Ramzes is back!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 19:58

saskiakefie schreef:
CrazyIris schreef:
Ik vind het niet erg dat het zo vaak gezegd wordt hoor, ik ken bokt ondertussen, en ik kan er wel tegen. Maar ik vind ook dat het allemaal wel nuttige reacties zijn hoor! Ik ben er nog geen enkele onnuttige tegengekomen ;) Bedank iedereen voor de tips! Hij krijgt volgens mij nu enkel hooi, geen krachtvoer, maar ik zal het nog eens navragen.

@SaphiraR: Ik ben niet zo groot maar ook niet echt heel klein: 1m65 en Ramzes is rond 1m75 gok ik, misschien nog iets groter

Let er wel op dat ze voldoende vitamines en mineralen binnen krijgt, voor als ze geen krachtvoer krijgt. En hooi kunnen ze ook dik van worden want dat is moeilijker / langzamer verteerbaar in tegenstelling tot brok. Daarom worden paarden die 6 kilo krachtvoer krijgen per dag en maar een beetje hooi alsnog niet dik.

Oké, ik zal het nog eens met de eigenares hebben over het eten! :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:27

SindyKaya schreef:
PrimaDonna_ schreef:
@SindyKaya: Ik geef haar tips, ik zeur niet!

Nou dit klinkt niet echt bepaald als tips?

Moet je even terug lezen, heb ik een heel stuk geschreven.

SindyKaya schreef:
Ja dat snap ik wel, ik schrok er zelf ook van. Maar ik weet verder dat TS er wat aan doet.
En tuurlijk mag er over gereageerd worden, maar ik vind sommige reactie's echt té. Ze weet zelf dat haar paard te dik is..

Vind jou reacties op andere bokkers hier in dit topic juist te... mensen geven hun mening, TS kan dat ook verwachten. Zo geef ik ook mijn mening, heb er zelf ervaring mee gehad dus weet wel hoe TS zich voelt...

(Dankje _/-\o_ )

@TS: Ik verwachtte dus dat hij wel op krachtvoer zou staan :') Maar als hij alleen hooi krijgt dan vraag ik mij af hoe hij zo zwaar kan zijn..

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:43

Zoals mijn voorganger zeggen, lekker kilometers maken, mss af en toe ook longeren en balkjes draven? Ik zie wel wat ongelijke handjes hier en daar volgens mij :), daar zou je nog op kunnen letten.

CrazyIris

Re: Ramzes is back!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 16:34

@Enjoy_: ja ik ben onbewust wat te streng op mijn binnenhand, ik ga eraan werken. En Ramzes loopt heel snel over de schouder als mijn handen niet gelijk zijn, dus niet zo handig! Maar ik zal er proberen op te letten :)

paardjes131

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:16

heej
hij is idd wel een beetje dik :o
en bij die laatste foto steek je je voeten wel wat naar voren.

tweetyXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:19

maar niet gelijk geen krachtvoer meer geven als het steeds een beetje afbouwdus steeds iets minder kan het lichaam er ook aan wennen

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 22:42

Ik heb het nagevraagd, hij krijgt nu een halve schep krachtvoer en hij krijgt voor de rest enkel hooi.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:01

Wow hihi dikzakkie!
Leuk beestje is het wel.
Veel buiten rijden:) lekker aan de kilos werken:)

Lightbeam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:11

Kapstokjes! haha, probeer je voeten verder naar binnen te draaien. volgensmij hangt ze ook wat in je hand of niet? en ik vind dat ze op de voorhand loopt, maar door overgangen etc te maken los je dit al redelijk ver op. en zoals ik al eerder las, kilometers maken!

Edit; Probeer ook je onderbeen aan het paard te houden, all the time.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:18

Zit hij niet gewoon ramvol wormen? Want de rest is niet dik, alleen zijn buik. En hij wil ook niet buigen lijkt het.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:23

zo, dit is nu echt een paard in het kader van :'Waar je veel van houdt wil je ook veel van hebben." :D
Paard is voor de rest nagekeken en ontwormd?

