Mary voor het eerst HAW ;)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:42

Mooi paard! misstaat zeker niet in de dressuurring.
Op sommige fotos lijk je alleen iets naar achter te hangen. Scheelt misschien al als je het zadel iets naar achter legt.

Ik zou denk ik alleen die blauwe bandages niet meer gebruiken als ik jou was. Het klitteband zit helemaal los. Wil niet weten wat er gebeurd als ze los raken...

Veel succes verder.

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 13:24

OomaaikeoO schreef:
Mooi paard! misstaat zeker niet in de dressuurring.
Op sommige fotos lijk je alleen iets naar achter te hangen. Scheelt misschien al als je het zadel iets naar achter legt.

Ik zou denk ik alleen die blauwe bandages niet meer gebruiken als ik jou was. Het klitteband zit helemaal los. Wil niet weten wat er gebeurd als ze los raken...

Veel succes verder.

heb er bandjes voor gekocht zodat deze niet los kunnen geraken ;)
en ja heb de neiging om achterover te leunen, probeer er hard aan te werken. Het is zelfs al stukken gebeterd.

AmyxDomino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:21

Wat een leuk paardje heb je! :)
Misschien is het goed om je schouders iets meer naar voren te plaatsen, zodat je hoofd wat rechter op komt te staan en je wat minder ingezakt zit. Dat had ik ook, en mij hielp het heel erg om 'omhoog' te denken! Je kruin zo hoog mogelijk de lucht in steken ;)
En inderdaad je ellebogen langs je lichaam houden, voor de rest vind ik dat je een keurige zit hebt!
Succes!

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:21

Ik vind dit echt een zeer mooie vooruitgang!
Dat van je armen tegen je lichaam vind ik beetje muggenzifterij :D Je houding vind ik ook zeker mooi.

Doe zeker zo voort!

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 18:33

steflyn schreef:
Ik vind dit echt een zeer mooie vooruitgang!
Dat van je armen tegen je lichaam vind ik beetje muggenzifterij :D Je houding vind ik ook zeker mooi.

Doe zeker zo voort!

dankjewel!

verwijderen

Re: Mary voor het eerst HAW ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:43

Heel mooi paardje, je houding is goed hoor, alleen je zadel ligt veel te ver naar voren, zo zal ze haar schouders niet goed kunnen gebruiken.

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:10

Handen moeten dragen dus boven de schoft en bij elkaar houden, zoveel mogelijk je armen ontspannen langs je lichaam proberen te laten "hangen". Zadel mag een fractie verder naar achteren liggen op de 2de foto en je benen inderdaad wat meer naar achteren met de beugels een beetje langer. Probeer niet in een "hangerige" houding te gaan zitten. Dan zit je net wat te ver naar achteren waardoor het eruitziet alsof je aan de teugels hangt.

Hakken zijn goed uitgedrukt, jij kijkt mooi voor je uit en zit netjes recht ziet er ontspannen uit. Zeker niet geforceerd en dat vind ik erg mooi! Netjes, ga zo door! :)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:03

Wauw wat een leuk koppie, ik vind het er echt leuk uit zien.
Ik rij zelf op de manege ook op een paardje, wat iedereen zegt waarom doe je mee op hem?
Dit was 4 jaar geleden, en nu rij ik 4 jaar lang op hem. En nu zegt iedereen volg seizoen ook weer.
Haal dan geen winst met hem, of net geen winst. Maar je moet niet zo aantrekken dat het geen dressuur paardje is. Het paard heeft echt potentie voor Dressuur!

Verder vind ik je zit echt goed, je hebt je handen goed zitten!

NinaTeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:38

Wat grappig dat hij bruine vlekken heeft en voor de rest helemaal wit is. Zal wel lekker veel werk zijn :)

Ik vind dat je hem netjes rijdt. Enkele foto's is te zien dat je je benen optrekt, als je die lang maakt heb je een hele mooie zit!

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 12:30

dankje!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:38

Ziet er uit als een leuke combi... Ik stoor me alleen een beetje aan je tenen, die staan of naar beneden of naar buiten. Probeer hier een beetje op te letten...

voor de rest zou alles wat ik kan zeggen een beetje muggenziften zijn omdat je ook al aangegeven hebt te werken aan het soms achterover zitten en zo..

Succes met dit leuke dier

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:44

Leuk paard! Jammer dat je niet echt ingaat op het commentaar over het zadel. Ik vind het ook echt teveel naar voren liggen. Zo gaat het knellen en kan je paard buiten dat het pijn gaat doen nooit optimaal bewegen.
Wel vind ik dat je flink vooruit bent gegaan met hem sinds de eerste foto's! Je handen zijn een stuk minder streng en hij loopt lekkerder in zn hals :) veel plezier nog!

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 09:30

Baileys01 schreef:
Leuk paard! Jammer dat je niet echt ingaat op het commentaar over het zadel. Ik vind het ook echt teveel naar voren liggen. Zo gaat het knellen en kan je paard buiten dat het pijn gaat doen nooit optimaal bewegen.
Wel vind ik dat je flink vooruit bent gegaan met hem sinds de eerste foto's! Je handen zijn een stuk minder streng en hij loopt lekkerder in zn hals :) veel plezier nog!

ik heb reeds het zadel achteruit gelegd maar voel geen verschil :$
sorry voor het niet reageren