Ik krijg geen les.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 19:33

Xjewillemijn schreef:
opzich niet weet niet waar je woon maar meestal heb je wel in een straal van 5 km een pony club, ik rij zelf bij de boekhorstruiters in noordwijkerhout en daar betaal ik 140,00 euro per jaar voor elke week groeps les met 5 personen in een bak van 20 bij 60 dit kan ik zelf ook prima betalen hoef zelfs niks bij te leggen als je elke 3 maanden 50 euro appart legt hou je uiteindelijk zelfs nog 60 euro over

Klopt maar ik wil niet bij een pony club, en ookal zou ik dat wel moeten dan zou ik ook nog een trailer moeten regelen.
Ik wil gewoon ''thuis'' les zeg maar zodat ik de basis dingen erin houd.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:37

vuurneon schreef:
Denk maar zo: je kan maar 1 broek tegelijkertijd aan :+

Dus je moet keuzes maken; voor die broek van 15 euro, kun je ook prima een half uur privéles volgen :)

Dit is een goede insteek vind ik. Je wilt les, dan moet je er ook wat voor over hebben. Zo'n 67 euro per maand. Kan best een a twee x les vanaf toch?

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:40

Niet kwaad bedoeld, maar zoals je nu reageert lijkt het erop dat je wel les wilt en niet wil betalen? Kom op, ff flink zijn. Met 14 jaar kun je prima oppassen en zoals meerdere bokkers al aangaven, je hoeft echt niet iedere week les te nemen. En wellicht kun je 'ruilen' met iemand, bv dat jij iemand eens in de week een uurtje helpt met boodschapjes of wat licht huishouden in ruil voor half uurtje les! Ik zou gewoon een advertentie plaatsen, je hebt niks te verliezen!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 19:41

67 voor 2x les? Dat vind ik best duur..
Of is dat normaal?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 19:44

Wdj schreef:
Niet kwaad bedoeld, maar zoals je nu reageert lijkt het erop dat je wel les wilt en niet wil betalen? Kom op, ff flink zijn. Met 14 jaar kun je prima oppassen en zoals meerdere bokkers al aangaven, je hoeft echt niet iedere week les te nemen. En wellicht kun je 'ruilen' met iemand, bv dat jij iemand eens in de week een uurtje helpt met boodschapjes of wat licht huishouden in ruil voor half uurtje les! Ik zou gewoon een advertentie plaatsen, je hebt niks te verliezen!

Ik wil graag lessen betalen, maar ik moet zelf ook nog kleding voor mij zelf kopen en haar spullen etc
En dat word nu eenmaal duurder in de crisis

Ik ga eerst overleggen met mijn moeder en dan plaats ik zo snel mogelijk een advertentie.
Ik heb ben trouwens ook wel rond gaan zoeken in baantjes maar ik woon in een dorp en alles is hier zo'n 15 km vandaan, en als er ook nog school tussen komt..

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:44

SindyKaya schreef:
67 voor 2x les? Dat vind ik best duur..
Of is dat normaal?

Nee ik bedoelde dat je 200 euro in 3 maanden krijgt dus zo'n 67 euro afgerond in een maand.
Daar kun je toch gemakkelijk een a twee x van lessen?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:44

Dat is duur, zo duur is 2x een uur privéles bij mij op manege al bijna niet, en daar is het best duur. Particulier zal het goedkoper zijn

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:45

Nou, je hebt 67 euro per maand uit te geven.
Als je dan 2x per maand een les neemt van 12,50 (half uurtje prive bij lesgever aan huis), dan hou je 42 euro om van te shoppen. En als je dan nieuwe kleding nodig hebt, kijk eens op mp of tweedehands winkeltjes, daar kost het bijna niets en je hebt hartstikke leuke kleding.

Weggebokt

Re: Ik krijg geen les.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 19:55

Maar als je les krijgt, moet je bij de lesgever thuis lessen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:59

Nee hoor, als jij een bak tot je beschikking hebt dan kun je ook iemand laten komen daar :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:02

vuurneon schreef:
Nee hoor, als jij een bak tot je beschikking hebt dan kun je ook iemand laten komen daar :)

Oke mooi :) ik zal even een andere keer overleggen met mn moeder. Mijn opa ligt in het ziekenhuis. Hier zit mijn moeder nu niet op te wachten..

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:02

200 euro in drie maanden, dat is hartstikke veel jongen!
En dan één keer in de twee/drie weken les, kan precies en dan heb je ook nog geld over!
Dus is makkelijk te doen!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:04

Ik krijg 50 per maand voor hetzelfde wat jij moet betalen :) Dat red ik makkelijk, dan heb je dus nog 50 over voor lessen, dat moet lukken toch? elke maand een lesje

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:05

xEmily schreef:
200 euro in drie maanden, dat is hartstikke veel jongen!
En dan één keer in de twee/drie weken les, kan precies en dan heb je ook nog geld over!
Dus is makkelijk te doen!

Jongen? >;)
En nee het is niet echt heel veel als ik mijn eigen kleding, haarspullen etc moet kopen

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:07

Urielle schreef:
Nee je leert jezelf toch verkeerde dingen aan uiteindelijk. Ik zou dan idd iemand zoeken voor eens per maand ofzoiets.
Of probeer op een stal, dat jij bijv. daar op zaterdag de stallen mest in ruil voor les.

