Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar, je moet ook zien dat je uitkomt voor de sprong, dat je je paard niet stoort of te veel tegenhoud etc.

ik ga proberen mijn gedachten vanaf seconde 1 te veranderen. 
Ik hou jullie sowieso op de hoogte
Juuuuul_Xx schreef:Ik zit al een tijd met een probleem. Ik heb 2 jaar geleden mn prachtige paard gekregen, hij was toen 8 jaar en had nog nooit gesprongen.
Na een half jaar ben ik met hem begonnen met springen, het ging erg moeizaam en er zat weinig verbetering in. Na een paar lessen had hij een blessure ( niet door het springen hoor) en hebben we tot aan het eind van de zomervakantie 2013 niet meer gesprongen.
Na deze stop ben ik langzaam weer gaan opbouwen maar de resultaten van de les blijven wisselend. de ene les springt ie alles na een paar keer gestopt te hebben met lospringen, maar de les daarna ging alles weer moeizaam, hij gaat dan gewoon stilstaan en wilt niet meer verder, wat ik ook probeer.
Nu hou ik zelf niet van de harde aanpak en doe ik het springen alleen voor de afwisseling, mijn passie ligt immers bij de dressuur.
Maar nu, na weer een verschrikkelijk moeizaam begin van de les (eerste 25 minuten) en uiteindelijk na 20 minuten wel alles te willen springen, weet ik niet meer wat ik moet doen,
vind mijn paard springen gewoon niet leuk? of ie is ie dwars? moet ik doorgaan en doorzetten of stoppen?
wie kan mij helpen, ik zit met mn handen in het haar.
als ie nu altijd vervelend was, de hele les lang had ik allang ervoor gekozen om te stoppen maar doordat het aan het einde altijd goed gaat weet ik het echt niet meer.