[HAW] Les met Fleur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:37

Slina schreef:
aerdenhout1 schreef:
Het zadel ligt erg slecht. Op foto 2 is dat heel duidelijk te zien.
Volg de rug lijn maar eens en kijk hoe veel het zadel van de rug afkomt. Daar zou ik eerst iets aan proberen te doen. Dan zou zitles denk ik helpen om je wat onafhankelijker op je paard te krijgen.

Ja, het dekje en zadel zweven boven de rug.
Keek op andere foto´s. Zodra ik bv ga lichtrijden, gaat het zadel en dekje mee omhoog..

Soort van zitles zo nu en dan al gedaan. (Als in, instructrice longeert, ik focus me puur op mijn houding en me benen.) Maar blijf het lastig vinden x)

Je zadel is te smal van voren daardoor klappert hij. Je moet hier wel mee uitkijken want dat kan op den duur rug problemen geven.
Daar helpt een zitles niet tegen ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 09:09

Gerritt schreef:
Je zadel is te smal van voren daardoor klappert hij. Je moet hier wel mee uitkijken want dat kan op den duur rug problemen geven.
Daar helpt een zitles niet tegen ;)

Als het goed is, wordt er binnenkort wat aan gedaan (:

CharmingS

Re: [HAW] Les met Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:02

Ik vind dat je op de goede weg bent ;)

Een paar dingen die mij opvallen:

* Je trekt je hakken op omdat je beugels te lang zijn, en het daardoor lastig is om je hakken uit te drukken. Daardoor heb je geen goede balans waardoor je jezelf vasthoud aan je teugels en daarbij je paard hindert :) Probeer je beugels eens een of twee gaatjes korter te maken en je benen te gebruiken.

* je armen, probeer je armen te ontspannen en met je ellebogen mee te gaan in het ritme van haar hoofd en probeer te voelen wat er in haar mond gebeurd in plaats van jezelf vast te houden aan je teugels.

* Je zadel ligt te ver naar voor en lijkt niet helemaal te passen. Je kan het tijdelijk proberen op te lossen door een bondje tussen je zadel en dekje te leggen, zodat het niet constant op haar rug klappert als jij gaat zitten. Maar het aller beste zou nog zijn als je even een zadelmaker laat komen om er naar te laten kijken.

* Zit les is hier al genoemd en dat heb je al gedaan zeg je. Maar het is wel heel erg goed voor je zoals ik bij het eerste punt al zei om aan je been houding te werken, en daardoor ook meteen aan je balans.

Ikzelf vind het ook nog steeds heel erg moeilijk, maar uiteindelijk als je streng voor jezelf bent en veel traint komt het vanzelf!!

Maar ik denk dat je met goede begeleiding een heel stuk komt!!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 14:36

Zo stom he, paardrijden vind ik leuk maar zit er altijd als een gespannen hark op :')

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:45

zoals je zelf al aangeeft ziet het er erg gespannen uit. Door bijvoorbeeld voor het rijden oefeningen (armen heen en weer etc.) te doen op je paard aan de longe kan je je spieren losmaken en kan je je wat meer gaan ontspannen. Probeer ook een knik in je armen te houden en je handen iets dichterbij je lichaam. Komt vast goed! ;)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:57

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)