HELP, verder met springen of stoppen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juuuuul_Xx

Re: HELP, verder met springen of stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 22:19

Ik zal kijken of er gefilmd kan worden. :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:27

Ik ga er soms ook helemaal voor en dan stopt mijn paard nog. :))

Is goed. :)

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 00:41

Ja vervelend is dat he. Ik heb nu de mentaliteit dat we er gewoon over gaan, hoe dan ook!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 07:53

Ja, zo denk ik meestal ook hoor. :)) Maar, je moet ook zien dat je uitkomt voor de sprong, dat je je paard niet stoort of te veel tegenhoud etc. :)

Joyvankan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:07

Ik heb een draver die ook nog nooit een hindernis had gezien. Mijn paard steigerde, weigerde of rende er juist keihard op af. We dachten echt dit gaat nooit wat worden. Wat blijkt nu mijn paard begreep totaal biet wat ze moest doen met die gekke balken en dan ook nog in een les met andere paarden, ze werd helemaal gek. Nu springen wij alleen in de bak en word er 1.10m met haar gesprongen (we zijn pas een half jaar bezig) ze springt nu alles en vind het helemaal te gek. Ik zou niet te snel opgeven

Joyvankan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:09

Ik heb wel nog 1 vraagje wat heb je voor een paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:15

En als jou lesgever er eens mee rijd? Dan kan je zien hoeveel invloed de ruiter heeft.

witchking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:33

Hey Juul....wist niet dat je nog steeds problemen had met springen meis...wat vervelend, maar ben toch bang dat het een beetje aan jouw onzekerheid aan het begin van de les zou kunnen liggen."

Het feit dat je naar les gaat met in je hoofd "zal het vandaag wel goed gaan ? , moet ik weer zo lang prutsen voor hij het springt ? vind ie het wel leuk ?? is voor hem al voldoende om het op te pikken en ook te gaan twijfelen, tot het punt dat je er weer vertrouwen in hebt en hij dat ook voelt en dus lekker gaat springen.

Probeer eens al je onzekerheid aan de kant te knikkeren , je bent al een heel eind op weg maar zo te lezen ben je er nog net ff niet.

Nog steeds les van Martin ?? praat eens met hem over wat je hier ook hebt neergezet , zonder al je lesgenoten er omheen desnoods idd eens een keer een privé lesje.

Ga eens lekker naar les met de gedachte dat je lekker een lesje gezellig en leuk gaat springen en ban de twijfel uit je hoofd en lijf.

*knuff*

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 12:14

@joyvankan een duitsrijpaard, eigenlijk KWPN, spring gefokt, afstammeling van Ilasso.

Hier een foto van hoe hij springt als ie het wel doet, haha, buiten is ie heel braaf met springen. :)
Afbeelding

@ Janine,
wat leuk dat ik jou hier tegenkom,

Ja met Zorro nog steeds moeite met springen, ik ga maandag een oefenparcours op de club doen met de gedachte dat ie het gewoon gaat doen! :) ik ga proberen mijn gedachten vanaf seconde 1 te veranderen.

Ja nog steeds les van Martin, een privéles ga ik doen met Rolf, als het licht is, aangezien dat nu lastig is en dat het snel donker is.

Joyvankan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:56

Nou hij kan het wel . Dan moet je met het parcours eens opletten of hij meer springt (dan ben je namelijk alleen in de bak)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:29

Een film is toch handiger, nu zien wij niet wat jij voor de sprong doet. :)

Ik vind het wel lijken alsof je redelijk in de mond zit.:p

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 22:57

Alsof ik in de mond zit?

Hmm als ik 1 ding absoluut niet doe is her in de mond zitten. Dan was mn hoofd allang dubbel geknakt door beide instructeurs en dat is zeker niet mijn manier van rijden. :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:01

Ik vind je anders heel verstijft zitten, daardoor lijkt het waarschijnlijk zo. :))

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 23:12

Hmm. Oke. Termen die nog nooit iemand naar mijn hoofd heeft gegooid. :p Het is altijd een risico om een foto te plaatsen dus ik denk dat ik dat voortaan niet meer ga doen. :)

Enne wat versta je onder verstijft zitten?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:14

Je moet je niet aangevallen voelen, ik zeg alleen wat ik zie.xD En daarom zei ik ook dat een filmpje beter is, een foto is gewoon een momentopname.