Wat leuk dat je dit paard mag rijden, vooral omdat je zelf al een beetje vooruitgang merkt.
het is voor dit paard fijn als hij lange afstanden kan stappen, dan bouwt hij conditie op en mindert het buikje zonder dat hem in de weg gaat zitten.
in de bak kun je werken aan de soepelheid, lekker aan de yoga voor paarden gaan. Veel figuren stappen en korte overschakelingen maken. Dus vanuit stap 3 pasjes draven en dan weer terug. ook vrijheidsdressuur kan je goed helpen. :)

heel veel succes, ik ben benieuwd naar je volgende topic.

ik heb ook een paar topics voor je opgezocht:
[RT-V] Hoe maken jullie je paard soepel?
[RT-V] stijf paard,, hoe soepeler maken??
[TEN] Trainingsschema's vergelijken

qua voer:
missschien is het beter als hij ipv krachtvoer ruwe spelt krijgt en zijn hooi uit een slowfeeder.
[VSW] Slowfeeders

Ibanez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:25

CrazyIris schreef:
Ja ik weet niet juist hoe je mijn houding kan noemen, het is wat een mengelmoes van allerlei problemen. Ik zit inderdaad niet echt ontspannen: dat komt volgens mij ook doordat ik naar voor leun en voor mijn zitknobbels zit.. Ik probeer eraan te werken, maar het is wel moeilijk om én te denken aan hem juist sturen, want dat ik voor mij al een hele klus én nog juist zitten...

Ik geloof niet dat iemand voor mij hierop in was gegaan, maar misschien is het een idee om het paard aan de longe te doen en dat jouw instructrice of vriendin goed meekijkt en tips geeft? Dan kun jij je concentreren op je houding en hoef je niet zo op het rijden zelf te letten.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 21:00

@minikatje: Ja hij is volledig in orde met ontworming, de dierenarts komt haar paarden ook vaak checken, dus ze zijn zeker allemaal gezond.
En hartelijk bedankt voor al die tips, dat ga ik op mijn gemak straks eens helemaal doornemen! Ik zal proberen inderdaad met hem wat vrijheidsdressuur te doen, dat doe ik wel met mijn verzorgpony, maar nog niet met hem, want ik vraag mij daarbij af of spagaat en klassieke buiging dergelijke wel gezond is voor een paard van 20, hoever kan je vragen?
En ik zal de slowfeeder ook eens voorstellen aan de eigenares! :)

En nog een vraagje: Ik rijd hem nu 2 keer per week (en 1 keer wordt hij nog door iemand anders gereden), kan ik daar best 3 keer van maken? Of houd ik het voor nu best op 2?

@Lightbeam: Ja ik zal er op letten! En ik probeer mijn onderbenen eraan te houden, maar met die dikke buik lukt dat niet echt super goed, maar ik zal er proberen wat meer op te letten ;)

@Ibanez: bedankt voor de tip! Dat zal dan al eerder mijn vriendin moeten zijn, want dat is het enige waar ik wel ontevreden over ben van mijn instructrice: ze let niet op mijn houding... En dat is wel jammer, dus moet ik voornamelijk overal zelf aan denken :)

Lightbeam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:36

Ik zou 3 keer per week doen, als hij goed aan voelt en aan blijft voelen, 4 dagen kan prima, in dit is natuurlijk ook goed voor zijn gewicht

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:00

Hij loopt in ieder geval beter dan in je andere topic.

Je houding, waarschijnlijk komt het ook nog omdat je paard niet helemaal 100 loopt (al wel beter maar nog niet 100).
Ik denk, als het paard slanker is en hij loopt lekker over zijn rug zul je verschil voelen in je houding.

Wat al is gezegt, kilometers maken. Desnoods stapritten! Lekker lopen! Is ook goed voor hem.
Hoe gaat het longeren ?

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 06:44

Oké! Ik ga wel niet graag alleen buiten wandelen, dus moet ik nog even wachten tot er iemand eens mee kan fietsen. Voorlopig is het dus gewoon lang stappen en een stukje draven in de piste. Het longeren gaat best goed, hij kent ook stemcommando's dus dat is wel handig. Hij trekt wel wat op de rechterhand, maar dat is blijkbaar ook altijd al geweest. En ik zie zijn hoofdje ontspannen naar beneden gaan, dus ik denk dat dat wel goed is...

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:09

Ik heb je vorige topic gezien, vindt dit er al wel wat beter uit zien :)
Goed dat je de slof er af hebt gehaald! *\o/*
Aan het voeren kan je denk ik niks doen, of voer jij zelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:13

Dus hij is niet meer kreupel? ?
Het filmpje is zo kort dat we dat niet meer kunnen beoordelen. ....

