Paarden niet meer de weg op vw vuurwerk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:24

Durfde het vandaag ook echt niet aan met Bonte Jaopie... ik hoef alleen een simpele proviniciale weg over te steken om in een buitenbak te kunnen rijden, maar ik wil wel geconcentreerd kunnen rijden, en niet steeds op dat onverhoedse her en der geknal hoeven letten.
Hoewel ik B.J. goed kan hanteren, weet ik niet wat-ie doet als er opeens dichtbij iets knalt.

Straatgenote van mij durfde het wel aan, die moet nog wat verder langs de straat om die rijbak te bereiken, en het paard is veel jonger en nerveuzer, dan die van mij, maar die had ook iets van: ohhh, effe op verkeken, wordt wel erg veel geknald al.... maar die bracht het er met haar merrie toch bewonderenswaardig goed af!

En in de bak reden ze goed geconcentreerd, complimenten, ruiter en paard goed op elkaar ingespeeld.
Zelf neem ik het risico echter niet, op Oud- en Nieuwjaarsdag rijd ik NIET

Bij ons vlak achter is nu trouwens om 14.00 uur de jaarlijkse Carbid-knal-competitie begonnen....Traditie hier in 't Noorden.

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:27

Bij ons op stal staan de paarden nu allemaal binnen met de muziek redelijk hard (pensionstal). Ze blijven vandaag ook de hele dag binnen en gaan morgenmiddag pas weer naar buiten. Ik ga mijn paard zo wel even buiten zetten want die geeft niet zo veel om vuurwerk maar buiten rijden gaat me toch net wat te ver := .

Waar ik wel van stond te kijken is dat er vanochtend op de manege waar ik rijd een bosrit georganiseerd was 8)7 . Dat lijkt me dan toch wel een beetje onverantwoordelijk aangezien ze hier in het bos toch aardig wat afknallen..

hotchocolat

Re: Paarden niet meer de weg op vw vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:30

Hier steken ze pas op 24.00 vuurwerk af, de rest van de dag is het rustig.

wij hebben er dus geen problemen mee

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:33

Heb gisteren nog een buitenrit gemaakt door polder en dorp. Was heel goed te doen. Buf staat nu nog buiten maar word rond uur of half 8 binnen gezet, staat normaal 24/7 buiten maar huur er altijd nog een buitenstal bij voor nood oid. Ze zijn hier nu lekker bezig. Was vanochtend op stal tot 13.00 maar alle paarden staan rustig, hooi kauwend lekker buiten. En de knallen, ze maken zich er niet druk om, heerlijk. Vanacht kom ik nog even op bezoek, ligt toch op de route naar huis :)

scooby09

Re: Paarden niet meer de weg op vw vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:05

Vanmorgen vroeg weer een heerlijk ritje gemaakt de herrie makers van gisteren lagen nog te slapen dus wij hebben heerlijk van het mooie weer genoten.
Goed begin van 2014