Verhouding ruiter en paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

Re: Verhouding ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:58

Mijn pony is 1,36 en ik ben 1,72. Hoef je hier op bokt niet mee aan te komen hoor. Heb nog nooit negatieve reacties gekregen of iets. Ik train wel anders en ik beleer zonder zadel puur voor mezelf om mezelf te dwingen de juiste balans te vinden, ik let op mn gewicht en voor het betere werk heb ik nu een meisje van 11 die wat langer en wat intensiever rijd met zadeltje

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:52

raya00 schreef:
Praten we hier serieus over een verhouding van 1.42 tot 1.73? Dat is toch helemaal niet zo maf?
Ik vind juist kleine/gemiddelde vrouwen op zulke joekels van paarden uit verhouding, het is ook maar net wat je referentiekader is.

En slecht voor je houding? Welnee! Puur een excuus. Wellicht even anders zoeken hoe je prettig zit met een pony van die verhoudingen omdat je misschien anders gewend bent, maar een slechte houding ben je heus zelf bij.
Natuurlijk ligt het er wel aan hoe het paardje in elkaar steekt, en jijzelf natuurlijk ook. Dat moet een beetje matchen.

Zelf pas ik met mijn 1.70 prima op mijn fjord van 1.40, en dat is absoluut geen vetzak. Toch kom ik niet onder z'n buik uit hoor. Ook met een wat luxer paardje van dat formaat kan ik prima uit de voeten.

Het hangt natuurlijk van de bouw van de pony af. Maar een Fjord is geen pony, dus die had ik even niet meegerekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:56

raya00 schreef:
Praten we hier serieus over een verhouding van 1.42 tot 1.73? Dat is toch helemaal niet zo maf?
Ik vind juist kleine/gemiddelde vrouwen op zulke joekels van paarden uit verhouding, het is ook maar net wat je referentiekader is.

En slecht voor je houding? Welnee! Puur een excuus. Wellicht even anders zoeken hoe je prettig zit met een pony van die verhoudingen omdat je misschien anders gewend bent, maar een slechte houding ben je heus zelf bij.
Natuurlijk ligt het er wel aan hoe het paardje in elkaar steekt, en jijzelf natuurlijk ook. Dat moet een beetje matchen.

Zelf pas ik met mijn 1.70 prima op mijn fjord van 1.40, en dat is absoluut geen vetzak. Toch kom ik niet onder z'n buik uit hoor. Ook met een wat luxer paardje van dat formaat kan ik prima uit de voeten.

Toch zit tussen een fjord en een heel slank gebouwde pony een wereld van verschil, dus dat vind ik geen vergelijking. Tel daarbij even op dat het ook nog eens aan de bouw van de ruiter ligt (lang bovenlichaam of lang onderlichaam) en dan kan je aan de hand van jouw voorbeeld dus nog steeds niet bepalen of ze erop zou passen of niet. Wat ik al zei, ik vind mezelf krapaan passen op m'n pony en die is groter dan jouw fjord, en ik ben kleiner dan jij bent. Tis echt een kwestie van hoe pony en ruiter gebouwd zijn..

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 08:22

Bedankt voor je reactie!
Ik heb alleen gister een andere reactie gehad op mijn advertentie en ik ga nu naar een andere verzorgpony.
Dit zijn er overigens 6 en ik ga vooral grondwerk met ze doen, omdat ik graag een band met een van de 6 wil opbouwen en dan pas een keertje op hem of haar te stappen en te gaan rijden. (i.p.v. al die andere meisjes die daar langs komen en meteen op het paard gaan. Wat overigens nooit een succes is want ze vallen er allemaal af..)

Groetjes.