Heel veel moeite met rijden zonder begeleiding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 20:32

Sow wat een reacties ineens!

@Sassol: Tegen de omheining opzetten is iets wat ik op het advies van vele bokkers gedaan heb... :o het is dus niet iets waar ik zelf ineens mee gekomen ben. Soms is het ook geen andere manier voor te stoppen. Als ze dwars door mijn zithulp heen loopt kan ik 3 dingen doen. Tegen de omheining, het bit als rem gebruiken of gewoon blijven doordraven tot ze moe word.. Dan vind ik optie 1 het beste (persoonlijk)
Bedankt voor je reactie! Het klinkt idd 'simpel'. Morgen maar eens uit proberen.

@Saintelette: Mhhh... dan is dat wel al een hele tijd geleden. Ik heb al een hele tijd niet meer in het 'aan de teugel' topic gereageerd :) Bedankt voor je reactie. Ieder paard is idd anders dat klopt! As vrijdag heb ik weer les en ga ik weer overleggen met mijn instructrice.

@delerium: Paardrijden hoort ook inderdaad leuk te blijven. Ik begin langzaam ook te twijfelen of dressuur wel iets is voor ons aangezien we veel meer genieten van buitenrijden := Maar de dressuur is ook erg belangrijk.. vooral omdat ze nu weer rugspieren moet krijgen en ik weet dat ze het wel kan!

@Sassol: Van hand veranderen doe ik vrijwel altijd op mijn beenhulpen. Gelukkig snapt ze dit al erg goed! :D

Froemel

Re: Heel veel moeite met rijden zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:34

Ik rij op het moment alleen in de bak als ik les krijg en voor de rest doe ik buitenrijden, grondwerk, zoals longeren, vrijheidsdressuur en andere dingen. Ik weet dat ik heel lang fout heb gereden en dit ook heel snel weer oppak als ik alleen rij.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:02

delerium schreef:
Vergeet je niet dat paardrijden ook gewoon leuk moet zijn?
Als draf niet lukt dan doe je toch je ding in stap? Al oefen je 10x de overgang halt -> stap. Kleine hulp: actie: braaaaf. Maak het weer leuk, voor jezelf én voor je paard.
Desnoods gooi je de teugels los en oefen je gewoon je onafhankelijke zit in stap, doe je weer oefeningen als je tenen aanraken, en cirkeltjes draaien met je armen.

10 stappen terug, eerst maar eens goed op de rit voordat jij en je pony elkaar straks helemaal niet meer snappen maar er al vanuit gaan dat jullie elkaar niet blij maken.

Inderdaad, dit heb ik haar ook via PB geadviseerd, snap niet waarom mensen altijd willen draven/galopperen als de stap niet eens voor de 100% gaat.
Als een paard iets in stap niet kan, hoe wil je het dan in draf voor elkaar krijgen.