Lynn weer eens @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:40

Om eerlijk te zijn vind ik haar niet echt vooruit gegaan. Integendeel zelfs.. Op de vorige foto's hielt ze haar rug niet zo strak als ze op deze foto's doet en was er ook daadwerkelijk aanleuning en activiteit van achter.. Nu lijkt er eigenlijk niets te gebeuren. Ze loopt maar wat en oogt ook beduidend schraler kwa spieren..

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:06

Schraler weet ik zo niet. Maar voor de rest heb je wel gelijk denk ik :o

Iets om wat aan te doen :j

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:10

. Is ze op een standfoto overbouwd? T is net alsof ze naar beneden duikt. Kun jij niks aan doen, :) is heel moeilijk om recht op te zitten. Ik vind eigenlijk dat je het dier Heel fijn rijd, heel rustig beeld. :) ontzettend lief koppie!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:14

heeft ze het niet koud Yamcha? Dat ze daardoor die spieren zo strak houdt? :)
Gezien ik niet vermoed dat jij ineens anders bent gaan rijden dan ervoor.. Misschien opwarmen met een nierdeken? :)
Het is niet alleen koud maar ook vochtig en daar zijn arabierenvachtjes vaak niet echt bestand tegen.. :) Ze heeft geen hele dikke vacht als ik het goed zie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:45

Ze is idd overbouwd, klopt, hoop serieus dat dat nog recht trekt :j thanks femo! :+:

@ Ayasha: kan goed zijn, heb haar echt ook onder dek staan, ze kan zeer slecht tegen nattigheid idd :) heb haar gister losgereden met een uitrijdeken, toen vond ik haar stukken fijner ook :)

ik ben idd niet anders gaan rijden, zou dat ook niet willen :)

wat spanning betreft, klopt dat zeker, ik vind het nog altijd best eng als er foto's worden gemaakt, en toch wil ik daar ook mee leren omgaan :j maar dat is best nog wel een issue voor mij :o

:wave: Sabine! achterover zitten..... 'k zal er mee oefenen, en mijn teugels ook op die lengte nemen :) dan als ik contactverlies heb, weet ik dat ik weer voorover zit :)
foto's komen goed, heb Marlies gevraagd of ze over een maand weer foto's wil nemen, we zullen zien of het dan verbeterd is ('k zal dan in Kerstset moeten zeker? :') )

Gooya, dank voor je fijne tips :) ben best heel gelukkig met de instructeur die ik nu heb, ook best veel bezig met voelen, en hoewel ik nu prima kan voelen of Lynn met voldoende activiteit loopt en over de rug is (foto 8 was ze idd heel fijn, en die foto's erna ook, was ik ook fijner denk ik zo) houdt mijn gevoel me nog aardig voor de gek als het rechtopzitten betreft, soms denk ik echt dat ik netjes zit, en dan zie ik foto's terug, en dan denk ik :x zo frustrerend is dat af en toe, en juist ook als ik bezig ben, moet ik die frustratie terug loslaten, en gewoon gaan voelen en rijden..... maar da's makkelijker gezegd dan gedaan :=

ik ben nog steeds teveel met m'n hoofd bezig, krijg ik op les ook regelmatig terug, en hoewel het wel beter is dan ooit, is 't gewoon niet goed..... wat ademhaling betreft, dat klopt, heeft alles met die spanning te maken, zodra ik die cam zie, móet het goed gaan voor de foto, en dat werkt dus niet......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:32

Dan zou ik haar losrijden met een nierdeken Yamcha, Sam zit dikker ik de vacht als deze en die krijgt straks ook een uitrijdeken op in het begin en aan het einde. ( staat onder een deken maar heeft alsnog redelijk veel vacht gemaakt). Als ze eenmaal aan het draven en galopperen zijn blijven ze vanzelf warm maar bij echte vriestemperaturen en een lichte training neem ik het nierdeken niet eens af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:35

Thanks, dan zal ik daar maar een gewoonte van maken :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:41

Ik weet niet of het zal helpen he maar voor hetzelfde geld werkt het... Als het inderdaad de vochtige koude is waar ze last van heeft is dat een simpele oplossing. Als. :) dus don't shoot me if it doesn't work... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:47

tuurlijk niet :)

elke tip is fijn, als het werkt kan ik je wel zoenen (al beloof ik niet dat ik naar België ga komen)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:59

Het ziet er nu niet heel mooi uit, maar zodra jij maar ontspannen op je zitbeenknobbels gaat zitten dan is het al direct een totaal ander plaatje denk ik :)

Als ik jou was zou ik er eens een paar keer een BBP op gooien, longe eraan en een goede zit-instructeur je lekker wat rond laten slingeren, dan zal je wel moeten gaan zitten anders voelt het erg vervelend aan of stuiter je er af :P

Wellicht kun je voor de naar buiten draaiende benen nog wat winst behalen met de kniewrongen?
Er zitten flinke kneiters op zo te zien, die kunnen je been ook naar buiten draaien hè :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:39

Klopt, moet erg wennen aan de wrong, mijn vorige zadel had helemaal geen wrongen.

