mijn houding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:53

@ aerdenhout1: Buiten het feit dat overdrijven geloof ik wel je vak is, denk je nou werkelijk dat het zin heeft om na het vorige 'reltopic' nog een keer te beginnen? Dat topic is niet voor niets ge-slo-ten.

Je doet net alsof die pony mishandeld word, hou eens op zeg. Dit meisje zit tijdelijk zonder zadel, wees blij dat ze er niet zomaar een ander zadel op pleurt. Daar zou die pony meer last van hebben gehad dan een beetje rondhobbelen door de bak. Daarbij, iedereen die niet zo vaak/voor het eerst zonder zadel rijdt, hobbelt/stuitert wat op de rug dus iedereen wie zo schijnheilig loopt te blèren dat ze op de rug stuitert heeft volgens mij zichzelf nog nooit zonder zadel zien rijden. Dit meisje weegt, als ik zo schat, nog geen eens vijftig kilo. Dan het hoofdstel. Kun jij zo vanuit het filmpje opmaken dat dat hoofdstel niet paste? Een hoofdstel is niet iets wat specifiek op één paard past, zo'n ding is verstelbaar en kun je dus passend maken.

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 19:59

Tiepfoudt schreef:
@ aerdenhout1: Buiten het feit dat overdrijven geloof ik wel je vak is, denk je nou werkelijk dat het zin heeft om na het vorige 'reltopic' nog een keer te beginnen? Dat topic is niet voor niets ge-slo-ten.

Je doet net alsof die pony mishandeld word, hou eens op zeg. Dit meisje zit tijdelijk zonder zadel, wees blij dat ze er niet zomaar een ander zadel op pleurt. Daar zou die pony meer last van hebben gehad dan een beetje rondhobbelen door de bak. Daarbij, iedereen die niet zo vaak/voor het eerst zonder zadel rijdt, hobbelt/stuitert wat op de rug dus iedereen wie zo schijnheilig loopt te blèren dat ze op de rug stuitert heeft volgens mij zichzelf nog nooit zonder zadel zien rijden. Dit meisje weegt, als ik zo schat, nog geen eens vijftig kilo. Dan het hoofdstel. Kun jij zo vanuit het filmpje opmaken dat dat hoofdstel niet paste? Een hoofdstel is niet iets wat specifiek op één paard past, zo'n ding is verstelbaar en kun je dus passend maken.

dankjewel en je zit in de buurt ik weeg 40

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:14

michelle___ schreef:
Stel je niet zo aan hoor... Niemand spreekt je aan als een mishandelaar.

Ik kan goed begrijpen dat ze in de verdediging schiet. Ze wordt gewoon onterecht de grond in geboort. Er mag best kritiek zijn maar ze wordt (meer in het vorige topic, maar het begint er hier weer op te lijken) neergezet alsof ze heel slecht is voor die pony en dat is op basis van het filmpje gewoon niet waar.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:35

Tiepfoudt schreef:
michelle___ schreef:

Ik kan goed begrijpen dat ze in de verdediging schiet. Ze wordt gewoon onterecht de grond in geboort. Er mag best kritiek zijn maar ze wordt (meer in het vorige topic, maar het begint er hier weer op te lijken) neergezet alsof ze heel slecht is voor die pony en dat is op basis van het filmpje gewoon niet waar.

huh , ze stelt een vraag en krijgt antwoord.
vorige topic is uiteindelijk uit de hand gelopen omdat haar nichtje om de hoek kwam bleren.

verder is er vrij normaal gereageerd in dit topic.

nogmaals neem gewoon les , wat je niet kunt kun je nog leren.
op deze foto's lijkt het best aardig , alleen stil blijven zitten, wat niet toonbaar op foto's is , weten we dat dat iets minder lukt bij ts.

als ik een topic over mijn houding open weet ik ook dat ik comentaar krijg en dat ik nog niet klaar ben met leren.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:47

De reden dat mensen je als een mishandelaar zagen komt doordat je echt wild en veel te vaak over die hindernissen heen sjeest, ook nog eens zonder zadel en het gaat er niet echt rustig aan toe :Y)
Mensen hebben daar nu eenmaal een mening over.

Verder wat al gezegd is, even een foto met een zadel erop en het idee dat je ook echt iets aan het doen bent op je pony. Op deze manier kan ik niet vertellen of je goed op je paard zit of niet.

