Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cassidy schreef:Vraag 1: moeilijk in en om de mond: is er al een tandarts bijgeweest?
Vraag 2: je rijdt met bit, al eens bitloos geprobeerd?
Vraag 3: als je met bit rijdt en andere bitten hebt geprobeerd, wat heb je zoal geprobeerd?
Vraag 4: kijk eens wat verder dan bit/tanden: is er al een Osteopaat bijgeweest? Problemen met rug uitgesloten?

Cassidy schreef:Terug naar de basis. Dus grondwerk ZONDER bit. Verdiep je eens in Parelli? Dus touwhalster, leadrope, basis vanaf de grond? En dat goed bevestigen voordat je er weer opkruipt?

Cassidy schreef:Hulpteugels, ander bitten, zijn lapmiddelen. Grondwerk is echt niet alternatief, het is de basis en wordt maar al te vaak overgeslagen.

)
Dorine92 schreef:Grondwerk in de zin van paard moet opletten waar ik sta, niet voor mij uitlopen, stil blijven staan wanneer ik dat vraag, ja. Maar een touwhalster enz kopen en parelli doen, nee bedankt..
Happie schreef:@Carla Wat doet ze zonder hulpmiddelen?
Geryon schreef:Als een paard zo gevoelig is in de mond is imo het domste wat je kunt doen er hulpteugels aan hangen.. Ik snap dus ook echt niet wie je dat advies heeft gegeven toen je het paard kreeg?
Wat is nu precies het probleem met springen (dus niet van vroeger maar van nu)? Ik gok dat ze met springen nogal ongecontroleerd gaat waardoor jij meer in haar mond zit en zij daar weer op reageert omdat ze dat niet fijn vindt, door der hoofd omhoog te gooien ofzo?
Carlapaard schreef:Geryon schreef:Als een paard zo gevoelig is in de mond is imo het domste wat je kunt doen er hulpteugels aan hangen.. Ik snap dus ook echt niet wie je dat advies heeft gegeven toen je het paard kreeg?
Wat is nu precies het probleem met springen (dus niet van vroeger maar van nu)? Ik gok dat ze met springen nogal ongecontroleerd gaat waardoor jij meer in haar mond zit en zij daar weer op reageert omdat ze dat niet fijn vindt, door der hoofd omhoog te gooien ofzo?
Nu: met elastieken perfect, maar ik wil eigenlijk terug naar het begin (martingaal)