Ik heb dit zelf niet mee gemaakt met mijn paard maar ik heb wel instructrices gehad die zelf mee reden (heel prettig). Ik had dan een uur les en daarvan reden mijn instructrices het eerste half uur. Het voordeel was dat ik dan op een al goed losgemaakt en voorbewerkt paard stapte. Misschien dat zo een constructie jou ook kan helpen, dan wel om een andere reden maar als je instructrice je paard al lekker aan het lopen heeft heb je het eerste gevecht niet en dat geeft jou misschien wat meer zelfvertrouwen, zodat je het ook zelfstandig straks weer makkelijker op pakt en volgens mij is het voor je instructrice ook een voordeel bij het les geven dat ze je paard nog beter kent dan alleen vanaf de grond.
Het kan natuurlijk een tijdelijke dip zijn die je kan overwinnen, aan de andere kant kan het ook zo zijn dat een rustiger paard beter bij je past en dat een andere eigenaar ook beter bij je paard past en dan moet je misschien overwegen of het voor jullie beiden niet prettiger zou zijn om een andere eigenaar voor je paard te zoeken............maargoed zo ver ben je nog niet en direct op geven hoeft zeker niet, ga lekker proberen met alle tips die je krijgt en veel succes.