Is dit persee waar? Ik rijd nu 11 jaar op mijn merrie en de laatste zes jaar geen les meer, maar ik heb zelf niet het idee dat ik anders ben gaan rijden? Juist meer ontspannen. Misschien als je echt wedstrijdambitie hebt dat je dan wel les nodig hebt, maar recreatief naar mijn idee niet altijd?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:13

Maar ts, jij hoeft alleen maar luxe artikelen voor jezelf te kopen. Als jij goed met je geld omgaat, heb je nog geld genoeg over voor les. Kwestie van keuzes...

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:15

vuurneon schreef:
Maar ts, jij hoeft alleen maar luxe artikelen voor jezelf te kopen. Als jij goed met je geld omgaat, heb je nog geld genoeg over voor les. Kwestie van keuzes...

Nou luxe, naar mijn mening is kleding gewoon nodig :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:17

SindyKaya schreef:
Het probleem is dat ik 3 maanden met 200,- moet doen, en daar moet ik mijn kleding ect voor kopen..

je kan ook bij de kringloop winkel kleding kopen had ik laatst 3 merkproeken vandaan
allemaal voor 3,50

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:17

Ik krijg een beetje het idee dat je er niets voor wilt doen. Tja, harde les maar het komt je niet aanwaaien in het leven. Je zult keuzes moeten maken. Het is zeer aan te raden om les te nemen en ja dat kost geld. Je bent oud genoeg om te werken dus hup handen uit de mouwen steken en geld verdienen!

Daarbij vind ik 800 euro per jaar voor een 14 jarige veel geld. Zelfs als je daar kleding, cadeautjes etc. van moet kopen. Voor kleine prijsjes kun je ook al veel mooie spullen kopen en je zult keuzes moeten maken. Heb ik die broek wel echt nodig? Ja, dan kopen en nee dan gewoon ook laten hangen ook al is hij zo leuk.

@ Bunga, ook al rijd je alleen maar recreatief is les zeker aan te raden. Je valt zo snel in slechte gewoontes.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:21

Hoeveel kleding koop je dan wel niet?
Ik ben 15 jaar, en ik hoef heus niet elke drie maanden 100 euro aan kleding uit te geven. Dus ik vind dat imho wel (overbodige) luxe.

Je kan toch wel 50 euro opzij leggen voor lessen? Al is het maar één/twee keer in de maand goed les? Probleem toch opgelost? Je kan niet verwachten dat je 'zomaar' les krijgt zonder er iets voor te geven.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:22

Zoals ik al eerder in het topic heb gezegt is dat ik graag les wil hebben. Volgens mij hoef ik dat dan niet nog een paar te herhalen.

Ik ken geen mensen met kinderen waarbik ik kan oppassen en ik mag nergens werken hier in de buurt. Daar ben ik al rond geweest.

Dus nogmaals, ik wil graag mijn lessen betalen maar ik moet dan even rond zien te komen, wat volgens jullie noet kunnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:24

SindyKaya schreef:
vuurneon schreef:

Nou luxe, naar mijn mening is kleding gewoon nodig :)

Ja, dat klopt. Maar het kan ook pure luxe zijn als je genoeg broeken hebt om je te beschermen tegen invloeden van buitenaf, maar toch nog een broek koopt omdat ie zo leuk is ;)
Zoals ik al eerder zei; je kan er maar 1 per keer aan. 2 lange broeken zijn in theorie voldoende nu; 1 in de was, 1 aan. Dat is inderdaad basisbehoefte. Maar heb je al 5 lange broeken in de kast en je wilt toch graag die 6e erbij, is dat luxe.

Dus als je nou als je je geld krijgt en daar al gelijk 50 euro van apart legt, dan kun je dat mooi besteden aan les :)
Vraag maar eens rond in de buurt wat les kost, zet maar eens een advertentie op bokt bv :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-10-13 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 20:25

xEmily schreef:
Hoeveel kleding koop je dan wel niet?
Ik ben 15 jaar, en ik hoef heus niet elke drie maanden 100 euro aan kleding uit te geven. Dus ik vind dat imho wel (overbodige) luxe.

Je kan toch wel 50 euro opzij leggen voor lessen? Al is het maar één/twee keer in de maand goed les? Probleem toch opgelost? Je kan niet verwachten dat je 'zomaar' les krijgt zonder er iets voor te geven.

Ik koop helemaal niet veel kleding maar ik kocht laatst 1 broek en trui en was gewoon al 57 euro kwijt, terwijl dat geen dure merkkleding waren.

Maar ik krijg meer het gevoel dat ik mij hier moet gaan frontschuldigen. Terwijl ik alleen vroeg of ik les moest hebben.
Dat is nu wel duidelijk.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:26

en zo vak heeft ze ookg een nieuwe broek nodig
k zelf heb genoeg aan 7 spijkerbroeken en 2 jogginsbroeken en als ik er een bij wil en t is nog niet nodig ga ik naar de kringloop winkel :)
dus tja met 200 of 300 euro per 3 maanden kan je makkelijk 1 les per maand nemen lijkt mij
e als ik nieuwe kleding koop kijk ik naar aanbiedingen (meestal benik voor 1 shirt 2 truien en 1 of 2 spijkerbroeken 60 euo kwijt ofzo)
k zou zelf meer geld aan mijn pony uitgeven als aan mijzelf

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:30

Ik krijg €50 kleedgeld per maand, maar dit maak ik echt niet aan kleding op. Ik koop misschien 1x in de 2 maanden eens kleding. Als ik vaker kleding koop is het een rijbroek/dressuurjasje/iets anders van rijkleding. Ik zou m'n kleedgeld zo aan lessen uitgeven als ik die zelf zou moeten betalen (en het zou mogen, want die 50 euro is echt alleen voor kleding), zoveel kleding heb ik niet nodig