Is toch ook niet van bijv. Nederlanders mogen wel dik zijn maar buitenlanders niet?

Ontopic:
Ik zou inderdaad ook zorgen voor les, goed balans houden in je zadel en niet grip houden en je ''vast houden'' aan de teugels maar puur op je zit letten.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Vind dat je niet onvriendelijk rijdt, helemaal niet. Alleen moeten jullie beide de balans nog wat meer vinden. Voordat je met dat soort dingen aan de slag gaat is het altijd verstandig er professionele hulp bij te zoeken. Dus: les nemen & zadelmaker langs laten komen. Vanuit daar kan je pas écht vooruit gaan en beter worden
laura57 schreef:dit paard is niet dik door te veel eten enz. dat hoord gwoon bij het ras. ik heb zelf ook welshjes nu nog een en en een 3 kwart welsh en een die nu ingeslapen is die waren ook bol een vriend van me fokt welsh het oude type en die zijn allemaal zo, dit is gewoon een oud type welsh. dus niemand hoeft iets te zeggen over dat dit paardje dik is . want dat hoort bij het res net als bij shetjes probeer is een onderleggen voor het zadel in het vorm van een soort fiets zadel achtig dit vuld de loze ruimte op aan de voorkant waardoor het zadel beter gaat liggen. werkte bij mijn oude welsh van 18 ook zei was ook fok merrie geweest en keur ster preferent. voor zon onderlegger kun je het best naar een goeie ruitersport winkel gaan waar je prof. advies krijgt. bijv. de divoza kan je hier goed mee helpen.
. Opzich laat ze zich sturen op neck-reining alleen, maar als ik de teugels in een hand pak heeft ze al snel door dat ik haar dan moeilijker kan corrigeren. Halthouden doet ze inmiddels al vanuit de jog, en ook de eenvoudige zijgangen die ik haar vraag in stap doet ze netjes. Ik weet zeker dat de galop/lope ook super zou gaan, maar dat heb ik nog niet echt kunnen doen omdat het gras te glad is (daarvoor moet ik een zandpaadje opzoeken). Ik begrijp dat dit niet de juiste plek is voor westernverhalen, maar hoop toch dat het voor engelse ruiters ook een beetje te begrijpen is haha.
Ik vind nog wel dat je singel erg naar voren trekt, misschien zou je daarvoor een banaansingel kunnen proberen? En een tipje voor de volgende keer, je touwhalster hoort een flink stuk hoger
Fijn om te lezen dat het beter gaat en dat jullie het naar je zin hebben! Kirsha schreef:Ze ziet er relaxed uitIk vind nog wel dat je singel erg naar voren trekt, misschien zou je daarvoor een banaansingel kunnen proberen? En een tipje voor de volgende keer, je touwhalster hoort een flink stuk hoger
Fijn om te lezen dat het beter gaat en dat jullie het naar je zin hebben!
, en de singel was ik over het algemeen best tevreden over, maar vandaag was haar buik extra dik op een of andere manier waardoor het misschien zo ging zitten, maar als het blijft is dat idd wel een goede tip.