Rijden op mijn lieve groene Welsh cob merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rijden op mijn lieve groene Welsh cob merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:47

Inderdaad shetters horen niet dik, eigenlijk geen enkel paardenras?
Is toch ook niet van bijv. Nederlanders mogen wel dik zijn maar buitenlanders niet? :')

Ontopic:

Ik zou inderdaad ook zorgen voor les, goed balans houden in je zadel en niet grip houden en je ''vast houden'' aan de teugels maar puur op je zit letten.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:44

Lekker gaan lessen eerst lekker focussen op je eigen zit, de kilos en vooral lol erin houden!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:31

heee volgens mij heb ik daar ook eens buiten gereden! Kom je daar ook langs zo'n golfbaan? In de buurt van vorden? Ik zag al winterswijk staan, dus sws de achterhoek lijkt me :))

Wat een leuk ding, ziet er braaf uit ook :j . Vind dat je niet onvriendelijk rijdt, helemaal niet. Alleen moeten jullie beide de balans nog wat meer vinden. Voordat je met dat soort dingen aan de slag gaat is het altijd verstandig er professionele hulp bij te zoeken. Dus: les nemen & zadelmaker langs laten komen. Vanuit daar kan je pas écht vooruit gaan en beter worden :)

mbl_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:09

ik heb alles gelezen je heb heel veel tips gegeven volgens mij gaat het nu veel beter heel veel succes

En wat heb je een leuke pony echt heel schattig
inderdaad Mischien handig om lessen te volgen als je dat nog niet doet ;)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:16

laura57 schreef:
dit paard is niet dik door te veel eten enz. dat hoord gwoon bij het ras. ik heb zelf ook welshjes nu nog een en en een 3 kwart welsh en een die nu ingeslapen is die waren ook bol een vriend van me fokt welsh het oude type en die zijn allemaal zo, dit is gewoon een oud type welsh. dus niemand hoeft iets te zeggen over dat dit paardje dik is . want dat hoort bij het res net als bij shetjes probeer is een onderleggen voor het zadel in het vorm van een soort fiets zadel achtig dit vuld de loze ruimte op aan de voorkant waardoor het zadel beter gaat liggen. werkte bij mijn oude welsh van 18 ook zei was ook fok merrie geweest en keur ster preferent. voor zon onderlegger kun je het best naar een goeie ruitersport winkel gaan waar je prof. advies krijgt. bijv. de divoza kan je hier goed mee helpen.

Sorry hoor, maar wat een onzin vertel jij nu. Shetten horen helemaal niet dik te zijn _O-

OT: ik denk eerder dat dit gewoon een veulenbuik is in plaats van vet. Als ze heel haar leven fokmerrie is geweest is dat niet zo vreemd om een buikje te hebben ;)

Darah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 16:34

Ik heb pas een nieuw (Engels) zadel gekocht en dat bevalt goed (geen evenwichtsproblemen meer). In de tussentijd heb ik ontzettende heimwee gekregen naar western rijden (daar heb ik een paar jaar super goede les in gehad). Daarom ben ik daar weer op gaan studeren, en daarmee van start gegaan met mijn pony. En het bevalt gewoon zo goed! Ik rij dus wel met het engelse zadel omdat ik die net gekocht heb (maar ook veel zonder), en met een zacht touwhalstertje, en kan haar daarmee echt super rijden.

Ze loopt netjes cirkels en achten in allerlei maten in stap, en in de jog gaat ook echt steeds beter terwijl ze in het begin vaak terug viel in stap. Ze heeft een hele fijne jog ontwikkeld omdat ze door heeft dat ik ook makkelijker zit en niet hobbel als zij rustig aan doet ;). Opzich laat ze zich sturen op neck-reining alleen, maar als ik de teugels in een hand pak heeft ze al snel door dat ik haar dan moeilijker kan corrigeren. Halthouden doet ze inmiddels al vanuit de jog, en ook de eenvoudige zijgangen die ik haar vraag in stap doet ze netjes. Ik weet zeker dat de galop/lope ook super zou gaan, maar dat heb ik nog niet echt kunnen doen omdat het gras te glad is (daarvoor moet ik een zandpaadje opzoeken). Ik begrijp dat dit niet de juiste plek is voor westernverhalen, maar hoop toch dat het voor engelse ruiters ook een beetje te begrijpen is haha.
Westernlessen nemen met haar dat gaat niet echt bepaald makkelijk hier, maar ik rij wel bij een goede engelse manege zo nu en dan om in ieder geval en goede basis te hebben.

Hier een foto met haar mooie (nep) western tuig (oeps vinger in beeld xD):
Afbeelding

leeneliefje: Dat zou heel goed kunnen! Winterswijk Huppel heet het hier (idd achterhoek). Heel leuke omgeving om te rijden.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:38

Ze ziet er relaxed uit :P Ik vind nog wel dat je singel erg naar voren trekt, misschien zou je daarvoor een banaansingel kunnen proberen? En een tipje voor de volgende keer, je touwhalster hoort een flink stuk hoger :) Fijn om te lezen dat het beter gaat en dat jullie het naar je zin hebben!

Darah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 16:42

Kirsha schreef:
Ze ziet er relaxed uit :P Ik vind nog wel dat je singel erg naar voren trekt, misschien zou je daarvoor een banaansingel kunnen proberen? En een tipje voor de volgende keer, je touwhalster hoort een flink stuk hoger :) Fijn om te lezen dat het beter gaat en dat jullie het naar je zin hebben!

Dat waren twee dingen die mij inderdaad ook opvielen vandaag haha. Het halster was gewoon een kwestie van niet genoeg opgelet of hij goed zat (waar ik normaal wel op let :)), en de singel was ik over het algemeen best tevreden over, maar vandaag was haar buik extra dik op een of andere manier waardoor het misschien zo ging zitten, maar als het blijft is dat idd wel een goede tip.

TCFotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:13

Er zijn al heel veel tips gegeven zo te zien :')

Het enige waar ik zelf ook een keer tegen aan ben gelopen zie ik hier iets terug, de achterkant van het zadel ligt nog steeds erg diep. Hierdoor komen de zweetbladen tegen haar schouderbladen aan en dit kan ongemerkt voor het paard vervelende wrijvingen geven. Houd dus goed in de gaten of je zadel niet te diep is. Dit is namelijk heel makkelijk op de lossen bij een zadel maker die je zadel gewoon iets opvult!

Het ziet er iig al een stuk beter uit als de 1e paar foto's! Succes! :)