Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lynn_Nikita schreef:Even een update
De osteo is nu net geweest, he paard zat links wel wat vast, maar niks gevonden wat haar reactie veroorzaakt zou hebben.
Puur rijtechnisch - karakter dus
Fijn om nu zeker te wezen dat het niks lichamelijks is.
Ook haar singelnijd was nergens toe te herleiden behalve waarschijnlijk een slecht passend zadel in het verleden.
De betreffende bijrijder wilde niet meer komen door het geklier van het paard, de andere kan vanaf volgende week ( weekje rust nu weer beginnen en neemt dan ook meteen les.
Mukkie1979 schreef:Als ik jou was zou ik erbij blijven als je bijrijder rijdt of een andere bijrijder zoeken.
Mijn paard deed het ook niet goed bij een bijrijder. Vluchtte in tempo, niet aan de teugel etc. Nu rijdt iemand anders hem en het gaat werkelijk met sprongen vooruit! Ook is het een idee om te verplichten iedere week les te nemen bijvoorbeeld.
Joolien schreef:xDaantjxx schreef:Begrijp ik nou dat je nog niet zo lang met ongebroken trens (dus eigenlijk stang) rijdt? Ga eens terug naar dubbel gebroken. Denk dat dat al een hoop zal helpen
Een paard gaat niet zo extreem staken op een ander bitje, en een ongebroken is geen stangEen ongebroken zou juist stiller in de mond moeten liggen.
Hopelijk tref je een fijne consequente bijrijder!
Lynn_Nikita schreef:Ik heb de bijrijder nu idd omdat ik zwanger ben, maar ze kan ook blijven als ik bevallen ben wegens tijdgebrek. Ik kan straks waarschijnlijk 2 x pw rijden.
Bijrijder heeft op een handelstal gereden en eigen paarden gehad, rijdt echt netjes.
ik ben er op de laatste keer ook elke keer bijgeweest als zij reed of longeerde.
Ik heb de eerste paar keer tips gegeven en dat volgde ze ook op, maar nu zou ik het echt niet weten wat ze nog anders kan doen.
Bijrijder was zeker niet bang, maar wordt dat nu wel aangezien ze niet eens kan aandraven.
Mrijn, paard probeert we vaker uit, is niet de makkelijkste met rijden, zeker niet als ze aan het werk gezet wordt. Vreemde is dat ze het nu wel al doet bij gewoon aandraven met alleen een contact teugel zonder iets te vragen
Vind het ook vreemd dat ze tijdens het longeren, zowel met bijzet als pessoa niks laat zien en juist soepel loopt.
Ik kan niet elke keer mee, ik heb nog een kleuter en kan amper lopen wegens mijn bekken, maar hoe het nu ging werkt het zelfs niet als ik erbij ben
Lynn_Nikita schreef:Mukkie1979 schreef:Als ik jou was zou ik erbij blijven als je bijrijder rijdt of een andere bijrijder zoeken.
Mijn paard deed het ook niet goed bij een bijrijder. Vluchtte in tempo, niet aan de teugel etc. Nu rijdt iemand anders hem en het gaat werkelijk met sprongen vooruit! Ook is het een idee om te verplichten iedere week les te nemen bijvoorbeeld.
Een bijrijder vinden is hier echt een ramp, tveel aanbod of zo?
Ik vraag geen bijdrage, alleen 2 x pw meehelpen voeren en les nemen.
Daarbij deed ze echt niks geks, ze reed netjes, ik ben er van de 4 x rijden 3 x bijgeweest
en ik kan niet elke keer mee, ben hoogzwanger nu. Juist daarom heb ik nu een bijrijder gezocht.
Ik heb meerdere bijrijders gehad afgelopen jaren, en hoe meer ze aan het werk gezet wordt hoe eerder verzet komt, terwijl ik hetzelfde vraag aan haar. Nu was het alleen wel erg heftig en zellfs met draf en dat deed ze voorheen niet.
Met 1 bijrijder ben ik gestopt omdat dezer echt de ervaring mistte en ik dus elke keer meemoest, dan kon ik net zo goed zelf rijden.
Daarom heb ik juist een bijrijder, wegens tijdgebrek ( en nu zwangerschap).
De andere heeft maar enkele keren gereden werd ziek en nadat ik enkele maanden afgewacht heb, ging ze meer werken en stopte ze. Ik vraag me nu alleen af of eer niet iets geweest is en ze nu niet meer durfde en dit een excuus was.
maar ze moeten er dus gewoon doorheen rijden, nu het niks lichamelijks blijkt te zijn
Ook les nemen is al verplicht, zaterdag begint ze met de eerste les.
De andere bijrijder wilde graag terugkomen als ik bevallen was en weer zelf ging rijden zodat ik het paard er door heen kon rijden, dat zoen we dan hoe het gaat en of het nog nodig is. Jammer dat ze zo snel heeft opgegeven nu.
Blijkbaar is het paard waar ik alles mee kan, niet bij iedereen zo braaf. niet handig, aan ene kant wel fijn te weten dat we echt een klik en goede band hebben, versterkt alleen maar mijn gevoel dat ik enkele jaren een goede keuze gemaakt heb
Lynn_Nikita schreef:zadel- check
rug-check
tanden-check
wat kan het nog meer zijn dan?
aeolusnr1 schreef:Nogmaals,
Als er een probleem is , dan zit het probleem bij de ruiter, de meeste ruiters willen zo'n antwoord niet horen en jij blijkbaar ook niet.
Alleen als je zelf op zoek gaat zal het antwoord ook echt gevonden kunnen worden.Lynn_Nikita schreef:zadel- check
rug-check
tanden-check
wat kan het nog meer zijn dan?
tanjaatjuhh schreef:Waarom niet even zadelrust geven? Laat je tijdelijke ruiter haar gewoon lekker longeren , losgooien en mee gaan wandelen. Kan haar ook goed doen.

Mukkie1979 schreef:Misschien een keer of of 6 bij een goede stal laten rijden. Een half uur per keer is genoeg. Gaat het dan beter? Dan weet je dat het aan de ruiter ligt. Dit ging bij ons ook zo. Ik had een prima bijrijder (omdat we zelf aangespannen rijden). Toch was ze blijkbaar niet consequent genoeg waardoor m'n paard op de loop ging met de neus lekker in de lucht. Ik heb hem twee keer laten rijden door een ander en het is nu na twee maand een totaal ander paard onder het zadel!! Een recreatieve ruiter is soms niet genoeg.... Hoe lief ze ook voor je paard zijn. Dan kun je het paard beter alleen longeren. Het slechte gedrag is sneller aangeleerd dan afgeleerd...