Mijn instructeur stelde voor om eens zonder beugels te gaan rijden......

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:50

Zonder beugels kan wellicht ook helpen, maar minder goed stimulerend om op je bipsje te gaan zitten als zonder zadel denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:27

Kan zijn, maar er zijn bepaalde onderdelen aan de onderkant van mijn lijf waar ik vrij zuinig op ben :') dus ehh...... Nein danke.....

Barebackpad overweeg ik dan nog eerder :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:49

dik dekje er op leggen met een dekensingel Yamcha. ;)
Da's het enige waar die hele dikke dekjes van tegenwoordig nog goed voor zijn, voor pijnvrij zonder zadel te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:43

Heb net ff met mijn instructeur erover gesproken en we gaan aan de slag met jullie tips :)

Dank! Vooral die van de nierdeken vinden we erg fijn, Ayasha :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:54

Fijn dat het helpt! +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:29

Yamcha schreef:
Kan zijn, maar er zijn bepaalde onderdelen aan de onderkant van mijn lijf waar ik vrij zuinig op ben :') dus ehh...... Nein danke.....

Barebackpad overweeg ik dan nog eerder :')

Nouja, dat bedoelde ik dus ook met "zonder zadel" maar ik dacht dat van die BBP had ik al gezegd....dus die was nog steeds geldig vond ik :P

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:03

Yamcha, jullie zien er heel leuk uit en je bent goed voor je paardje. Je weet alles precies hoe het moet, theoretisch zeker. Misschien ben je een beetje te kritisch voor je zelf, en doe je te veel je best. Je werkt te hard. Ga eens lekker op je paard hangen, aan de longe hobbelen totdat je totale ontspanning hebt, achterstevoren zitten, heel hard lachen, zingen, spelen, crossen, etc. Chillen met die billen!

Het beeld wat je toont is herkenbaar voor mij. Ik doe zelf altijd een hele riks van rek- en strekoefeningen voordat ik op het paard ga. Eerst alle spanningen eruit stretchen. Ik moet heel diep kunnen zuchten, vanuit de onderbuik. Dan weet ik: oké, nu mag ik erop. Je doet het hartstikke goed, have fun!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:09

aller eerst leuk paard

tip voor recht te zitten

springzweep in je broek onder je HB door en rijden maar zo moet je je rug wel recht houden..

succes

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:30

Veel is al genoemd en ga ik dus niet herhalen ;)

Wat betreft het zitten, weet niet hoe braaf je paard is, maar aan de longe, en dan zelf in stap en draf je benen voor het zadel, dan kun je niet anders dan op je bips gaan zitten :) dan voel je echt het plekje waar je hoort te zitten. Mij hebben enkele zitlessen daar erg mee geholpen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:33

Dank jullie wel mensen :)

Evelien: daar heb je wel een punt te pakken, ik ben erg perfectionistisch in mijn rijden :j

Denk dat eens gekdoen best gaat helpen :D

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:09

Wat een leukie! Zit ook al best een mooie halsje aan. Daar kan je zeker wat mee! Wel lijkt ze inderdaad best erg overbouwd. Een pensionklant bij mij gebruikt daar rubberen 'ijzers' voor, voor de voorbenen. Dat helpt voor haar enorm. Kan er op internet niet veel over vinden, maar wil je er wel meer info over geven als je wilt! :)

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:09

Joolien schreef:
Yamcha schreef:
:') klinkt idd als een uitstekende methode :')

Heb je vaak ook meteen lang geen seks meer :')

Haha ja je moet er wel wat voor over hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:58

Dank, ja ze heeft inmiddels best een heel mooie hals :) de rest van de spierontwikkeling gaat wat minder snel, maar zal ook wel komen :)

IJzers zijn niet zo aan mij besteed, heb liever helemaal niets om haar benen :)

nenatrix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:24

zonder zadel rijden is echt een hele goede leer methode om beter te leren zitten en gewoon is een keer op je paard stappen en ook gewoon alleen maar stappen lekker rustig in een relaxte niks verwachtende houding en daar foto's van maken en kijken hoe je houden en zit dan is. zelf rij ik het liefst zonder zadel (als je het veel oefent dan krijg je er plezier in) heb hele buitenritten gereden zonder zadel ( geen idee waar mn verstand toen zat) alleen mijn zit is er wel beter op geworden, zeker het proberen waard :j