eens hoe een paard reageert en leeft.
Je wil je niet verdiepen in kennis en kunde, je hebt geen centen over, je wil geen instructie, eigenlijk zou je idd dus ook geen paard mogen houden zo, dit is eigenlijk een vorm van dierenmishandeling, mssn een beetje cru gezegd maar toch, zo komt het echt nooit goed, das alvast een zekerheid.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:09

Je bent 11 en meent nu al dat je pony gewoon een dier is dat niet luistert omdat die daar geen zin in heeft
Als ze bij andere wel luistert en bij jou niet waar zit dan het probleem denk je?

Ga echt heel hard sparen zodat je 1x per maand les kan krijgen van iemand die er verstand van heeft.
Hoelang rijd jou zus bijvoorbeeld en heeft zij les gehad?
Je pony begrijpt jou ws niet en daardoor luistert ze niet. Probeer te gaan leren zodat ze jou wel gaat begrijpen

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:10

Het hele idee van de baas willen zijn klopt al niet. Je bent een team en je moet het samen willen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:11

Weet je meid, dit topic gaat nergens heen leiden als je niks wilt aannemen. Wij doen de moeite om je te helpen maar de helft van de vragen beantwoord je niet eens.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:13

NesxNas schreef:
Weet je meid, dit topic gaat nergens heen leiden als je niks wilt aannemen. Wij doen de moeite om je te helpen maar de helft van de vragen beantwoord je niet eens.

waarschijnlijk omdat ze die niet wil beantwoorden ofzo of omdat ze het antwoord daar niet op weet, maar als zij niets beantwoord kunnen wij moelijk helpen

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:13

[/quote]\En over de fout zit altijd bij de mens; daar ben ik het niet mee eens. Je kunt alles nog zo goed doen,maar als je pony gewoon niet wil, dan kun je daar zelf niks aan doen. Dat ligt dan gewoon aan de pony. Dan wil niet zeggen dat je het dan maar moet opgeven, maar dat doe ik ook niet.[/quote]

:= met deze instelling ga je niet ver komen met je pony of met welk paard dan ook meid :=
Luister naar je pony, hij geeft nu aan dat er iets niet goed zit. zoals eerder gevraagd;
past het zadel? wat voor bit gebruik je? is medisch alles in orde?
stel dat hij pijn heeft aan de rug, dit wil hij jou vertellen en dan ga je hem slaan.
Tuurlijk, ponies hebben vaak een nogal uitgesproken karakter en met consequent zijn is zeker niks mis, maar ga vervolgens wel op zoek naar de oorzaak van het probleem.
succes :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:14

Ja, en daar gaat het dus fout. Als ze nu al niet eerlijk kan zijn, hoe is ze dan tegenover haar pony?

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:14

LiannePuthzy schreef:
NesxNas schreef:

waarschijnlijk omdat ze die niet wil beantwoorden ofzo of omdat ze het antwoord daar niet op weet, maar als zij niets beantwoord kunnen wij moelijk helpen

Het zijn vragen over de tandarts etc. Dit is erg belangrijk om bij te houden. Ze is 11 dus is misschien wat lastig, maar dan laat je het je moeder toch bijhouden? Ik vind het allemaal een beetje laxigheid waar de pony nu de dupe van is..

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:19

Ts reageert ook niet meer terwijl ze wel online is. dus waarschijnlijk wil ze onse tips niet omdat zij er zeker van is dat het aan haar pont ligt

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:24

Wat jammer dat Ts geen dingen aanneemt..
Ik snap dat je er geen geld voor kan hebben, maar als dan inderdaad de dierenarts moet komen is daar dan ook geen geld voor?
Een paard denkt niet; laat ik dat meisje even gaan pesten en niet gaan luisteren. Het is dan gewoon miscommunicatie, je geeft de verkeerde hulpen of bent niet duidelijk genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:25

Ik hoop dat TS nu bezig is met een heeeeele lange post met antwoorden op alle vragen erin.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:26

NesxNas schreef:
Ik hoop dat TS nu bezig is met een heeeeele lange post met antwoorden op alle vragen erin.

Hoop ik ook, denk het niet

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:28

Kan je zelf wel een pony opvoeden,daar is het bij mij verkeerd gegaan.Ik liet haar haar gang gaan.Paard
met pensioen,lekker laten lopen.Toen had ik een pony die de baas was en zelfs een beetje eng.Op haar rijden ging niet meer terwijl ze 25 jaar manegepony is geweest.Samen hebben we opvoedles gehad van iemand en nu gaat het prima.Is maar een idee hoor.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:35

TS, je bent 11. Ik was op die leeftijd al echt te groot voor een A-pony, en echt groot ben ik nooit geweest... 3 jaar geleden was ik 1.50M... een A-pony is gewoon nooit groter dan 1.18, zou hier graag een foto van willen zien, om te kijken of je niet met j voeten ergens onder de buik bungelt, want nee, volgens mij ben je gewoon te groot...