Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tiepfoudt schreef:@ aerdenhout1: Buiten het feit dat overdrijven geloof ik wel je vak is, denk je nou werkelijk dat het zin heeft om na het vorige 'reltopic' nog een keer te beginnen? Dat topic is niet voor niets ge-slo-ten.
Je doet net alsof die pony mishandeld word, hou eens op zeg. Dit meisje zit tijdelijk zonder zadel, wees blij dat ze er niet zomaar een ander zadel op pleurt. Daar zou die pony meer last van hebben gehad dan een beetje rondhobbelen door de bak. Daarbij, iedereen die niet zo vaak/voor het eerst zonder zadel rijdt, hobbelt/stuitert wat op de rug dus iedereen wie zo schijnheilig loopt te blèren dat ze op de rug stuitert heeft volgens mij zichzelf nog nooit zonder zadel zien rijden. Dit meisje weegt, als ik zo schat, nog geen eens vijftig kilo. Dan het hoofdstel. Kun jij zo vanuit het filmpje opmaken dat dat hoofdstel niet paste? Een hoofdstel is niet iets wat specifiek op één paard past, zo'n ding is verstelbaar en kun je dus passend maken.
michelle___ schreef:Stel je niet zo aan hoor... Niemand spreekt je aan als een mishandelaar.
Tiepfoudt schreef:michelle___ schreef:Stel je niet zo aan hoor... Niemand spreekt je aan als een mishandelaar.
Ik kan goed begrijpen dat ze in de verdediging schiet. Ze wordt gewoon onterecht de grond in geboort. Er mag best kritiek zijn maar ze wordt (meer in het vorige topic, maar het begint er hier weer op te lijken) neergezet alsof ze heel slecht is voor die pony en dat is op basis van het filmpje gewoon niet waar.
Tiepfoudt schreef:michelle___ schreef:Stel je niet zo aan hoor... Niemand spreekt je aan als een mishandelaar.
Ik kan goed begrijpen dat ze in de verdediging schiet. Ze wordt gewoon onterecht de grond in geboort. Er mag best kritiek zijn maar ze wordt (meer in het vorige topic, maar het begint er hier weer op te lijken) neergezet alsof ze heel slecht is voor die pony en dat is op basis van het filmpje gewoon niet waar.
Tiepfoudt schreef:Ik ben het er mee eens dat er kritiek mag zijn. Maar voor sommige mensen lijkt het jammer genoeg wel een hele kunst om kritiek op een nette manier te verwoorden en te onderbouwen met feiten. En dat vind ik heel erg jammer. Vooral jonge kinderen kunnen wij als (jong)volwassenen toch wel enigszins genuanceerd benaderen. Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik in eerste instantie meteen bam bam bam op iets wil reageren met wat ík ervan vind, maar probeer dan wel eerst ff tot tien te tellen en opnieuw objectief naar de kwestie te kijken. Dit meisje meteen uitmaken voor dierenmishandelaar: hét perfecte schoolvoorbeeld van de uitdrukking 'van een mug een olifant maken'. Tuurlijk, het is niet perfect wat ze doet. Maar net wat fuego zegt, wat je nog niet kunt, kun je leren. De manier waarop jij reageert, dát is tenminste normaal en daar kan de TS wat mee. Niet met dat schijnheilige gebleer dat ze haar pony mishandelt.
fuego3 schreef:Tiepfoudt schreef:Ik ben het er mee eens dat er kritiek mag zijn. Maar voor sommige mensen lijkt het jammer genoeg wel een hele kunst om kritiek op een nette manier te verwoorden en te onderbouwen met feiten. En dat vind ik heel erg jammer. Vooral jonge kinderen kunnen wij als (jong)volwassenen toch wel enigszins genuanceerd benaderen. Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik in eerste instantie meteen bam bam bam op iets wil reageren met wat ík ervan vind, maar probeer dan wel eerst ff tot tien te tellen en opnieuw objectief naar de kwestie te kijken. Dit meisje meteen uitmaken voor dierenmishandelaar: hét perfecte schoolvoorbeeld van de uitdrukking 'van een mug een olifant maken'. Tuurlijk, het is niet perfect wat ze doet. Maar net wat fuego zegt, wat je nog niet kunt, kun je leren. De manier waarop jij reageert, dát is tenminste normaal en daar kan de TS wat mee. Niet met dat schijnheilige gebleer dat ze haar pony mishandelt.
maar in dit topic heeft niemand haar zo genoemd , dus haal dan het vorige topic , niet in dit topic weer naar boven.
want wat niet mag , blijft natuurlijk leuk voor velen.
dus reageer alleen nog op de gestelde vragen van ts.
ts , waneer ga je op les ?
al een instructeur gevonden ?