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:14

Ik dacht eerst, oh een drachtige merrie..
Maar toen las ik in de eerste reactie dat het om een ruin ging. :+

Ik denk dat hij veel beter loopt als hij wat afvalt.
Conditie opbouwen, kilometers maken en vooral niet gelijk heel zwaar werk met hem doen.
Hij moet flink wat gewicht meesjouwen natuurlijk

cl3riss3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:18

nog een tip. je kan er eventueel naast lopen buiten.Dan hoef je er niet perse op als je het spannend vind en het is een Leuk uitje voor jullie beiden. Rondjes in de omgeving gaan stappen. :)

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 13:02

Ik rijdt hem nu ondertussen ongeveer 2/3 maanden, hij loopt niet meer kreupel, maar qua gewicht is hij volgens mij nog niet veel veranderd, hoewel hij minder eten krijgt...
sommige dagen krijg ik zijn singel echt mooi toe op het 4e gaatje ofzo en andere dagen krijg ik hem zelfs amper op het eerste...
Ik ga na mijn examens voorstellen om 3x per week iets met hem te doen. Ik ga vragen om te gaan wandelen (aan de Hand is idd ook leuk, dankje voor de tip!), want ik weet echt niet of het mag...
verder, jha het is niet mijn paard, ik heb de slowfeeders wel voorgesteld, maar ze vind dat het zo ook lukt:'hij krijgt toch al minder eten, het zal wel beteren'
Dan is zondag de dierenarts nog geweest voor inentingen en ontwormen, ik ben benieuwd of die nog iets gezegd heeft. Donderdag ga ik er terug heen, Ant hij mocht zich natuurlijk enkele dagen niet in het zweet werken :)

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:58

Ik vind dat je netjes rijdt, maar ik ben het met de rest eens. Paardje is te dik (mijne ook dus ik weet hoe moeilijk het is), maar ik vind eigenlijk ook dat je niet met dit zadel moet rijden. Dit zal het paard echt pijn doen. Of afvallen zodat het zadel weer past of gewoon lekker met een barebackpad gaan rijden. Is ook nog goed voor je houding! Dan leer je goed op je kont te zitten en zit je daarna ook echt in het zadel ipv op het zadel.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:00

Owja, mijn paardje laat ik afvallen door kilometers te maken. Je kan beter twee uur het bos in dan een half uur draven en galop. En hij krijgt nu ook zoveel gewicht op zijn benen, als die al niet goed zijn is het niet lekker. Ik zou lekker dingetjes in stap doen en misschien een beetje draf. Je kan ook balkjes stappen ofzo. Krijgt ie lekker buikspieren van. Zet m op! Ben benieuwd hoe het zal gaan.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:10

Ik denk inderdaad ook dat hij niet goed kan bewegen door die vetjes :Y) Lekker stapritjes maken, longeren, wandelen totdat hij wat meer een normaal gewicht heeft en dan kun je denk ik pas beginnen met écht rijden :)

Zou toch ook proberen de eigenaar echt over te halen, als jij er drie keer per week iets mee gaat doen moet zij ook wel een beetje meewerken, want ze ziet toch zelf ook wel dat dit echt niet gezond is?

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 13:51

Ze ziet dat het niet gezond is, maar daar blijft het ook bij. Moest ik nu zeggen dat ik stop met hem te rijden, zou dat ook goed zijn voor haar, dan zet ze er gewoon wel iemand anders op die 1 keer in de week eens les pakt. Maar ik wil er echt voor zorgen dat hij minder dik wordt, maar ze begrijpt dat precies niet echt... Haar andere paarden staan allemaal aan de dikke kant, maar nog gezond dik. Hij is echt veel té dik, dus ik denk dat ze het verschil niet eens ziet. Hij krijgt wat minder hooi en wat minder krachtvoer, en that's it, dan zal hij wel terug in orde komen, ze is er niet echt bewust van dat het echt wel ernstig is, want ik ben nu de enige die tegen haar zegt dat hij echt wel te dik is. En van iemand met een jaar ervaring dank ik nu niet dat ze veel gaat aannemen. Langs de andere kant heb ik ook geen zin om een grote discussie met haar te starten en dan te eindigen met mijn lesgeefster te verliezen en ook nog eens Ramzes, want ik ben vervangbaar...

Ik zal morgen nog eens een foto trekken van hoe hij nu staat qua gewicht en er een foto van 3 maand geleden bijzetten, ik ben benieuwd wat dat gaat geven...