Wat foto's uit de circusshow training

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 13:35

myhorses schreef:
oh dat is wel mooi he! hoelang zijt ge daar al op aan het oefenen?

Met Rydar ben ik al jaren bezig met trainen.. gaat dus niet zo in een weekje... Haha!

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 13:51

*
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 28-03-22 19:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 13:56

Ziet er gaaf uit hoor. Ben met mijn fjordje nog maar kort bezig met VD en verder dan spaanse pas en buigen komt hij nog niet Haha! Rydar doet het super. Vindt het alleen jammer dat hij een beetje stoere uitstraling mist, maar dat komt denk door zijn lekkere teddyvacht. Ach en zo van foto´s is dat natuurlijk ook niet echt goed te beoordelen. Veel succes in ieder geval met de show.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 13:56

annemieke schreef:
Maar wat ik me af vroeg, heb je voor die verschillende manieren van steigeren verschillende commando's? Aangezien ik Rydar de ene keer hoog en de andere keer laag zie steigeren, terwijl je het zelfde staat (qua armen en zweep).
Gate steigert namelijk soms hoog en soms laag, maar ik noem het gewoon steigeren ivp levade enzo.

igg succes met je show!

ik heb ind verschillende commando's heb "hoog" en "heel hoog" haha Haha! bij hoog doe ik meestal alleen de zweep in de lucht en bij "" heel hoog" tik ik eerrst zijn schouder aan en doe dan 2 handen omhoog.. ( maar vergeet die andere hand soms zelf ook wel eens Bloos gelukkig begrijpt hij me wel Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 13:58

Taaclover schreef:
Vindt het alleen jammer dat hij een beetje stoere uitstraling mist, maar dat komt denk door zijn lekkere teddyvacht. Ach en zo van foto´s is dat natuurlijk ook niet echt goed te beoordelen. Veel succes in ieder geval met de show.

hihi rydar heeft op t moment een beetje spek te veel.. dan is ie ind niet echt "stoer" meer haha.. Haha! hij was ooit zo slank als jouw taco .. zucht... haha.. maar dat komt wel weer terug..

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:02

Debo"]
[quote="Taaclover schreef:
Vindt het alleen jammer dat hij een beetje stoere uitstraling mist, maar dat komt denk door zijn lekkere teddyvacht. Ach en zo van foto´s is dat natuurlijk ook niet echt goed te beoordelen. Veel succes in ieder geval met de show.

hihi rydar heeft op t moment een beetje spek te veel.. dan is ie ind niet echt "stoer" meer haha.. Haha! hij was ooit zo slank als jouw taco .. zucht... haha.. maar dat komt wel weer terug..
[/quote]

Zag ook dat jouw Rydar nog steeds op het land staat. Taco staat gewoon op stal en is onderhand ook al voor de tweede keer van zijn haren ontdaan Haha!
Dan zien ze er natuurlijk ook heel anders uit. Maar goed eerst moet Taco dat VD nog maar eens zo onder de knie zien te krijgen als Rydar. Kan Rydar het compliment?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:06

Taaclover"]
[quote="Debo"][quote="Taaclover schreef:

[/quote]

Zag ook dat jouw Rydar nog steeds op het land staat. Taco staat gewoon op stal en is onderhand ook al voor de tweede keer van zijn haren ontdaan Haha!
Dan zien ze er natuurlijk ook heel anders uit. Maar goed eerst moet Taco dat VD nog maar eens zo onder de knie zien te krijgen als Rydar. Kan Rydar het compliment?
[/quote]

hihi ja Rydar heeft dit jaar "rust" ivm mijn zwangerschap , mag dus lekker wollig blijven en een beetje aan komen.. Haha! Volgend jaar willen we er weer tegen aan Haha!
Rydar kan alles Bloos Haha! haha kijk maar op dew website : http://people.zeelandnet.nl/deboradb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:59

Debo"]
[quote="kim"]wat is het verschil tussen de Pesade en steigeren?
[/quote]

[quote="[***] schreef:
, maar tussen de pesade en steigeren zit niets tot bijna geen verschil tussen...

is ook geen verschil, net hoe je het opschrijft haha... Pesade is hoog steigeren , levade is steigeren in een hoek van 90 graden.. Haha!
[/quote]

Hmm, net niet helemaal:

Steigeren: op 2 nagenoeg gestrekte achterbenen staan (dus zonder gymnastische waarde

Pesade: Verzameld steigeren onder een hoek tot 90 graden waarbij de achterbenen al duidelijk gebogen zijn (zowel sprong als koten) en zo meer onder het lichaam worden gebracht dan bij het steigeren

Levade: Zeer verzameld steigeren waarbij het lichaam onder een hoek van 30 tot 45 graden staat : hoe kleiner de hoek, hoe beter. De achterbenen staan bijna midden onder het lichaam, zeer sterk gebogen met de pijpen bijna horizontaal, sterk gebogen koten en in zeer sterke verzameling (wat niet betekent dat de teugels niet helemaal los kunnen hangen!). Een levade is zo laag dat een paard een voorbeen alleen hoeft te laten vallen en het staat op de grond, dus zonder zelf naar beneden te komen met het lichaam. Een ander kenmerk van de levade is dat de achterhand door die enorme buiging en verzameling lager komt te staan dan gewoonlijk.

