saskiakefie schreef:CrazyIris schreef:Ik vind het niet erg dat het zo vaak gezegd wordt hoor, ik ken bokt ondertussen, en ik kan er wel tegen. Maar ik vind ook dat het allemaal wel nuttige reacties zijn hoor! Ik ben er nog geen enkele onnuttige tegengekomenBedank iedereen voor de tips! Hij krijgt volgens mij nu enkel hooi, geen krachtvoer, maar ik zal het nog eens navragen.
@SaphiraR: Ik ben niet zo groot maar ook niet echt heel klein: 1m65 en Ramzes is rond 1m75 gok ik, misschien nog iets groter
Let er wel op dat ze voldoende vitamines en mineralen binnen krijgt, voor als ze geen krachtvoer krijgt. En hooi kunnen ze ook dik van worden want dat is moeilijker / langzamer verteerbaar in tegenstelling tot brok. Daarom worden paarden die 6 kilo krachtvoer krijgen per dag en maar een beetje hooi alsnog niet dik.
Oké, ik zal het nog eens met de eigenares hebben over het eten!
Bedank iedereen voor de tips! Hij krijgt volgens mij nu enkel hooi, geen krachtvoer, maar ik zal het nog eens navragen.
)
Maar als hij alleen hooi krijgt dan vraag ik mij af hoe hij zo zwaar kan zijn..

Lekker stapritjes maken, longeren, wandelen totdat hij wat meer een normaal gewicht heeft en dan kun je denk ik pas beginnen met écht rijden