aeolusnr1 schreef:Het is blijkbaar heel moeilijk mensen met paarden iets duidelijk te maken.
iedereen denkt paard is lief en braaf en doet bijna alles correct, op deze manier naar een paard zijn training kijken is gegarandeerd vastlopen zo bouw je nooit verder op.
Het is hier heel duidelijk, dit is een heel braaf rustig paardje, en idd het loopt zolang hij er zin in heeft zonder getrek met je mee, maar op de momenten dat hij er geen zin meer in heeft tjaaa draait hij dus gewoon de andere kant op en heb je blijkbaar er helemaal niets meer tegen in te brengen.
Het betreft hier een jong dier in opleiding, je bent nu dus eigenlijk bezig dit gedrag net aan te leren, paard is hier heel zeker niet in de fout.
De training die je nu bezig bent is niet volledig, de basis is er zelfs niet eens, het wijken voor druk is onvoldoende aanwezig (anders zou hij zich niet zomaar omdraaien en wegspurten) , de voorhand verzetten lukt blijkbaar ook niet goed (want dan zou je hem terug in de correcte buiging kunnen krijgen en zou hij op de cirkel blijven), de aandacht bij jou houden lukt blijkbaar ook niet op die momenten, en zo kunnen we nog heel wat meer opmerkingen maken.
Er is hier wel heel degelijk een dominantie probleem, zonder enige twijfel, jij bent niet diegene die de leider is (op sommige momenten uiteraard), en dit is zeker ook niet veilig.
Jouw ervaring bij het beleren van een jong paard is onvoldoende , zoek een trainer dicht bij jou in de buurt, zo kun je dit samen gaan oplossen.(ik woon trouwens idd veel te ver van jou vandaan)
De gouden tip zoeken door een vraag te stellen op een forum, das iets dat gewoon onmogelijk is, die tip bestaat zelfs niet eens.
Ik weet dat zo'n antwoorden als deze erg aanvallend klinken, en toch bedoel ik dit echt niet zo, maar paarden trainen is iets heel anders dan paard rijden, en ook daar heb je dan nog heel grote verschillen.
Al wat er nu misloopt is niet het paard zijn fout, diegene die er mee aan het werk is moet gewoon meer de aandacht en de controle behouden, je moet de fout bij jezelf zoeken, dan pas zal je tot de oplossing komen.
SuperLiesje schreef:Aeolus: Ik vind je antwoorden inderdaad erg arrogant en aanvallend overkomen . Prima dat je kritisch bent, maar ik vind niet dat je dingen als feit kunt bestempelen als je zowel mij als mijn paard niet kent.
Daarbij zeg ik nergens dat het de fout van mijn paard is, ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen, daarom vraag ik (naast het feit dat ik prima begeleiding heb) tips aan mensen die hetzelfde probleem hebben gehad, omdat er altijd meerdere wegen zijn die naar Rome leiden.
Ingedebruin: Dank voor de tip! Ik denk inderdaad dat het sowieso een kwestie is van soepeler worden, omdat hij het maar 1 kant op doet

Ik ga binnenkort zeker weer eens met de dubbele longe aan de slag!
Mijn mening hier over is dubbel.
Dominantie probleem ik weet het niet ik geloof daar niet zo in.
Misschien wel onbegrip of is het het paard teveel van het goede op deze jonge leeftijd.
Tips van er aan hangen, grover inwerken door dit dat of zus of zo te gaan doen is je oplossing niet.
Begin gewoon eens opnieuw met de basis.
Grondwerk leiderschap, rustig freestylen werken op lichaamstaal werk aan een band daarna longeren en laat dat bit nou gewoon eens in de kast pak een goed halster Monty Robert of een kaptoom dat past trek nou eens niet aan dat bit.
Rust en goed samenwerken dat levert je uiteindelijk veel meer op.