Rydar laat op deze foto's dus gewoon steigeren zien, soms hoger dan anders. Kijk maar naar de buiging in spronggewricht en koten. Wat niet betekent dat dit niet 'correct', goed of knap is, maar het is in elk geval fout om het als pesade of levade te benoemen.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:39

Hoi Debo,

Hele leuke foto's van je circus show.
Ziet er heel leuk uit.

Hier nog een leuke foto van Riccardo met Peanuts anderhalf jaar geleden.
Afbeelding

wij hadden ook al eens dat kunstje met twee paardjes uitgehaald.
Vind het wel geinig om hem ook bij jou terug te zien.
Altijd leuk om weer nieuwe kunstjes te leren en te verzinnen.

We lieten peanuts ook onder Riccardo door lopen, maar die liet zijn slurfje er uit hangen en daar liep peanuts tegen aan an vond Ric niet zo'n succes soms wahhhhhhhhhhahah

nou succes met de circus show..

groetjes Monique
ps: volgens mij zien we elkaar volgend jaar(Indoor Zeeland)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:07

hi ja jij was ind de eerste die ik dit zag doen .. heb t van je gepikt haha.. Maarja denk dat veel showteams met combinatie groot en klein zoiets doen.. Haha! Orrigineel is t niet meer dan maarja ieder showteam laat ook zijn paard steigeren , zou dan ook niet origineel meer zijn Tong uitsteken
Heb mex ook onder rydar door poberen te prutsen maar dat paste niet haha rydar te klein of mexx te groot geen iedee maar t past net niet Tong uitsteken
Nieuwe dingen verzinnen is ind leuk, maar dan kom je er vaak achter dat t toch zo nieuw niet was omdat iemand je al voor was.. hihi Ach ja in de dresuur is veel het zelfde in de spingsport dus waarom zou dat in de VD niet kunnen?... Wilde mexx ook over Rydarheenlaten springen , maarja ben ik ook niet de eerste marianne doet dat ook al.. Haha!
Vind je foto wel erg gaaf!! leuke combi 2 bonte!! Mooier als wat ik heb lopen haha maarja je kan niet alles hebben Knipoog
Ben benieuwd waneer ben jij er??? Zou je graag eens "meeten" haha lijkt me erg leuk!!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:13

Je hebt helemaal gelijk hoor.
Ik vind het ook wel moeilijk om nieuwe dingen te verzinnen,doe wel mijn best uiteraard.
Maar VD is al zo oud joh, daarmee is eigenlijk het circus begonnen (heeeeeeeellang geleden) later kwamen er andere dieren bij.
Het paard op een tafel laten staan pffffffffffff volgens mij is het al 100 jaar oud..maar dat doen wij ook....je moet je shows toch een beetje opvullen he een beetje variatie..beetje dit beetje dat..en een beetje (hihih van een ander)...(maggie)....
of is het nou Honig>? Haha!

Wij gaan geloof ik 2 januari.
Harry zei dat jij ook kwam dus ik dacht och zie ik die mischien ook eens een keer..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:36

Veel succes met je show Debo.

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:09

En wat dacht je dan van ons Tong uitsteken

Afbeelding

Tja, heel vrijheidsdressuur is niet meer orgineel. Ik negin zelfs te twijfelen over showteam La Mati Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:35

tinkernikky schreef:

Harry zei dat jij ook kwam dus ik dacht och zie ik die mischien ook eens een keer..

LEUK!!!!!!!!!!!!!!! DAN BEN IK ER OOK!!!! Haha! haha super , kan ik jullie in t echt bewonderen of kom je zonder paard??

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:53

Ziet er leuk uit hoor alleen mag Ry wel wat afvallen Knipoog
Die foto met die tinker en dat kleintje vond ik ook erg grappig. Net alsof de tinker een Mini-Me heeft Haha!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:31

Debo"]
[quote="tinkernikky schreef:

LEUK!!!!!!!!!!!!!!! DAN BEN IK ER OOK!!!! Haha! haha super , kan ik jullie in t echt bewonderen of kom je zonder paard??
[/quote]

Is natuurlijk off tropic.........
maar ja, ja ik kom met Ric(je)..

Het is dan een kinder middag of zo?
Zal wel leuk worden en ik hoop dat het weer ons niet in de steek laat wat vervoeren betreft!(veiligheid staat voorop!).......

We zullen elkaar wel ergens treffen achter de schermen(stallen) ofzo..