Wat kan er mis zijn met mijn paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:57

FCSA schreef:
Kun je dat ook (tijdens hetzelfde bezoek) in fases doen? Dus bv. eerst de benen en alleen als daarop niets te zien is ook de rug?

Ja tuurlijk :j
dat moet je gewoon even afspreken met de dierenarts. Elke foto wordt apart bekeken, maar ze gaan je paard sowieso op het harde en zachte bekijken. Misschien hebben ze er dan nog een andere visie op.
En ga naar een gerenomeerde kliniek :)

FCSA

Re: Wat kan er mis zijn met mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 21:57

Ja, zou waarschijnlijk Utrecht of Bodegraven zijn.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 22:01

idefix4 schreef:
Wij hebben ooit een veulen gezien, die altijd hetzelfde been voorzette bij het eten. Het andere zette hij nooit voor. Op zich zou je denken: "Nou en?" Maar die bleek later wel iets te mankeren aan zijn andere voorbeen. Dat kwam er pas uit toen ze hem onder het zadel wilden brengen. Er zat dus iets niet goed.

Wat bleek er toen mis te zijn met zijn voorbeen?

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:37

osteo's en fysio's willen nogal eens kraken bij problemen op het si gewricht hierdoor kan artrose ontstaan, misschien eens een echo maken?

FUENTES

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:18

Geen idee of het al gezegd is, maar denk inderdaad een spierprobleem. Laat hem eens lekker masseren en laat misschien eens de osteopaat komen. Lekkere dikke deken op kan ook zeker geen kwaad! :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:03

Als er al tig zijn geweest hiervoor kan ik mij niet voorstellen dat dat allemaal toevallig prutsers zijn. Het enige dat ik mij nog kan bedenken is een probleem in de voorbenen. Ik dacht eerst aan een maagzweer, deze kunnen ook onduidelijke klachten veroorzaken, maar als hij met poetsen en opzadelen gewoon normaal doet en niet lelijk acht ik dat ook erg klein.

Zomaar foto´s van ruggen maken gaat je zo duizend euro en meer kosten. Zonder zeker te weten dat er iets uitkomt.

FUENTES

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:04

Misschien artrose voor?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:28

Laat je paard eens echt goed masseren (dus geen "aaier" maar iemand die de diepere lagen aanpakt!)
www.happy-athlete.nl
Heb al zo veel resultaat geboekt bij paarden waarvan niemand wist wat ze nu precies mankeerde (kreupel) en die zo enorm opgeknapt zijn!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:35

FCSA schreef:
idefix4 schreef:
Wij hebben ooit een veulen gezien, die altijd hetzelfde been voorzette bij het eten. Het andere zette hij nooit voor. Op zich zou je denken: "Nou en?" Maar die bleek later wel iets te mankeren aan zijn andere voorbeen. Dat kwam er pas uit toen ze hem onder het zadel wilden brengen. Er zat dus iets niet goed.

Wat bleek er toen mis te zijn met zijn voorbeen?

Zijn kogelgewrichten waren niet goed. Ze waren broos. Was helaas niets aan te doen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 17:11

Massage staat gepland! Hij liep de afgelopen dagen weer een heel stuk beter dus misschien maak ik me ook zorgen om niets...