Bionda86 schreef:Daar is onze irritante belg weer met ze gezeik (aeolusnr1)
lindavincent ik begrijp jou misshcien wat grove reactie heel goed want buiten het feit dat hij je les adviseert heb je helemaal niets aan deze "totaal niet" op bouwende kritiek, waar ook werkelijk niets van te leren valt. (Ja dat zijn paarden in galop tempo kunnen stappen en die onzin)
Het is gewoon ontzettend irritant als iemand alleen maar commentaar heeft op jou topic en met geen enkel advies komt.
Overigens heeft hij echt een instructeurs opleiding uit de oertijd want het sandwichmodel (dit hield in dat je je commentaar altijd tussen 2 positieven punten moet verpakken, waar door je iemand stimuleert, en uiteraard geef je als instructeur altijd advies) wat ik tijdens mijn opleiding hebt geleerd valt echt nergens te herkennen!
IK zal hier mijn commentaar even volgens het boekje geven misschien leert aeolusnr1 er wat van.
Wat goed dat je zo hard bezig bent met je paard en dat je al vele probleem punten van hem hebt aan gepakt.
Wat volgens mij nu heel belangrijk is, is dat je even stopt met springen. Dus ook niet wanneer jij het zelf zou willen.
En dan eerst goed beginnen er voor te zorgen dat ja in het gewone werk echt kan gaan schakelen en in dit geval is het dus vooral belangrijk dat je goed terug kan schakelen. Dit kan zal wel van draf naar stap zijn, als van middendraf naar arbeidsdraf. Als het terug schakelen lukt op het moment dat jij het vraagt kan je een stapje verder.
Vervolgens kan je gaan werken met een balk op de grond hier eerst langs rijden, als dit goed gaat er op af rijden en ervoor weg draaien en als ook dat goed gaat kan je er op afrijden en er voor halt houden. (uiteraard begin je in stap, later in draf en daarna in galop) als ook dat goed gaat kan je de zelfde oefening met een klein kruisje of stijltje gaan doen.
Ik zou pas weer echt gaan springen wanneer je instaat bent halt te houden voor de sprong dus als hij echt doet wat jij van hem vraagt.
Met een beetje oefening gaat dit helemaal goed komen!
Heel veel succes.
Huh? Sorry, maar dat lijkt mij ook geen plan van aanpak Paard stil zetten continu voor een hindernis. Kan toch niet. Ze moet gewoon hindernis in de bak zetten er langs rijden eerst in stap, dan draf en dan galop. Oefeningen rijden etc. Hij moet gewoon die hindernis gaan negeren terwijl hij er langs loopt .Aangezien dat nu niet lukt moet er iemand aanwezig zijn die of zorgt dat t paard weg blijft bij de hindernis door of naast paard te lopen of bij hindernis te gaan staan.