Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zowel voor mij als voor het paard. Ik had ook het idee dat hij mij meer ging dragen, ipv naar voren te 'trekken'
Als ik filmpjes zie van nu en toen is er voor mij al wel duidelijk een verschil.
cllaudia schreef:Ja, dat is een super fijn gevoel!Zowel voor mij als voor het paard. Ik had ook het idee dat hij mij meer ging dragen, ipv naar voren te 'trekken'
EvelienKiss schreef:Je moet je benen langer en zwaarder laten hangen, je moet meer in je zadel zitten. Probeer eens zonder de stijgbeugels te rijden of zonder zadel. Je benen gaan door de zwaartekracht vanzelf meer hangen. Je leert daardoor minder te leunen op je stijgbeugels. Je gaat daardoor ook minder jezelf te ver uit het zadel duwen waardoor je balans mist.
Ik zou zeggen goede instructie die het paard eerst op eigen benen laat lopen, motor van achter aan, achterhand actief, paard recht maken en in balans laten lopen en dan komt de juiste aanleuning vanzelf! Succes, wel gaaf dier verder!
cllaudia schreef:Dankje orion456! Daar kan ik wat mee.
De laatste paar dagen zitten we in een dipje. Ik rij hem nu meer voorwaarts, maar meneer gaat dan met z'n hoofd hoog in de lucht lopen.. Ik krijg hem niet ontspannen. Heeft dit iets te maken met het feit dat ik hem voorwaartser rijd? En wat kan ik hier het beste aan doen?
Lante schreef:Ik zou zeggen, eerst een passend zadel kopen. Deze kiept achterover. Hij is of voor te smal, of hij heeft niet genoeg kussens. Daarom zit je ook zo in stoel zit. En verder je paard indd van achter naar voor op lengte rijden. Maar een mooi paard en een leuke combi hoor, heel veel succes samen!
Joolien schreef:cllaudia schreef:Dankje orion456! Daar kan ik wat mee.
De laatste paar dagen zitten we in een dipje. Ik rij hem nu meer voorwaarts, maar meneer gaat dan met z'n hoofd hoog in de lucht lopen.. Ik krijg hem niet ontspannen. Heeft dit iets te maken met het feit dat ik hem voorwaartser rijd? En wat kan ik hier het beste aan doen?
Dat is helemaal niet raar, hij moet zijn lijf goed leren gebruiken en zijn balans zoeken. Pas als hij een beetje comfortabel is met deze manier van lopen kan hij wat gaan zakken aan de voorkant maar dat heeft tijd nodig. Voor nu nog niet teveel aan zijn hoofd zitten, veel figuren rijden, overgangen, sterker maken en geduld houden