Tiepfoudt

Re: mijn houding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:45

Ik ben het er mee eens dat er kritiek mag zijn. Maar voor sommige mensen lijkt het jammer genoeg wel een hele kunst om kritiek op een nette manier te verwoorden en te onderbouwen met feiten. En dat vind ik heel erg jammer. Vooral jonge kinderen kunnen wij als (jong)volwassenen toch wel enigszins genuanceerd benaderen. Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik in eerste instantie meteen bam bam bam op iets wil reageren met wat ík ervan vind, maar probeer dan wel eerst ff tot tien te tellen en opnieuw objectief naar de kwestie te kijken. Dit meisje meteen uitmaken voor dierenmishandelaar: hét perfecte schoolvoorbeeld van de uitdrukking 'van een mug een olifant maken'. Tuurlijk, het is niet perfect wat ze doet. Maar net wat fuego zegt, wat je nog niet kunt, kun je leren. De manier waarop jij reageert, dát is tenminste normaal en daar kan de TS wat mee. Niet met dat schijnheilige gebleer dat ze haar pony mishandelt.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:47

Tiepfoudt schreef:
michelle___ schreef:

Onterecht?
Het is gewoon een jammertopic om iedereen op de achterbenen te krijgen imo.
In haar vorige topic is al genoeg gezegd, dus waarom zou ze nog een topic openen over hetzelfde probleem? Laat het gewoon rusten.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:49

Tiepfoudt schreef:
Ik ben het er mee eens dat er kritiek mag zijn. Maar voor sommige mensen lijkt het jammer genoeg wel een hele kunst om kritiek op een nette manier te verwoorden en te onderbouwen met feiten. En dat vind ik heel erg jammer. Vooral jonge kinderen kunnen wij als (jong)volwassenen toch wel enigszins genuanceerd benaderen. Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik in eerste instantie meteen bam bam bam op iets wil reageren met wat ík ervan vind, maar probeer dan wel eerst ff tot tien te tellen en opnieuw objectief naar de kwestie te kijken. Dit meisje meteen uitmaken voor dierenmishandelaar: hét perfecte schoolvoorbeeld van de uitdrukking 'van een mug een olifant maken'. Tuurlijk, het is niet perfect wat ze doet. Maar net wat fuego zegt, wat je nog niet kunt, kun je leren. De manier waarop jij reageert, dát is tenminste normaal en daar kan de TS wat mee. Niet met dat schijnheilige gebleer dat ze haar pony mishandelt.

maar in dit topic heeft niemand haar zo genoemd , dus haal dan het vorige topic , niet in dit topic weer naar boven.
want wat niet mag , blijft natuurlijk leuk voor velen.

dus reageer alleen nog op de gestelde vragen van ts.

ts , waneer ga je op les ?
al een instructeur gevonden ?

cindypony123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:52

fuego3 schreef:
Tiepfoudt schreef:

maar in dit topic heeft niemand haar zo genoemd , dus haal dan het vorige topic , niet in dit topic weer naar boven.
want wat niet mag , blijft natuurlijk leuk voor velen.

dus reageer alleen nog op de gestelde vragen van ts.

ts , waneer ga je op les ?
al een instructeur gevonden ?

ik ga op les bij een pony club bij mij in de buurt die gaat me leren hoe ik men paard in bedwang kan houden en het bestte voor ons kan berijken met respect

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:51

ga je dan met je hafje cindy heen of op een manege pony ?

niemand1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:15

Je hebt geen onafhankelijke zit, je steunt op de hals en je klemt met je benen

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:08

Een hippische sportoefentherapeut kan jou ook coachen richting een gunstige houding! :)
(zie mijn onderschrift)

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:14

Aerdenhout1 heeft helemaal gelijk. In dat filmpje van de gesloten topic zit ze te raggen op dat beestje het is gewoon zielig voor die pony. Zonder zadel en maar trekken en rukken aan de teugels etc. Je hoeft echt geen anky te zijn, maar met beleid met je pony omgaan is toch wel een vereiste. Ik zou als ik haar was eerst eens gaan verdiepen in hoe omgaan met ponys en een passend zadel en hoofdstel regelen. Houding kan daarna altijd nog.