Dat je je handen gewoon op dezelfde plaats houd, dat je gewoon niet zo goed meebeweegt precies.XD

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 23:18

Nee ik voel me niet aangevallen maar vind het altijd wat bot en betweterig overkomen als mensen gaan praten over de houding terwijl die redelijk oke is. Ohja. De foto is ook niet recent. :)

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 23:21

Geen verwijt hoor hahaha, maar vind dat vaak moeilijk, helemaal omdat ik weet dat ik niet in de mond zit/slecht zit.

witchking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:09

Ik vind t altijd zo knap dat men aan een foto kan zien wat je "niet goed" doet. Een foto is een moment opnamen mensen !

Als er er meer ruiters/amazones net zo vriendelijk met hand en zit zouden rijden als TS doet zou de paardensport er een stuk beter uitzien, en idd beide instructeurs van haar zouden je nek acuut breken als ze anders zou rijden :D

Succes morgen Juul, laat je ff weten hoe t gegaan is ?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:50

witchking schreef:
Ik vind t altijd zo knap dat men aan een foto kan zien wat je "niet goed" doet. Een foto is een moment opnamen mensen !

Als je dan toch reageert, lees mijn reacties dan eens tegoei? Ik heb zelf gezegd dat het beter is om een filmpje te plaatsen omdat een foto een momentopname is. :+

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 20:12

Ik zal kijken of het gefilmd kan worden maandag of dinsdag. :) Ik hou jullie sowieso op de hoogte ;)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:42

Ik denk dat je alleen er mee door moet gaan als je t zelf echt wil...

op het moment dat jij twijfel hebt voelt je paard dat ook... Spanning bij jou kan zeker leiden tot spanning bij je paard.

Geniet va het rijden en als je springen af en toe leuk vind vooral doen.

Joyvankan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 08:15

Ze houd haar handen dan wel op de plek maar het paard heeft meer dan genoeg ruimte, dat is het belangrijkste. Voor de rest heb je een goede holle rug en trek je je schouders niet op. Dus ik zie niet dat je op de foto wat fout doet

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 18:44

Vandaag een klein parcoursje gereden met 6 hindernissen en menobjecten zoals een houten brug, er was helaas niemand langs de kant die ik kende en die voor mij kon filmen. :(

Met inspringen 1 weigering gehad maar ben toen achter iemand aan gereden, daarna nog 1 stopje maar toen kon ik m doorzetten en ging ie alsnog. (Was heel erg laag)

In het parcour bij 4 van 6 hindernissen één stop en parcour 2 bijna foutloos op 1 stop na en het derde rondje ging helemaal goed!

Voor zijn doen ging het heel erg goed en ben zeker niet ontevreden, eigenlijk best trots :)

Ga met een goed gevoel op naar morgen. Hou jullie op de hoogte!

G_Peeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:27

Juuuuul_Xx schreef:
Ik zit al een tijd met een probleem. Ik heb 2 jaar geleden mn prachtige paard gekregen, hij was toen 8 jaar en had nog nooit gesprongen.
Na een half jaar ben ik met hem begonnen met springen, het ging erg moeizaam en er zat weinig verbetering in. Na een paar lessen had hij een blessure ( niet door het springen hoor) en hebben we tot aan het eind van de zomervakantie 2013 niet meer gesprongen.

Na deze stop ben ik langzaam weer gaan opbouwen maar de resultaten van de les blijven wisselend. de ene les springt ie alles na een paar keer gestopt te hebben met lospringen, maar de les daarna ging alles weer moeizaam, hij gaat dan gewoon stilstaan en wilt niet meer verder, wat ik ook probeer.

Nu hou ik zelf niet van de harde aanpak en doe ik het springen alleen voor de afwisseling, mijn passie ligt immers bij de dressuur.

Maar nu, na weer een verschrikkelijk moeizaam begin van de les (eerste 25 minuten) en uiteindelijk na 20 minuten wel alles te willen springen, weet ik niet meer wat ik moet doen,

vind mijn paard springen gewoon niet leuk? of ie is ie dwars? moet ik doorgaan en doorzetten of stoppen?

wie kan mij helpen, ik zit met mn handen in het haar.
als ie nu altijd vervelend was, de hele les lang had ik allang ervoor gekozen om te stoppen maar doordat het aan het einde altijd goed gaat weet ik het echt niet meer.

Hey,

hoe hoog spring je eigenlijk? Misschien heeft hij er meer plezier in als het lage, makkelijke sprongetjes zijn? En als hij er dan (na een paar maanden) echt het plezier in ziet, kan je misschien hoger en hoger gaan. Zo was het bij mijn pony, en het gaat hartstikke goed nu!

Groetjes

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:44

Ik zou het alleen doen als het voor jou goed voelt.